To najma stare rakoviny. Raz som isiel v 21-tke z DNV do mesta v nedelu a pri kostole ich plno nastupilo. Zacali panicky zatvarat okna. Ja som ich zas pootvaral. Zacali na mna hubovat, ze na nich fuka. Ja som povedal ze je teplo a dusno v autobuse a vetrat je v lete uplne prirodzena vec. Keby som bol svina, tak im poviem ze smrdia, lebo dovtedy to bolo v autobuse ovela znesitelnejsie. Ale mam uctu k starym ludom, aj ked by si mohli niekdy uvedomit, ze svojim pachom znacne obtazuju.
pokial toto ing. Weigl hovori na obranu DPB (a mysli to vazne), tak to nemoze mat v hlave celkom v poriadku. To je strkanie vsetkych cestujucich do jedneho vreca. To je akoby som ja napisal, ze VSETKY bratislavske vozidla su spinave a vraky k tomu, pricom viem, ze to tak nie je (viezol som sa v BA aj cistym autobusom), alebo akoby som napisal, ze VSETCI zamestnanci DPB su k*k*ti, pricom sa urcite najdu i taki, ktori nie su (lebo su napr. zenskeho pohlavia )
Takze pre ing. Weigla dve otazky:
---------
1)
Ked vasej firme podnapily a neplatiaci pasazier (dajme tomu M.K., nar. 19.1.1985) ozvracia v autobuse sedacku a este do nej vyryje svoje inicialy,
preco musim o niekolko dni ja, triezvy a platiaci pasazier P.P., nar. 22.8.1979, na tu spust stale pozerat a pripadne si do toho z nepozornosti sadnut?
Preto, ze obaja patrime do mnoziny CESTUJUCICH?
---------
2)
ak si vo vozidle znecistim satstvo alebo topanky nejakou hmotou, pouzivanou ako prevadzkova sucast vozidla (vazelina, oleje, nafta apod.), za to si tiez mozem ako cestujuci sam?
---------
Ikarus je "samospiniaci" zvonku. Ono su zvonku samospiniace viac ci menej vsetky vozidla, ale I-280 snad najviac. V Presove je to vzdy to prve, co sa zaspini pri zmene pocasia.
Ad Tvoja pikoska: medicinsky je to uplne jasna zalezitost. V tomto pripade vobec nejde o MHD, ale o to, ze sa mnozstvo ludi nahromadi na relativne dlhu dobu v uzavretom priestore, kde dychaju NA SEBA Z BEZPROSTREDNEJ BLIZKOSTI a tym otvaraju siroke pole posobnosti kvapockovemu prenosu infekcie. Vacsina ochoreni dychacich ciest apod. (najkrajsi priklad su chripkove epidemie) sa po vacsom meste najlepsie roznesie cestou MHD. Zvlast v zime, ked sa nevetra, vymena vzduchu je minimalna a stupa tak aj relativna vlhkost vzduchu, co maju mikropotvorky rady. V praci, aj ked prichadzas do kontaktu s ludmi, vacsinou od seba nemate hlavy blizsie ako 30 cm. Lahsie ochorie cestujuci v natrieskanej MHD, ako lekar v ordinacii, ktory prichadza do kontaktu so samymi chorymi.
Dalsi sposob sirenia nakaz pomocou MHD je kontakt s vnutornym zariadenim vozidla - ak mam napr. nejaky hnisavy bakterialny zapal koze (napr. na rukach) a obchytam po autobuse vsetky mozne madla, sedadla a drzadla, urcite po sebe zanecham dost bakterii, ktore prostym kontaktom prejdu na pokozku ostatnych cestujucich - a tu uz zalezi na imunite a hygienickych navykoch toho-ktoreho cestujuceho, ci sa u neho ta choroba rozvinie naplno.
Akoze vies, ten inzinier ktoreho si spomenul, tvrdi ze je to vizitka cestujucich. Ale ked sa na Ikaruse 435 ten potah v zivote nevycistil a nie nebodaj vymenil, tak co cakas? Vezmi si kolko ludi denne na to sedadlo sadne a zasa sa postavi. Vsak je UPLNE LOGICKE, A DA SA OCAKAVAT, ze ten potah sa na rohu proste PREDERIE a po case ho treba VYMENIT! Ale co sa spravi u nas? Povie sa ze je to vanzalizmus cestujucich, ze so to roztrhali sami a maximalne co sa spravi je to, ze sa odstrihne kusok handry, dobre sa to pocapka chemopreonm, pricapne a je to. Samozrejme ze to za par dni odpadne, lebo to ani nemoze drzat. Ale: Vzdy sa to robilo takto, nemenme to, bolo by to bars zlozite, dielensky by to nechapali, este nic nedoslo, cestujuci by to aj tak rozrhlali... Co cakas? A to iste aj o sedadlach vo Vrakosach. Tie sa tiez takto prelepuju kuskami starych potahov. Oni maju jednu chybu (vlastne viacero chyb), a to ze su po sirke zosite. A to sa proste po nejakom sadnuti a postaveni, pricom tento cyklus moze byt n, roztrhne. Ale u nas je na vine ihned skaredy substrat, ktori to vedome nici. Na tych sedadlach je ale uplne jasne vidno, ze uz tam nebol cyklus n, ale minimalne 10n. Normalne DP menia potahy pri cykle n... Skoda reci. Najma tie latkove potahy. Preto sa najlepsie citim v laminatovom kresle starej kachny. Vazne. ?
No s Ikarusmi mas pravdu, ale tam tie potahy su uz odjakziva take, ako keby boli ogrcane... Ked idem elektrickou s textilnymi potahmi, tak vzdy chytim taku, co ich ma ciste...
Co sa tej hygieny tyka, tak nechapem 99% cestujucich, ktori ked je menej ako 40° C, tak zavru vsetky okna, lebo im je ZIMA. Niekedy by som cestujucich vrazdil... Najradsej mam, ked nejaka krava zavrie, lebo fuka do vozu. Pritom ked fuka, tak si poviem, ze sa konecne vyvetra...
Centrofixkove kresby by sa este dali prezit, ale najhorsi je humus na podlahe a vsetkom co sa podlahy dotyka. Opret si nohu pri sedeni zboku o nejaky plech je jasne znecistenie siat. A napriklad mne osobne velmi vadi ten vazelinovy humus z dverovych mechanizmov trolejbusov, ktorym su dvere zasrate. Ale sedadla, teda potahy samotne byvaju ciste, este som si nevsimol, ze by bolo nejake textilne sedadlo niekedy spinave.
Ako by ti povedal Ing. Spak .... Vlcaci si to zaspinili, svojimi spinavymi nohami podupali podlahu a pospinili krasne cistucke sedadielka tym, ze sa opovazili si na ne sadnut, tak nech si v tom teraz cestuju.
Btw. ziadne, opakujem ZIADNE vozidlo nie je samospiniace v interieri. Urcite existuju nejake hygienicke predpisy o umyvani napriklad madiel v interieri. Fakt by som na nich poslal hygienika.
Este jedna pikoska: Prerusil som studium na VS, takze tento semester robim na 8-hodinovy uvazok. Robotu mam kusok od domu, cize nemusim kazdy den cestovat MHD. Obvykle teda cestujem mimo spicky. Podme ale k veci: Odkedy necestujem MHD, som ovela "zdravsi" ako kedysi. Hygiena cestovania MHD ma urcite vplyv aj na zdravotny stav, pretoze napriklad tuto zimu som nebol ani raz chory. Da sa to argumentovat, ze sa tlacim v buse s plno ludmi, ale tie bakterie sa musia prenasat aj inak. Totiz v mojom zamestnani prichadzam do kontaktu s plno ludmi tiez a nic.
Neumyvat nie je najlacnejsie (dovod si spravne opisal), iba najmenej pracne. No a samozrejme, neumyvat je nehygienicke.
Ked sa ocitnem v Bratislave, casto (nie vzdy) neveriacky pozeram, v akom stave cistoty tam MHD jazdi. Ako "pravidelny zakaznik" dvoch dopravnych podnikov - DPP a DPMP - nie som na takuto spinu zvyknuty. Je pravda, ze napriklad Ikarus 280 je "samospiniace" vozidlo, dokaze sa zaspinit neuveritelne rychle od svojich vlastnych kolies, ale v BA najdes spinave exemplare od kazdeho typu vozidiel. Ostatne, keby bola spina len zvonka, dalo by sa to prezit, ta spina na bocnici jaksi nie je v tesnom kontakte s cestujucim. Horsie su uz centrofixkove kresby v interieri a odpadky na zemi - a najhorsie su zaspinene textilne sedadla, to je skutocne humus - byt hlavnym hygienikom mesta Bratislavy, okamzite zakazem prevoz ludi v niektorych najviac zaspinenych vozidlach do doby vycistenia alebo vymeny sedaciek.
ale uplne najlacnejsie je nezastresit a neumyvat...
(btw. je to blbost lebo peniaze ktore nevrazis do umytia potom musis vrazit do oprav vyplivajucich z neumytia od (stale spominanych) soli, etc.)
No, podla mna, v zime ti to aj tak namrzne...skor by sa mohli zamysliet napriklad nad tym, ze by kompletne zastresili vozovne...aj to by im dost pomohlo...
TAXI TAXI? Ale samozrejme, ale sú dni kedy treba proste vozy umývať každý deň, lebo sa to prejavý na ich stave. Pamätáš siešte na zimu aké vozy chodili špinavé? Lebo kefy sa keď mrzne používať nemôžu? No wap s tým problém nemá. (Veď cez zimu sa chodí práve na wapku, aby si všetko vystriekal.) A ak také dni prídu, tak by na to DPB mal byť vybavený. A ak dielenský nechcú opravovať vozy zospodu špinavé, tak nech sa naučia obsluhovať wapku a nech ju majú k dispozícií.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Papyr
Ako dokaz, ze nie kazdy Ik4x5 je humusny, odporucam vozidla:
Ikarus 435.18, evidencne cisla 329 a 330, poznavacie znacky PO-562AA a PO-855AC, majitel: Dopravny podnik mesta Presova, a.s.