Boze ludia normalne ste ma tymi recami prinutili ist si kupit zmrzlinu... Esteze jedna je vo vedlajsom baraku, a celkom chutna ? Hm, asi si pojdem po puncovu
Nie som proti. Bol som v BA aj tento víkend ale bol som s frajerkou, teraz išla zase na mesiac do Maďarska, tak môžeme zájsť na drôty aj na zmrzlinu - u Tibaya (to je tam pri žst. Podunajské B iskupice, že?) je fakt dobrá.
Re #31807 Andy: Najlepšia zmrzlina, čo kedy bola, bola v starom Prievoze - a hneď dve vedľa seba.
Najlepšia zmrzlina čo kedy bola, bola na Železničnej ulici, teda kúsok od Čiližskej. Čo je však škoda, tento rok po nej niet ani stopy. Mali tam všeljaké chutné príchute. K výletu za drátmi sa pripojím tiež.
Ked budes v Bratislave, mohli by sme spravit vyjazd za dratmi na Cilizskej spojeny s navstevou prilahlej Zmrzliny u Tibaya (no, az taka prilahla nie je, ale 67 nam tam ide rovno z Cilizskej), o ktorej som nadalej presvedceny, ze je najlepsia v meste.
Chod sa pozriet na Cilizsku a nove droty rozoznas velmi lahko.
Re #31795 S499.1023: Usporiadanie je viacmenej rovnake, len uz nevyzera, akoby tam narastlo same, ale ze ho tam niekto zamerne postavil, aj ked, uprimne povedane, dojem chaosu pretrvava nadalej. Cele to obratisko je tak skaredo nasekane na jednej kope. Cakal som, ze tam uplne zmenia koncepciu a bude tam nejake prehladnejsie usporiadanie. Fakt nechapem, preco nezadratovali aj autobusovu cast -- mali by daleko viacej priestoru. Na bratislavske pomery je tam nezvykle vela bocnych drziakov/odtahov/ci ako sa to vlastne vola (aspon v BA som si ich tolko zatial nevsimol). Obluky su, myslim, az na jedinu vynimku (vonkajsia stopa obratiska, lavy obluk, ak sa nemylim), viaczavesove. Akurat som si vsimol niekolko oblukovych svoriek v tesnej blizkosti vyhybiek, ktore, tusim, neboli zavesene na vsetkych "zavesnych bodoch" (ospravedlnujem sa za primitivnu terminologiu) -- neskodi im to potom? No a nemohlo by to byt bez prelicky -- klasicku pevnu svorku som tam nasiel jednu. Uplne na konci pred zjazdovou vyhybkou stopy zo stojiska a obchadzkovej stopy. Ak si dobre pamatam, je na jednom z dratov stopy zo stojiska. Neviem, preco ju tam dali. Mozno mali prilis nizko to nosne lano iduce od oblukovej svorky z obchadzkovej stopy, tak ho od troleja oddelili takto... Vyzera to podobne komicky (a nechutne), ako v obluku z Mlynskej doliny na Pri habanskom mlyne.
Ja som si pred výlukou tiež myslel, že tam budú paralelné stopy, ale čo už. Hádam si pri projektovaní premysleli všetky výhody a nevýhody toho usporiadania. Nejaké do očí bijúce pevné svorky som si nevšimol.
Tak to je teda pekne debilné. Keby tam vykopali tie ostrovčeky a spravili päť paralelných stôp po cleej dĺžke parkoviska, tak tam môžu napchať aj celú vozovňu.
Obligátna otázka - pevných svoriek je koľko?
To je logicke, zapada to do seba. Preco sa puzdro uctuje samostatne? Aby, ked ti vyprsi platnost BICK, pripadne ked stratis kartu, ale nestratis puzdro, aby si si nemusel kupovat aj nove puzdro. A kedze ICK bola doteraz neobmedzena a malokto stratil kartu s tym, ze puzdro by mu zostalo, bolo dost nelogicke predavat ho samostatne. Ak vsak platnost karty bude obmedzena samostatnemu predavanie puzdra ma logiku. Nie je to jasne? ?
BTW ako spoznas ze su droty nove? Mne sa zdaju proti oblohe vsetky rovnako cierne. Neviem, nie som fanusik MHD, tak sa pytam...
Teda vo vnútornej časti obratiska(teda úplne vľavo v smere jazdy cez obratisko) sa nachádza stopa, tá prvá výhybka je myslím ešte pred obratiskom tesne za výstupišťom. Trolejbusy teda vychádzajú zo stojiska úplne vpravo v smere jazdy cez obratisko, teda tako ako predtým. Autobusy stoja teda v strede plochy obratiska medzi obchádzaciou stopu a stopou, ktorou sa vychádza zo stojiska trolejbusov.
Vymenili komplet všetko od miesta asi 20 metrov pred výstupišťom. V opačnom smere tiež až potiaľ. Usporiadanie je podobné ako predtým, ale zdá sa mi to teraz trochu kapacitnejšie. A ešte pribudla aj tá obchádzacia stopa, ide sa na ňu hneď z prvej výhybky a nachádza sa vo vnútornom priestore obratiska. Dúfam, že som to popísal správne.
A to trolejové usporiadanie tej konečnej je teraz ako? Tak, ako bolo, len pribudla objazdná stopa? A vymenili aspoň aj tie oblúky z obratiska do nástupišťa?
Dnes som si úspešne kúpil električenku, aj keď tomu predchádzalo porezanie dlane v 3621 pri vystupovaní na Čulenovej. To by však nebol DPB, keby nepripravil nejakú novinku. Nová IČK totiž už platí len obmedzene, to znamená 5 rokov. To som ale blbec, že som stratil tú neobmedzenú. Ešte dalšia vec čo ma dnes naštvala, že keď som si konečne ráno po dlhom čase vytlačil doma cesťáky liniek z mojej zastávky na nástenku a pracne ich tam prišpendlíkoval, o 10 minút ma na zastávke čakalo prekvapenie vo forme vylepených nových CP platných oddnes. Zmeny sú asi kvôli Čiližskej. Naštastie viditeľné zmeny som si nevšimol až na jeden pridaný odchod 201 Amfiteáter po pol dvanástej cez prázdniny. Zrejme nejaký dojazd nejakého pološpičkového poradia umožňujúceho ušetriť celodenné poradie kvôli polhodinovým prestávkam. A kto vie, možno ušetrili aj dve. A mám ešte jedno pozitívum. Pri kupovaní novej IČK som si všimol, že pri strate IČK (podľa nového BIČK) vraj mám platiť ešte 20 Sk len tak navyše. Našťastie som platil iba tých 166 Sk. A ešte jedna vec ktorú nechápem. Prečo sa púzdro na IČK účtuje osobitne, keď aj tak IČK musí byť podľa poriadku v špeciálnom púzdre?
A ešte som bol pozrieť tú Čiližskú. Výhybky sú v poradí podľa abecedy, na obratisku je teraz miesta viac, autobusy stoja teraz v rade, asi musí byť voľná tá obchádzková stopa pre trolejbusy. Ešte sa niektorí vodiči trolejbusov stavali trochu chaoticky, ale však oni zvyknú. Všimol som si ešte vymených pár svoriek v oblúku pri bývalej konečnej Dudvážska v smere do mesta a vymenený dlhý úsek medeného drátu pri LIDLi v smere do mesta. A minule som ešte videl nové dráty aj pri nadjazde pri BauMax. A dosť zaujímavú vec som videl na Čiližskej, 6623-ka pri cúvaní pípala. To som ešte pri trolejbuse nepočul...
no už stačí, si pripadám, ako keby som písal do dákeho denníčka.
Ale obaja su obyvatelia toho isteho mesta, ktore na MHD (ne)prispieva rovnakou mierou. Okrem toho, ked napriklad niekto byva v Karlovej Vsi a pracuje v Dubravke, prepravne nakladny nanho su nizsie (kedze nezatazuje uz aj tak pretazene spoje do centra), nez na tych, co byvaju v Karlovej Vsi a pracuju v centre, no aj tak musi mat dvojpasmovu elektricenku, kdezto dochadzajucim do centra staci jednopasmove. Nemas pocit, ze je to postavene na hlavu?
Podla mna je vhodny bud viedensky/prazsky system (uzemie mesta = jedna zona) alebo brniansky (uzemie mesta je sice rozdelene do dvoch zon, no zakladny prestupny listok plati na dve zony a predplatny cestovny listok sa vydava tiez az od dvoch zon vyssie). Bratislavske diferencovanie je hnus.
Presne tak. S BA slizmi sa to vôbec nedá porovnávať. Ale J si zase začína koledovať - napríklad aj takými výrokmi ako "Lamač je pre mňa dedina na 2. pásmo". Asi nezaregistroval Ámosko, že je tam sídlisko, kam boľševici vyhnali ľudí aj z centra.
Nechodí ale majú záujem, preto ich uvádzam ako príklad obce, ktorá by mohla byť v 2. pásme. Podľa mňa je morálnou povinnosťou mesta zabezpečiť všetkým obyvateľom rovné podmienky.
Hej? Aj náklady napr. na prepravu jedného cestujúceho z Eisnerovej (zast. Štefana Králika) na Mokrohájsku sú zásadne vyššie než napríklad náklady na prepravu cestujúceho z Jasovskej na Mokrohájsku?
Nevieš náhodou prečo to v Prahe majú inak a lepšie?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Obligátna otázka - pevných svoriek je koľko?