V akom smere je to podľa Teba lepšie? Z princípu ani jedno, ani druhé a z iného uhla pohľadu sú ľudia na Ukrajine dobrosrdečnejší a prístupnejší, než Poliaci...
BRATISLAVA - Dôkladná rekonštrukcia Starého mosta je podľa zodpovedných prvoradou podmienkou, aby mohla v plánovanom roku 2008 začať z petržalského Janíkovho dvora na staromestské Šafárikovo námestie premávať rýchlodráhová električka. Magistrát preto v súčasnosti hľadá technicky aj ekonomicky najprijateľnejší spôsob, ako most pre potreby koľajovej rýchlodráhy pripraviť. "Predbežné výsledky kontroly stavu mostných konštrukcií potvrdzujú, že po úprave tadeto električka jazdiť môže," uviedol námestník primátora pre dopravu Karol Kolada. Pripomenul zároveň, že most treba obnoviť nielen kvôli rýchloelektričke. "V tomto stave totiž nespĺňa ani európske požiadavky na zabezpečenie plavebnej výšky a šírky," zdôraznil. Pri rekonštrukcii sa preto musí most "zdvihnúť" zhruba o dva metre a vzdialenosť medzi piliermi by mala byť 100 metrov. "Teraz je to však len o šesť menej. Radi by sme uhrali, aby rozšírenie, pre ktoré by sa pravdepodobne musel jeden pilier odstrániť, vôbec potrebné nebolo," mieni. Argumentom by podľa neho mohlo byť, že ide o historickú konštrukciu. Magistrát už v spolupráci s projektovou organizáciou Dopravoprojekt pripravil tri varianty možného riešenia budúceho premostenia. Prvý predpokladá, že sa most síce zmodernizuje, ale jeho usporiadanie sa zachová, t. j. zostane na ňom cestná aj železničná časť. Tretí počíta s odstránením všetkých mostných konštrukcií s výnimkou pilierov, na ktoré sa položí úplne nové premostenie. Ako najlepšie sa však nateraz javí odborníkom druhé riešenie. Ak by sa zrealizovalo, z mosta by celkom zmizol cestný trakt, a teda aj cestná doprava. Piliere by síce zostali pôvodné, kvôli požiadavke na vyšší plavebný profil by sa však postupne smerom k stredu zvyšovali tak, že zmodernizovaný most by bol v miernom oblúku. Súčasne by sa železničná časť v pozdĺžnom smere po celej dĺžke mosta rozrezala, jej konštrukcia by sa potom hydraulicky rozoprela a v hornej i dolnej časti by sa doplnila a vystužila novými oceľovými prvkami. Tak by vnútri vzniklo dosť miesta na to, aby tade mohli v oboch smeroch jazdiť električky. Zároveň by sa z oboch strán mosta nad rieku vykonzolovali chodníky pre chodcov a cyklistov. Odhadované náklady na tento variant by sa podľa predbežných prepočtov pohybovali okolo jednej miliardy korún. Most by mohol byť v tomto duchu prebudovaný už do dvoch rokov. Starý most prešiel v histórii niekoľkými stavebnými zmenami a zmeny politické mu zase prisúdili viacero pomenovaní. Jeho súčasné piliere zostali z pôvodného premostenia, ktoré postavili ešte za čias Rakúsko-Uhorska v roku 1893. Vtedy sa most, ktorý slúžil cestnej a električkovej doprave, volal po cisárovi Františkovi Jozefovi. Po vzniku 1. ČSR ho premenovali na Most M. R. Štefánika. Oceľovú časť pôvodného premostenia na sklonku 2. svetovej vojny vyhodili ustupujúci Nemci. Za rekordných niekoľko mesiacov ho ešte v roku 1945 nanovo vybudovala Červená armáda. Preto potom niesol jej meno, až kým ho po revolúcii v roku 1989 mestskí poslanci nepremenovali na Starý most. "Od vojny sa na ňom udiali len tri zmeny: V roku 1953 pribudol železničný trakt, ktorý teraz chceme prebudovať a rozšíriť. V 80. rokoch sa čiastočne obnovili oceľové konštrukcie cestnej časti a zároveň na cestnú časť a chodník pre peších položili železobetón. Pred dvoma rokmi sme z pešieho chodníka železobetón odstránili, lebo most zaťažoval," pripomína Kolada.
vo včerajších novinách (tuším v Pravde) boli tri alternatívy opravy Starého mosta, pričom pri všetkých ho musia zdvihnúť (aspoň stredné pole pod ktorým je plavebná dráha) o 2 metre.
Ako najviac pravdepodobná sa podľa článku javí alternatíva - odstránenie cestnej časti, rozpílenie po dĺžke!!! celej železničnej časti na dve polovice, pričom jedna polovica by sa odsunla až na miesto cestnej časti mosta, tak aby vznikol priestor na 2 samostatné kolaje. Samozrejme, že vzniknutá "medzera" by sa musela konštrukčne doplniť. pri tomto všetkom by ale museli ešte min 2 piliere zvýšiť o 2 metre. Celá tto sranda by mala stť 1 mld. Sk.
To neviem si to predstaviť.
No vidím, že BA má rovnaký problém, keď sa mestské vlajky mýlia s cudzím štátom... Tak tie naše košické, modro-žlté, si mýlia s ukrajinskými, prosím pekne... ?
Konecne sa im podarilo napisat prehlasenie o zhode? ? Nech je akokolvek, som rad a tesim sa, dufam vsak ze sa o tie vozy bude DPB starat a nenecha si ich znicit. Akonahle tam bude cmaranec, tak sa odstrani, inak voz nevyjde von. Take jednoduche to je. Magistrat by mal na to uvolnit peniaze, strazna sluzba by mala tie vozy ustrazit, na to tam je. Dufam ze to uz nebude tak ako doteraz.
povedal by som preto, ze je hokej a vlajky by hned zmizli... ? jak pocas navstevy papeza, ked po par hodinach boli na stlpoch uz len polske a vatikanske ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tr3mp