Reakcia na: J #32138:
lacnejsie to zrovna nebude, ale usetri mi to trocha nervov, cas a poskytne urcitu slobodu (nebudem musiet davat pozor na to kedy mi ide posledny spoj a utekat nanho, na druhej strane aj cast slobody zoberie - teraz sa mozem volne potlkat po meste a hockde nastupit na MHD a nemusim sa vracat na miesto kde som nechal IGK). A az taku hrcu ako neaku S105 co spominas neplanujem, chcem nieco trocha novsie a rychlejsie
yale
Vystavba elektricky do Petrzalky ma nevyhodu v tom, ze sa v projekte lahko daju robit kompromisy, takze vyvoj pojde asi takto:
- naco stavat standardny rozchod, metrovy nam staci a elektricka moze behat aj po ostatnych tratiach (aj ked sa neskor ukaze ze nemoze)
- naco stavat vsetky krizovania mimourovnovo, niektore staci urobit v urovni a s preferenciou (ktora casom zanikne)
- naco kupovat nove vozidla, ved mozeme lacno zrekonstruovat T3
- naco stavat uzatvorene stanice, stacia ostrovceky, nastupovat do vozidiel sa bude po schodoch
- naco trasovat Petrzalku vo vykope, staci po povrchu
atd...
S metrom sa to prilis neda, to je stavba sama o sebe, kompromisy sa v procese vystavby uz nedaju robit. A dokonca pri troche stastia by ho mohol prevadzkovat niekto iny ako DPB.
Samozrejme, metro moze chodit mimo centra aj po povrchu na samostatnom telese. Dolezite su vsak jeho vlastnosti: nastup v rovine podlahy, velkokapacitne supravy, plna preferencia v doprave, informacny system, jednoduche prestupy na ostatne typy dopravy. Tie vozidla ktore v takychto systemoch jazdia su blizsie vlakom ako elektrickam. Combino ani ULF nie je na rychlu premavku s velkou prepravnou kapacitou. Staci si postat na prestupnej stanici metra a clovek za chvilu pochopi, kolko ludi sa tadial premelie.
Do Petrzalky by teda mala ist naozaj kapacitna prepravna zbernica noveho systemu, aby sme tu za par rokov nemali iba ospalu trat po ktorej sa elektricka hrkoce pol hodiny, podobne ako dnes na Zlate Piesky.