Keby len BKVcka. Ja dnes idem aj s pasmom premerat rozchod, pretoze medzi krizovatkou medzi Hornymi Krcacami a Damborskeho je lava kolaj v smere do Dubravky posunuta podla mojho odhadu o 1cm blizsie k druhej, co som pomenoval "plavajuci rozchod" - tramvaj si ju jednoducho posunie, kedze prava kolaj je uchytena OK. Grc... Mam to pofotene, dofotim este dnes, hodim na web aj s popisom a aktualnym rozchodom
Tiez som sa nad tym pozastavil. Na druhu stranu, trat v Dubravke nevyzera o moc horsie.
Ked som pri tom: ta letna rekonstrukcia sa tyka len trate na Krcacoch? Samotnej trati v Dubravke sa nedotkne? Ved tie BKVcka su tam miestami tak poprepadavane, ze hroza...
1. Elektrickove trate v Bratislave su az na par nepodstatnych vynimiek na vlastnom telese alebo vo vyhradenom pruhu. Narozdiel od autobusov tak nekysnu v zapchach, musia len na danej krizovatke pockat na zelenu. (To sa da ostranit mimourovnovymi prejazdmi ci doslednou preferenciou.) Vdaka tejto skutocnosti tak bratislavske elektricky nie su o moc pomalsie, nez by bolo "klasicke" metro. Jediny ich problem vidim (okrem neudrzby vozidiel a trati) v prilis hustej zastavkovej sieti, ktora bola evidentne projektovana ako doplnkova doprava k planovanemu metru.
2. Nepredpokladam, ze by sa elektricka z Petrzalky len otocila na Safarikovom namesti a vydala sa naspat. Bude plynulo pokracovat na elektrickovu siet v meste, ved je to normalna elektricka. Petrzalska trat s najvacsou pravdepodobnostou bude postavena na metrovom rozchode tak, ako su postavene trate v centre.
3. Prirodzene by to bolo lepsie, ale nejako zacat treba a nemozes ocakavat, ze sa najdu peniaze hned na vybudovanie kompletnej siete elektrickovych liniek v Petrzalke. Osobne vsak dufam, ze neskor sa dobuduje este aspon jedna vetva a nebude zvysok Petrzalky nuteny pouzivat trolejbusy alebo autobusy.
4. Mas pocit, ze sanitky jazdia tak pomaly a ich frekvencia je tak znacna, ze by mohli realne spomalovat prechadzajuce elektricky?
5. Nove elektricky pravdepodobne nebudu omnoho dlhsie, nez sucasne supravy 2x T3. Po vyluceni individualnej dopravy zo Stareho mosta predpokladam, ze zo Sturovej ulice bude vylucena taktiez a budu nou jazdit uz len elektricky. Rovnako je otazne, ako sa upravi krizovatka na Safarikovom namesti. Ako tu uz tusim tr3mp spominal, idealne by bolo, keby sa pre automobilovu dopravu v smere od nabrezia na Dostojevskeho rad vytvoril podjazd a ta tak vobec neblokovala prechadzajuce elektricky.
nie som expert, takze ti odpoviem tak jak mi to moj "sedlacky" rozum hovori. ak sa mylim alebo pisem blbosti, pls opravte ma:
1. - na Safku bude musiet byt postavena realne fungujuca preferencia elektriciek. Nejaky hybrid funguje napr. v Dubravke. Normalna preferencia funguje zhruba tak, ze ked sa blizi elektricka ku krizovatke, senzor si ju vsimne, hodi cervenu ostatnym smerom a elina prejde bez zdrzania.
2. - podla mna sa rata s tym, ze supravy nebudu koncit len na Safku + prilahlych uliciach, ale budu pokracovat napr. smer Hlavna stanica, smer racianska radiala, smer dubravska radiala (pozri prispevky par tyzdnov dozadu, rozoberali sa tu nove linkove vedenia elin)
3. - no samozrejme v prvej faze bude brat elina len v oblasti okolo koridoru. ale to by robilo aj metro, ibaze elina sa bude moct o 10, 15, 20 rokov rozsirit o dalsiu vetvu a to metro asi nie. a okrem toho, necakaj, ze po sprevadzkovani eliny ostanu busy v petrzalke tak jak su. budu vedene skorej systemom od domu k eline, a nie od domu cez most.
Trollino 18 by som, prirodzene, bral, ale do BA by sa asi hodilo viac to dvojmotorove, a obavam sa, ze to je daleko nad sucasne financne moznosti. Okrem toho, nikto nehovori, ze nebude aj klbovy SOR s parohami. ? Ale dost uz bolo tragikomickych zartov...
Prajem krasny den, pocul som ze pri prilezitosti udelenia amnestie od noveho prezidenta by my mohla byt omilostena jedna pokuta od revizora. Mam iba jednu, tak by som chcel vediet ci sa to da.
Inak ta rychlodraha, premyslal som o tom vsetkom ale neviem dojst na 5 veci, neviete dakdo poradit ???
1. Ono ta rychlodraha mozno urychli prechod petrzalkou ale za mostom na Safku bude musiet opat stat len na semaforoch ako autobusi, takze v spicke ako som dakde videl tie intervali suprav ake by mali byt, sa mi vidí, ze v spicke sa nahromadi vela suprav od Safka az do Petrzalky takze vznikne opat len zapcha................
2. Nebolo by rozumnejsie, ked su tie supravy obojsmerne/teda aspon vacsina byva co som videl/ aby na sefku vliezla suprava pod krizovatkou do tunela/cca dlheho ako suprava/ tam by ludia vystupili a proste by sa vydala druhym smerom ???/Aby ju nebrzdili ziadne semafory/
3. Podla mna suprava pobere ludi len z oblasti koridoru v Petrzalke, podla mna by bolo omnoho lepsie, keby sa urobili v Petržalke z nej aspon dve vetvy aby teda pokrila aspon vacssiu cast, lebo kym sa ja k nej dostanem autobusom, tak uz budem davno v meste s autobusom cez iný most
4. Mimochodom na stranke je ten planik tej rychlodrahy ale nieje mi vobec jasne ci bude dvojkolajna alebo nie, ani sa o tom nikde nepise, a ak nie tak potom ako to bude premavat ??? Na moste predsa chcu nechat niaky prejazd pre sanitky a tak, takze to budu tie supravy vzdy cakat???O ake zrychlenie teda pojde???
5. No a posledna vec, zo schem nieje vobec jasne ako sa to v meste bude otacat, iba je pisane o zdvojkolajneni sturovej a trianglu pri Luxore.To pojde okolo divadla a spet cez Safko???Neviem si predstavit take dlhocizne supravy jazdit po meste v tych krizovatkach a prudkych oblukoch Mimochodom ani zastavky na taku dlzku niesu usposobene a Sturova zasa je aj dost prepchata ulica.......... ? ? ? ?
Inak k tomu mega planu co sa hovorilo o namesti snp mozem povedat, ze sa to nerealizuje kvoli tomu, ze je tam strasne zle podlozie, ale to by sa dalo.. Ale hlavne, ze mesto aj naslo investora, ale podmienku malo taku, ze nech to postavi on, ale budu to mat iba v prenajme a majitelom bude stale mesto!! Tak na toto asi nikto nepristupi :)))
Pokiaľ viem, v tých 8,5 mld. Sk je
- rekonštrukcia mosta, cca 0,5 mld
- koľajová trať Šafárikovo nám. - Janíkov dvor (plne segregovaná), stavaná tak, že by v nej v budúcnosti mohlo premávať aj metro (aspoň takto mi to vravel Kolada)
- vozovňa Janíkov dvor
- nové veľkokapacitné električky - spomínalo sa 25 ks (1 ks min. 60 mil. Sk -> 25 ks 1,5 mld, možno viac?)
- začiatok výstavby polovica rok 2006 (najskorší možný termín kvoli všetkým povinným zákonným lehotám), koniec 2008, dohromady 2 roky = 8 km + vozovňa
v porovnaní s Prahou:
- v tej cene zrejme nie sú započítané nové súpravy na dostavaný úsek
- vozovňa pre trasu C už je postavená
- tunel bol postavený mimo hlavného toku ako dva betónové tubusy a do rieky zaplavený - tiež si neviem predstaviť pri prietoku a rýchlosti Dunaja predstaviť túto technológiu - Vltava je oproti Dunaju mláčka
1. nezabudni ze nie je koruna ako koruna (teda jedna ceska koruna != jedna slovenska koruna)
2. prechod cez rieku - to je vecou nielen velkosti a prietoku rieky, ale aj toho ake tam je podlozie (v pripade tunalu aj nadlozie) a kopa ineho bordelu... a nezabudni ze v BA to nie je iba prechod cez rieku, ale aj oprava najstarsieho z mostov (a dost rozsiahla) [inac osobne by som z toho mosta tu celu staru konstrukciu zhodil a spravil novu, nebude to podla mna omnoho drahsie ako to co chcu nasi radni pani skusat (neviem ci to vobec uz niekde take robili) a bude to mat aspon riadnu zivotnost...
3. rychlodrazna elektricka v petrzalke by mala mat komplet mimourovnove krizovania, pravdepodobne bude zapustena kusok pod uroven terenu,... takze ono k tomu aby si to zakryl a dostal z toho trat obdobnu ako je v metre by uz prilis vela nebolo treba... co sa tyka cenovych rozdielov, tak nezabudaj ze prazaci maju vybudovane zazemie pre metro, takze v tych nakladoch nevidis ziadne vozovne a dokonca pravdepodobne ani ziadne nove vozne (tie ak vobec musia neake dokupit, tak budu zasite ako polozka niekde inde )
No mne sa zda ze BA ma okolo 10 mld korun rozpocet, OK, moze byt, maju viac prachov, tam ma mesto asi vlastnu kapitolu v statnom rozpocte, BA bohuzial nie,zase by cele Slovensko vykrikovalo na BA jaky sme darmozraci
Ale aj tak je to viac ako otazne za co mi ideme platit 8,5 mld a za co oni zaplatili cca zrovnatelen prachy - razeny tunel pod Vltavou a cela trasa pod zemou VS elektricka po opravenom moste a ostatok po povrchu/novy usek metra v Prahe je kratsi a Vltava je o dost mensia rieka ale aj tak sa mi to nezda......................
Medzi Bratislavou a Prahou je obrovsky financny rozdiel. Praha ma rocny rozpocet 43 mld Kc, z toho na MHD dava 9 mld. Bratislava neviem aky ma rozpocet, ale myslim, ze pred asi rokom som pocul nieco o 4,5 mld Sk. To by znamenalo viac ako desatnasobny rozdiel.
Tam ten usek stal 8.5 mld korun a u nas by iba pod Dunajom tunel vysiel udajne vysiel na niekolko 10-tok mld aj ked Dunaj je o nieco vacsi, pani to je teda tunel ? ? ?
A este predlzenie metra medzi Praha/Holesovice a Ladv9 trvalo 4 roky aj s tunelom pod Vltavou, u nas stihnu za taky cas urobit iba jeden financny tunel a hovno pre ludi, ze pan Durkovk7 ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Nezda sa niekomu az komicke ako okrem tunelovania nic ine nerobia nasi funkcionari ??????????Ako je mozne ze novy usek metra v Prahe je cca tak isto drahy ako bude nasa rychlodraha??? {1.faza/8,5mld/celkovo udajne 17,4 mld/nikde nenapisali ake dalsie fazy ani terminy/to asi potrebuju dasich 9mld na zrusenie prechodov pre auta na radialach
Sice ide o daco kratsiu trasu ale ide komplet pod zemou a pod VLTAVOU tunelom!!!!!!!!!!!!!!!! To musi byt potom asi skoro tak isto drahe razenie tunela pod riekou a zvrsok na povrchu ako v tuneli..............................................
Ak mi na to vie niekto odpovedat nech mi napise fundovany mail lebo ja len kukam...............a to sa o 3 roky otvara v Prahe dalsi usek, u nas sa ani o 100 rokov neda rychlodraha aspon v centre pod zem/respektive od +Safka po Tesco alebo po SNP v planovanom podzemi /revitalizacia SNP/. toho sa asi nedozije nikto, myslim ze ide neschopnost funkcionarov, nieje mozne, ibaze by Prazansky funkcionari netunelovali, myslim ze medzi BA a Prahou nieje az taky obrovskýýýýýýýýýýýýý financny rozdiel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ked niekto vie o tych cenach viac preco tak isto stoja dve neporovnatelne veci nech mi mailne, diky - joint@centrum.sk ? ?
Zajtra mu linka 180 prd pomoze, kedze chodi len cez pracovny tyzden.
Re #31114 pop: Najjednoduchsie mas podla mna nasadnut na linku 93 smer Hlavna stanica, vystupit az na konecnej (tj na Hlavnej stanici), prestupit na trolejbus 201 alebo 210 alebo autobus 61 alebo 74 a vystupit na zastavke Karpatska (druha zastavka). Pripadne mozes z 93 vystupit jednu zastavku pred konecnou (SAV) a k YMCA prejst ten kusok po Sancovej peso.
Len pozor, linka 93 stoji sice na ZST Petrzalka, no nie na tej zastavke pred stanicnou budovou, ale na tej, ktora je na Panonskej ceste (vypadovka na mesto za zeleznicnou tratou). Dostanes sa na nu podchodom popod nastupistia a prechodom cez cestu (je tam prechod).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp
- rekonštrukcia mosta, cca 0,5 mld
- koľajová trať Šafárikovo nám. - Janíkov dvor (plne segregovaná), stavaná tak, že by v nej v budúcnosti mohlo premávať aj metro (aspoň takto mi to vravel Kolada)
- vozovňa Janíkov dvor
- nové veľkokapacitné električky - spomínalo sa 25 ks (1 ks min. 60 mil. Sk -> 25 ks 1,5 mld, možno viac?)
- začiatok výstavby polovica rok 2006 (najskorší možný termín kvoli všetkým povinným zákonným lehotám), koniec 2008, dohromady 2 roky = 8 km + vozovňa
v porovnaní s Prahou:
- v tej cene zrejme nie sú započítané nové súpravy na dostavaný úsek
- vozovňa pre trasu C už je postavená
- tunel bol postavený mimo hlavného toku ako dva betónové tubusy a do rieky zaplavený - tiež si neviem predstaviť pri prietoku a rýchlosti Dunaja predstaviť túto technológiu - Vltava je oproti Dunaju mláčka