I'm sorry, ale slubene vikendove cestaky historickych elin a RTOcky nebudu z technickych pricin. takze som hodil do novinky odchody od Stura a z Vychodneho.
skoda ze si to sem nepostol skor, priclenil by som to k mojmu mailu co som popoludni rozosielal na rozne zaujimave miesta dufam ze tam bude niekto kompetentny a troska im pristrihne kridelka...
Aj v Nemecku. Absencia EČV na trolejbusoch u nás je asi skôr spôsobená tým, že u nás nikto z kompetentných o existencii pomocného pohonu nemal v čase tvroenia príslušnej zákonnej normy potuchy, zatiaľ čo v Nemecku mali pomocný pohon hádam všetky trombelusy odjakživa.
S týmto názorom plne súhlasím. Na Miletičku ráno nechodím, veď ani moja babka sa netrepe ráno naschvál do autobusu, keď nemusí. Ale inak, nech si cestujú koľko chcú (ak vládzu a majú kam ☺ ) keď to majú zadarmo.
Zaujímavá diskusia sa rozpútala k článku na Sme (upozornil naň Color) o skrátení 63-ky.
Čo to znamená? Že bez trolejov nemôže ísť tak rýchlo? Alebo má nejako obmedzený dojazd? Podľa mňa totiž dôvodom toho, že TB nemá ŠPZ, je závislosť na trakčnom vedení.
Pre zaujímavosť, v Znojme jazdí elektrobus - http://www.mestskadoprava.sk/galeria/picture.php?image_id=2788&cat=449&expand=449 - a má samozrejme ŠPZ...
A mimochodom, v niektorých krajinách (myslím, že napr. vo Francúzsku) majú ŠPZ aj trolejbusy
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
BMko