Reakcia na: yale #36960:
O co by podla teba bola cesta Hlavna stanica - Lucanka pomalsia elektrickou, nez sucasnou a-93 cez coraz upchatejsi Novy most, Hodzovo namestie a Stefanikovu? Podla mna o nic. A vobec -- kolko cestujucich cestuje skutocne az na Hlavnu stanicu? Vacsina podla mna vystupi v centre a pokracuje inym smerom.Re #36973 Janči: To, ze si to ty nevies predstavit, este neznamena, ze je to nemozne. Zmena vyhlasky je podla mna najmensi problem.
Okrem toho, ukaz mi, prosim, tie prepchate ulice brzdiace elektricky, o ktorych stale tolko recnis. Ani v najuzsom centre Bratislavy nie je miesto, kde by musela elektricka zdielat drahu s automobilovou dopravou. Z Namestia SNP bude vyhladovo pesia zona -- odpadne cakanie na krizovatke na Kamennom namesti. Po uzavreti Stareho mosta pre individualnu dopravu sa pre nu pravdepodobne uzavrie aj Sturova ulica -- odpadne cakanie na Safarikovom namesti. Ktore kriticke miesta teda zostavaju? Trat na Hlavnu stanicu? Preco by tam nepomohla preferencia, rovnako ako na Florianskom namesti? Preco by sa na danych miestach nemohli pripadne vybudovat elektrickove podjazdy?
Nechapem, ako moze niekto tvrdit, ze financie na lacnejsi variant -- a teda na mimourovnove krizovania ci useky elektricky -- nie su, ale na omnoho drahsie metro by sa nasli.
Uvadzat ako priklad prazsky usek Rajska zahrada - Cerny most, co je ten absolutne najexemplarnejsi priklad mrhania penazi, to uz vazne hranici so zdravym rozumom. Ak by sa malo v Bratislave stavat metro podobne chorym lobistickypenazomrhacskym sposobom (a o tom nepochybujem, ved v hlavnom mestecku predsa nie su ziadni suflikanti...), tak som PRVY, kto spisuje peticiu proti jeho vystavbe.
Prosim vas, ludia, zobudte sa a uvedomte si, co potrebujeme a na co mame. (Keby ste nahodou mali s odpovedami problem, mala napoveda: na metro NEMAME a ani ho NEPOTREBUJEME. Ved aj na jednu blbu trat do Petrzalky a obnovu kriticky prestarnuteho vozoveho parku si mesto ide brat pozicku!)
si
2. zmenit sa da bud vyhlaska alebo definicia toho co ta elektricka vlastne je, ak by bola vola, da sa to...
3. skor ty si prilis velky optimista v tom, ze ak sa postavi tych cca 8 km trasy metra a da sa to neak do prevadzky, ze budu peniaze aj na pokracovanie vystavby (usek popod dunaj ma podla prognoz ako jediny sancu v najblizsich 30 rokoch si zarobit na svoju prevadzku, takze zabudni na budovanie neakych inych tras ako do petrzalky)
3.1 tato trasa bude uplne rovnaka "zvazacia" ako ta elektricka s uplne rovnakou funkcionalitou, len bude odlisna cena (vystavby aj prevadzky) a napojenia na ostatne systemy (prestup)
3.2 zriesis tymto iba cast petrzalky balikom financii, s ktorym by sa dalo pomoct daleko viacej doprave vo vacsom rozsahu keby sa nevyplytvali na tunely (nezabudaj ze nielen v petrzalke byvaju ludia)