Reakcia na: fobust #29277:
Nebolo by o nieco inteligentnejsie vo vecernych hodinach zrusit linky 11 a 12 a nahradit ich L5? Pretoze ta ma o nieco kratsiu trasu, bolo by to jednoduchsie, cakanie na prestup nie je zarucene (zdrzanie L11 -> smola) a mozno by to vyslo lepsie aj s dojazdami (L5 ma Krasnany skoro po ceste...). Cestujuci by o NIC neprisiel. Ved o 22:00 ani sTrESCO na Kamennom uz nie je otvorene a babky uz nemaju co cestovat - hocikto si preslape par metrov na Postovu.
Šimi
----- Original Message -----
From: "Karol Kajdi"
To:
Sent: Saturday, May 15, 2004 6:44 PM
Subject: RE: Ďakujeme za služby
> Vazeny pan Ing. Miroslav Daniš,
> aj ked sa Vasa sprava nesie v duchu rozhorcenia a invektiv, odpovedame
> Vam, nasledovne.
> Zvysovanie cestovneho nemozno davat dokopy s narokom na zlepsenie sluzieb
> MHD. Pricinou je narast nakladov na prevadzku MHD, ktore nas dopravny
> podnik nezapricinil. Ide o vonkajsie vstupy (zvysenie DPH, narast cien
> energii, vyssie poistne, ale nizsia statna dotacia oproti narastu
inflacie).
> To, ze linka 5 v neskorych vecernych hodinach nepremava, suvisi s
nutnostou
> efektivne vynakladat s aj beztak nizsimi prevadzkovymi prostriedkami.
> Skutocnostou je aj to, ze v minulosti sa viaceri cestujuci stazovali,
> ze je zbytocne prevadzkovat linky MHD do neskorych vecernych hodin,
> lebo spoje su prazdne. Opat, aj vdaka Vam sa presviedcame, ze to asi nie
> je tak. Potom vsak nie je namieste kritika na vysoke cestovne, lebo aj ten
> spoj s mensim poctom cestujucich a s nizsimi trzbami treba zaplatit.
> K nemilej udalosti, ze Vam spoj usiel poznamenavame, ze cestujuci ma byt
> pripraveny na nastup do vozidla (prepravny poriadok) a nie dobiehat na
> poslednu chvilu k vozidlu, lebo vodic ho naozaj nemusi vidiet, nakolko
> tesne pred zatvorenim dveri vykonava ine cinnosti, ktore suvisia
> predovsetkym s bezpecnostou cestujucich.
> Ing. Karol Kajdi, DPB, a.s., 15.05.2004
A tu sú moje odpovede
Vážení páni,
to, že je to v duchu rozhorčenia je úplne samozrejmé a nielen z mojej
strany. Pravdepodobne už ste veľmi dlho necestovali "Vašimi" spojmi a
neabsorbovali ste pocity, nálady a názory cestujúcich, ale predovšetkým ich
skutočné požiadavky. Nie všetci, ba len veľmi mizivé percento (promile) z
nich vám nejakou formou sprostredkuje, to čo si myslia a očakávajú od
verejných služieb vášho podniku. Takže preto nemôžete (nechcete) byť "v
obraze", čo vám pravdepodobne veľmi vyhovuje. "Fakty", že viacerí cestujúci
(koľkí - dvaja alebo traja ?) sa sťažovali na prevádzkovanie spojov do
neskorých večerných hodín, má asi takú výpovednú hodnotu, ako sľuby
politikov pred voľbami. A čo sa týka "invektív", tak skutočne je
obdivuhodné, ako vám pomenovanie určitých "vašich " špeciálnych javov
odoberá možnosť a chuť sa obrátiť do vlastných radov a nie na "nedostatky"
cestujúcej verejnosti, ktorá nie je predpisovo a uniformovane "vždy
pripravená" na zastávke spoja. A vôbec nevadí, že vás svojimi časovými
predplatnými lístkami živí. Keby ste vždy a za každých okolností tak
dodržiavali ten váš ochudobnený grafikón a pravidlá hry, ktoré ste sami
určili. Tak ako napr. dnes ráno (17.5.2004) ste zase "zabudli vypraviť spoj
č 11. z Rače s odchodom o 5.16 hod. Ako držiteľ celosieťového časového
predplatného lístka mám teoreticky právo využívať v priebehu celého obdobia
jeho platnosti všetky vaše spoje podľa "vášho" grafikónu. Kúpou tohto lístka
som s vami uzavrel zmluvu a vy ju máte plniť. Neviem o tom, že mi vraciate
alikvótnu jeho časť za nevypravené spoje - za neplnenie zmluvy z vašej
strany (zaujímavá by bola dlhodobá každodenná štatistika nevypravených a
poruchových spojov). Určite tam vo "vašom" poriadku máte zase nejakú výtečnú
klauzulu o "pripravenosti" cestujúcej verejnosti. Tiež nás nesmierne tešia
neustále výluky, hlavne však ich dĺžka v počte dní. Veľmi nám to spríjemňuje
naše cestovanie a už to ani nestíhame sledovať kde, kedy a koľko. Ako bývalý
zamestnanec železničného staviteľstva sa len nestačím diviť, ako si to z
časového hľadiska viete pekne dlhodobo rozložiť a určite aj zdôvodniť. Aj za
"mojej éry" sa takéto práce uskutočňovali a to, že tieto činnosti sa
vykonávali aj po sobotách, nedeliach či po nociach bolo pravdepodobne omylom
a je to už prekonané. Ľudia si zvyknú.
Ja však nie. Ani na tú vašu obohratú pesničku o neustále sa zvyšujúcich
nákladoch. Nedalo mi, a napísal som nedávno úvahu aj na túto tému. Neviem,
či sa k vám dostala, takže vám to pre istotu pribalím. Aby ste si aj vy
začali konečne zvykať, že sú tu aj iné uhly pohľadu.
"Vždy (ne)pripravený"
Ing. Miroslav Daniš