Reakcia na: Janči #36961:
skus mi vysvetlit preco by elektricka (podotykam ale ze nie ta parodia na elektricku co dnes v BA premava) nemohla mat uplne rovnaku prepravnu kapacitu ako metro ? (oboje su svojim principom zeleznicne vozidla s ekvivalentnymi premavkovymi rychlostami)
yale
Je jasne, ze kym sa toto vsetko neodohra, priprava realneho nosneho systemu pojde k ladu... a toto mi vadi najviac.
Ist petrzalskou elektrickou na Hlavnu stanicu, to bude smrt - hore namestim SNP (pomaly, aby sme nepresli nejakeho chodca), potom po Obchodnej (este pomalsie) a nakoniec priecnou osou (kde ma pred elektrickou prednost prakticky vsetko, co sa hybe) na stanicu. Ak sa nevyluci ostatna doprava z celej lokality Vajanskeho nabrezia, Safka, Sturovej, Kamenneho namestia, SNP, bude to prakticky dopravny kolaps kazdy den. Ak sa vyluci, bude to aspon trochu lepsie, ale stale budu po trati pobehovat chodci, dopravne obsluhy a papalasske SUVcka, takze chodit sa tam bude krokom.
Plus k tomu, elektricky sa budu schadzat v lieviku Sturova-Kamenne namestie ale pritom na Safku sa nebude dat rozumne prestupovat do Karlovej vsi, pretoze polovica liniek tam ide cez Obchodnu a tunel... atd atd.
aNTI: Projekt Remingu je zjavne aktivita podla zelania zeleznic, preto na trase B dvojsystemove vozidla, schopne prevadzky v podzemnej drahe aj na zeleznici. Trasa B by vsak nebola zeleznicnou, ale skor niecim blizkym klasickemu metru, vlaky by tadial vsak nechodili. Treba to vsak brat iba ako jeden z projektov, ma rozumne stranky (pomerne male dlzky tunelov), aj problematicke (trasovanie B-cka mimo Hlavnu stanicu).