Reakcia na: S499.1023 #30725:
No tak to s tebou môžem len súhlasiť. Ja som sa na mojom odbore mohol stretnúť len s jedným pomstychtivým profesorom a už aj toho spacifikovali, že ak sa nebude k ľuďom správať ako k ľuďom, tak ho vyhodia. A on sa začal správať normálne. V tom, že škola má učiť a nie zlepšovať sebavedomie máš stopercentú pravdu. Ale škola nesmie to sebavedomie ani znižovať a to je ten problém. Zatiaľ stále memorujeme zbytočnosti a učíme k nesamostatnosti.
A ja čisto teoretik tiež nie som, maličké skúsenosti mám. Dvakrát do týždňa dozorujem nad deťmi všetkých vekov, kde si cvičím nervy. A pol roka som doučoval dislektika matiku. To bola fuška udržať sa, keď on nie a nie pochopiť základy ako +-*/ a chcel vyvsetlovať kombinácie na ZŠ. A jeho učiteľka na ZŠ: "Mňa nezaujíma, že je dislektik. Ako mu môžem dať štvorku, veď iným štvorkárom by som musela dať trojky." A pritom chalanisko svojim úsilým a možnosťami bol na jedna.
V Palugyayovom paláci je teraz MZV ale skutočne to kedysi znárodnili a patrilo to vinárskym. Či tam aj sídlili neviem, alebo či tie veľké pivnice nejako využívali?! Možno tak na podnikové ožran párty
J
Re #30714 S499.1023: Samozrejme, že tie sovietske teórie neboli celé zle. Veľa z nich sa aplikuje aj teraz, ale presne tak ako sa už Ik280 nevyrábajú a vyrábajú sa NP vozy, tak aj pedagogické teórie sa museli prispôsobiť, znížiť podlahu, dať dopytové otváranie dverí či látkové sedačky a protišmykovú podlahu, tmavé sklá,...
Keď počúvam ako sa prednášajúci správaju na STU či ekonomickej iba ma to utvrdzuje, že človek bez pedagogického vzdelania by učiť nemal. Nepotrebuje veľa, stačí pedagogický základ ako Pedagogickú komunikáciu, Všeobecnú pedagogiku, Vývinovú psychológiu, Všeobenú didaktiku, Poruchy správania, Teoriu výchovy, Psych. propedeutiku, Telesnú a duševnú hygienu žiaka a iné. Celé je to tak na 6 semestrov. Ak to učiteľ nemá a nič o tom nevie, môže viac ublížiť ako pomôcť.
V našich školách stále panuje systém, že medzi katedrov a lavicami je jeden veľký zákop a "nepriatelia" po sebe strieľajú a jeden chce dostať toho druhého. To je chyba. Nútením nikdy nič nedokážeš. Vytváraš vzdor.
To však nič nemení na tom, že si musím uznať fakt, že môj pravopis je defektom, ktorý by nemal byť. Učiteľ musí učiť správne, tak ako to je a nie tak ako sa to raz naučil či respektíve nenaučil.
Sorry ale musel som, na toto som zlý asi ako ty na vrchné vedenie.