Dobre Papyr vidím, že sa s tebou nedá.
Jednoducho tak, ako sa ja nehrabem do určovania diagnózy, nehrab sa ty do nových pedagogických princípov. Poznáš len tie staré, okopírované sovietske modely, ktoré neberú zreteľ na človeka, na jeho pohodu, na výučbu, ale na to kde majú byť ruky, kde peračník, ako sa hlásiť a obrovské množstvo memorovania a despotického prístupu. Ale aby tieto pustupy hovorili o harmonickom vývine dieťata, tak to nie, tie tam nenájdeš.
A kde sa majú naučiť spisovne hovoriť?
No veď vravím, od učiteľa, ktorý musí hovoriť spisovne. Ale dieťa sa musí chcieť učiť hovoriť spisovne samo a ono sa to bude chcieť učiť samo, pretože v období maldšieho školského veku, dochádza k obrovským prerodom v duši dieťaťa a učiteľ sa stáva hlavnou autoritou v živote dieťaťa, väčšou akou rodič, a tak dieťa začína napodobňovať nie rodiča (aj, ale nie nevyhnutne) ale učiteľa. Jeho prejavy (dobré aj zlé) a tiež spôsob reči, pretože aktívna slovná zásoba je len okolo 5000 slov a tak sa dá ešte veľmi ľahko tvarovať.
Stále tu pretrváva sovietsky model a to nie len v pedagogiky aby sme boli všetci rovnaký, a teda ľahko tvarovateľný mocou, málo samostatný. Keď sa teraz pozriem na moje hodiny na ZŠ a SŠ tak musím povedať, že takmer všetko bolo robené zle. Dieťa nesmie byť nútené k iným rečovým prejavom. Má právo používať ten svoj prejav a samo sa musí rozhodnúť či bude hovoriť spisovne alebo nárečím. Presne tak ako v národnostných školách. Princíp šariština verzus spisovná slovenčina a maďarčina verzus spisovná slovenčina je rovnaký.
A keď sa dostaneš teda k tej novej pedagogike, tak si prečítaj aj alternatívne školy. Ale všetky nie len slávnu Waldorfskú.
A čo sa vety "Takze dohodneme sa tak, ze ja si precitam nieco z tej novej pedagogiky, ale najprv si ty precitas Pravidla slovenskeho pravopisu, lebo prave ty mas v pisomnom prejave jednu chybu na druhej. OK?" týka, správaš sa ako zviera zahnané do kúta. Nič len útok. Ako keby sme sa bavili o MHD a ja ťa odkázal na nejakú knihu a ty by si mi povedal, že si ju prečítaš, až keď si ja prečítam pravidlá pravopisu. Presne tak ďaleko od seba má pedagogika a pravopis, ako MHD a pravopis.
Re #30630 Papyr: No bóže, tak som dal dvakrát napríklad. Zas nerýp za každu cenu.
tr3mp: He dik. ☺
Jednoducho tak, ako sa ja nehrabem do určovania diagnózy, nehrab sa ty do nových pedagogických princípov. Poznáš len tie staré, okopírované sovietske modely, ktoré neberú zreteľ na človeka, na jeho pohodu, na výučbu, ale na to kde majú byť ruky, kde peračník, ako sa hlásiť a obrovské množstvo memorovania a despotického prístupu. Ale aby tieto pustupy hovorili o harmonickom vývine dieťata, tak to nie, tie tam nenájdeš.
A kde sa majú naučiť spisovne hovoriť?
No veď vravím, od učiteľa, ktorý musí hovoriť spisovne. Ale dieťa sa musí chcieť učiť hovoriť spisovne samo a ono sa to bude chcieť učiť samo, pretože v období maldšieho školského veku, dochádza k obrovským prerodom v duši dieťaťa a učiteľ sa stáva hlavnou autoritou v živote dieťaťa, väčšou akou rodič, a tak dieťa začína napodobňovať nie rodiča (aj, ale nie nevyhnutne) ale učiteľa. Jeho prejavy (dobré aj zlé) a tiež spôsob reči, pretože aktívna slovná zásoba je len okolo 5000 slov a tak sa dá ešte veľmi ľahko tvarovať.
Stále tu pretrváva sovietsky model a to nie len v pedagogiky aby sme boli všetci rovnaký, a teda ľahko tvarovateľný mocou, málo samostatný. Keď sa teraz pozriem na moje hodiny na ZŠ a SŠ tak musím povedať, že takmer všetko bolo robené zle. Dieťa nesmie byť nútené k iným rečovým prejavom. Má právo používať ten svoj prejav a samo sa musí rozhodnúť či bude hovoriť spisovne alebo nárečím. Presne tak ako v národnostných školách. Princíp šariština verzus spisovná slovenčina a maďarčina verzus spisovná slovenčina je rovnaký.
A keď sa dostaneš teda k tej novej pedagogike, tak si prečítaj aj alternatívne školy. Ale všetky nie len slávnu Waldorfskú.
A čo sa vety "Takze dohodneme sa tak, ze ja si precitam nieco z tej novej pedagogiky, ale najprv si ty precitas Pravidla slovenskeho pravopisu, lebo prave ty mas v pisomnom prejave jednu chybu na druhej. OK?" týka, správaš sa ako zviera zahnané do kúta. Nič len útok. Ako keby sme sa bavili o MHD a ja ťa odkázal na nejakú knihu a ty by si mi povedal, že si ju prečítaš, až keď si ja prečítam pravidlá pravopisu. Presne tak ďaleko od seba má pedagogika a pravopis, ako MHD a pravopis.
Re #30630 Papyr: No bóže, tak som dal dvakrát napríklad. Zas nerýp za každu cenu.
tr3mp: He dik. ☺
aNTI