tr3mp: No Hornbach a vzrast kúpischopnosti obyvateľstva môže voľačo zmeniť a letisko plánuje tento rok 900tis. pasažierov tak neviem, lebo aj ten nápad do Vrakune a D. H. nie je zlý.
Ale v každom prípade treba to čo si vytvoril spropagovať aj s návštevou u primátora a námestníka a aplikovať to na súčasné vedenie.
Teraz nejde o to kam všade elina pôjde, ale koľko liniek a ako často.
Na Dňoch Bratislavy som sa mal možnosť asi trištvrtehodinu baviť s Koladom a pri tej príležetosti som nazrel do peknej veľkej mapy Bratislavy, kde boli nakreslené súčasné električkové trate, nová trať do Petržalky aj so zastávkami a ďalšie navrhované (celkom rozumné) trate:
- Zlaté Piesky - Vajnory (obratisko pri Pračanskej ulici)
- Ružinov - Nová Vrakuňa (paralelne s Hradskou, ALE JUŽNE) - Hradská - otočka Uzbecká
- Dúbravka - vozovňa Dúbravčice - VW - DNV (teda opačne ako bolo doteraz zvykom, trochu dlhé)
To je podľa mňa viac ako dosť nielen na 15 rokov ...
S opodstatnenosťou trate na letisko som si nie úplne istý, pretože 61 aj pre letisko aj pre Avion zatiaľ stači, v budúcnosti možno nie, ale či to bude na električku?
Ja viem, že sú dva. Myslel som ale, že v danom momente ovláda tabule vždy len jeden z nich. A teda musí ovládať 8 kusov. Ale podľa toho, čo píšeš, zrejme ich majú medzi sebou nejako podelené.
Veď hej, luxus to je. Len neviem či v plnom KTčku, keď stojíš na NP vidíš nejaký transparent cez všetkých tých ľudí na VP. ? Ale je to detail. Treba dať nápisy: Hluchý do prvých a posledných dverí ?
No veď som napísal, že 83 a 34 budú stačiť. Ono ak by sa to raz podarilo tak, že sa z Dúbravky aj s prestupom dostaneš na Obchodnú skôr ako 83, tak električka má vyhraté. Aspoň v to dúfam.
Avšak stými dopytovými svetielkami by som si nebol taký istý. DPB je DPB ? ? ? ? ?
Aj tak to nemá zmysel. Viditeľnosť na displej v krajných článkoch je dostatočná. Naviac od prostredných dverí sa väčšinou posunieš smerom ku kĺbu a keďže je KT8 obojsmerné pri oboch kĺboch vidíš na displej spredu. Ak dáš displej v strednom článku vpravo, pri jazde z "B" kabíny bude vľavo a teda na inom mieste, čo nie je dobré. A mať 4 vnútorné displeje... Už aj 3 sú luxus.
Sorry, ale keď magistrát vie zariadiť, že sa investujú milióny do električky do Petržalky, tak hádam si bude vedieť vydupať, aby sa po stlačení dopytu v každej bričke rozsvietilo svetielko, nie?
Pozri, kto bude chcieť ísť z Dúbravky na Obchodnú výslovne ekologicky, použije L3 po Karlovu Ves. Odtiaľ bude mať L4 na Obchodnú - v špičke bude čakať 2 min., v sedle 2-3 min., cez víkend 3 min. a v okrajovom režime 3-4 min. Je to nejaká tragédia?
He he, ale keď som sa na to naposledy pýtal jedneho vodiča, tak nie všetkým elinám ukáže či niekto dopyt stlačil alebo nie. To vieš naši majstri
Máš pravdu L83 a L34 Obchodnú a Kapucínsku dostatočne obslúžia.
Len či by zatraktívnením intervalu a doby jazdy nevznikol nárok na linku na Obchodnú. Ja som hlavne s tým uvažoval.
Avšak čisto s filozofického hladiska dogiem sa treba vyvarovať. Jedna škulinka a celé sa to zosype.
Aké zvončeky? Cestujúci by predsa v elinách nezvonili. Jediným znamením by bolo stlačenie tlačidla dopytu, t.j. ten úkon, ktorý robia Bratislavčania na každej zastávke už dnes a sú naň zvyknutí. A dopyt majú všetky bratislavské električky, ak sa nemýlim.
Ja som dnes popoludní tr3mpove linky z toľkých strán obracal a stále neúspešne, že asi v návrhu predostrené linky vyhlásim za dogmu
Asi tam bude problém. On mi to vysvetloval na samotnej elektrárni, čiže nepretržitej prevádzke Oni okrem toho, že predávajú ZSE aj od nich odbrajú a majú stanovených 2,2mega a ak prekročia, prestáva sa kúriť K.V a Dúbravke ? ? ?
S tými zastávkami máš asi pravdu. Bolo by to treba vyskúšať, no napadlo ma, že SA TO NEDÁ. Nie sú vo všetkých vozoch zvončeky vodičovi. ? ? ? ?
Alebo ešte inak.
L3 - Dúbravka - Obchodná - Ružinov.
L4 - K.V. - N. most - Z. Piesky.
Ale nejako mi to nechce myslieť, takže neviem dôjsť na to, či by taká zmena doniesla negatíva, ktoré v pôvodnom nie sú.
Verím, že keď si to páni z DPB prečítajú, budú rovnako príjemne prekvapený z návrhu ako som bol prekvapený ja.
Ja osobne som realista a tak viem, že L34 (do istého času možno aj L83) bude stále hrať významnú dopravnú rolu na trase Hodžovo nám. - Dúbravka a rovnako viem, že substrát busy uprednostní. Ak by ich aj neuprednostnil, tak si môžem povedať, že z Obchodnej môžu elinou prestupovať, ale môžu použiť aj priamu L34. Z Kamenného nám. by ale bus alternatíva nebola (to je jasné, že paralelne po nábreží bus linka do Dúbravky nepovedie). Z toho mi logicky vyplýva (už v mojom návrhu to tak bolo), že ak má do Dúbravky ísť len jedna E linka, mala byť viesť na Kamenné nám. a na Obchodnú pôjde prípojná linka z Karlovky.
No ja som predpokladal, že sám tr3mp sa veci tiež ujme a s ostatnými sa na postupe dohodne. Ja už ďalej veľmi pomôcť nemôžem, 400 km je 400 km
No a kde dáš ten tretí, čelom k podlahe? ? Z profilu prostredných dverí v NP časti je dobre vidieť na oba displeje v krajných článkoch. Tretí displej by mal možno zmysel, ak by to bolo jednosmerné KT8D5.RN1, ktorý by sa dal v smere jazdy hneď za prvý kĺb. Na KT8D5.RN2 v KE sú terminály BUSE v oboch kabínach, avšak palubný počítač je myslím len jeden. Z jedného terminálu samozrejme obsluhuješ všetky displeje naraz. BUSE ešte ovláda aj 6 vonkajších reproduktorov nad 1., 2., 5., 6., 9. a 10. dverami.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Ja som dnes popoludní tr3mpove linky z toľkých strán obracal a stále neúspešne, že asi v návrhu predostrené linky vyhlásim za dogmu