J:No ja v tom jednak nevidim ziadnu suvislost,jednak nevidim ziadny zmysel v zakaze marihuany.Marihuana je podstatne mensia brana k tvrdym drogam,nez "legalne drogy" (alkohol,cigarety).
Je rozdiel povoliť niečo, lebo sa to už praktizuje a nepovoliť niečo s ohľadom na možné následky. Aj marihuana sa nepovolí kvôli možným následkom ako otvorenie brány k tvrdým drogám. Veď v takom Bangladéši je marihuana povolená a fičia na nej menej ako 3% obyvateľstva a to sa puožíva pri niektorých náboženských obradoch, početnej skupiny hinduistov.
Re #28713 Spectre: Presne tak. Typickým príkladom je Mostová a ich neustále parkovanie pod hodinami. Keby zakaždým dostali 1500,- pokutu, tak nezarobia ani na slanú vodu a rozmysleli by si kde zastavia. Avšak policajti to riešia vždy len dohovorom.
Re #28721 Šimi: Ak by ste ma počuli, tak počujete potlesk. Výstižné a veľmi. Niekedy trochu pritiahnuté za vlasy, ale to v celkovom kontexte zaniká. Skúste to poslať ako glosu do Bratislavských novín či Pravdy,...
Ten audit by bol veľmi potrebný no to, že nebol zatiaľ v žiadnej mestskej organizácii vykonaný audit len svedčí o tom, že niekto poriadne dojí a nielen v DPB.
Audit si dalo napríklad spraviť MF SR a tí im zistili, že sa môže prepustiť 1/5 zamestnancov. Vďaka tomu stúpla priemerná mzd na MF SR z 21.000 na 28.000. Myslím si, že takéto ak nie ešte horšie zistenie by prišlo aj po audite v DPB.
Toto už možno ostáva na zamyslenie pre ostatných, či nespustiť nejakú akciu s vynútením si auditu na magistráte od nezávislej spoločnosti v DPB. (petícia, články,...)
Ba revizori su obycajni zdieraci slusnych ludi. Mili revizori, vasa praca ma jediny zamer a to vyvijat agresivitu. Nikdy ste nijak neprispeli k zlepseniu MHD, ste len odpad, ktory produkuje MHD. ste neziaduci trus ktory tu len zapacha a hnije ako odpad z komunizmu.
Poslem emial webmasterovi, ja by som to zverejnil, lebo je to velmi pekne napisane. Ak by to vyslo, tak by ste to nasli v sekcii clanky (vlavo). Ja tam uz tiez mam jeden velmi kriticky clanocek (mozete precitat, ale je to na dlhe citanie).
Zdravím
a ospravedlňujem sa, vypadol mi tam jeden odsek, tak ho tam teraz dodatočne dopĺňam : (za odsek "Po komunálnych voľbách ...")
Absentuje tu akékoľvek systémové riešenie a zdravý rozum. Ekológia, životné prostredie, verejný záujem rýchlo vypúšťajú zo svojho povolebného slovníka. Hľadanie východísk a ciest znižovania nákladov je pre nich akési priťažké, vzdialené, nepríjemné. Pozretie sa všetkým pravdám do všetkých očí je pre nich krátkozrakých nereálne. Ak mesto nakladá so svojimi majetkami tak ako nakladá, ak sa lukratívne pozemky a nehnuteľnosti rozpredávajú "podľa zásluh", ak prevládajú v jednotlivých zastupiteľstvách a magistrátoch zištné záujmy, tak napr. tá spomínaná doprava nebude drahšia o 9 % ale možno o 90, 200, 500% a možno nebude vôbec. Ak sa vo všetkom budeme riadiť len kritériom zisku a toto bude náš rebríček hodnôt, nebude potom fungovať (okrem spomínanej dopravy) ani školstvo, zdravotníctvo, veda atď. atď. Všetky náklady už pomaly znášame my občania a potom sa nestačíme diviť. Ak tieto socialistické "výdobytky" si budeme aj naďalej uchovávať, tak sa ani diviť neprestaneme. Všetko je to o zdravom rozume a o tom, či zvolení radní a poslanci si uvedomujú, že sú len zvolenými vykonávateľmi našich predstáv , názorov a postojov. Ako sa stále a stále potvrdzuje, tak toto nehrozí.
Daniš
Pocuvajte, pan, Danis, nemali by ste zaujem svoj vcelku vystizny clanok uverejnit tu na tejto nezavislej stranke v sekcii clanky? Staci sa spytat webmastra. Mozeme doplnit par vhodnych fotiek.
Pamätáte sa ešte na jeden z nespočetných trefných výrokov géniov slovenského humoru Milana Lasicu a Jula Satinského „Kto chce byť ministrom, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“ ? Ľahkou parafrázou môžeme opustiť vody minulé a preplávať do súčasnosti : „kto ešte neupravil ceny, nech požiada o vydanie nového cenového výmeru samosprávny kraj“. Aj vám sa zdá, že súdruh Žinčica na samosprávnom kraji stále funguje ? Že má neustále to „správne myslenie, pevné postoje“ a guľatú pečiatku, ktorú v správnej dobe „prdne“ na správne miesto ?
Nič nové, perióda sa opakuje. Máme to tu zas. A pri inflačných perspektívach to tu bude opäť. A tak dokola. Hrajú s nami kolo-kolo mlynské. Dopravný podnik Bratislava i samosprávny kraj. Len cena lístka sa zvyšuje a biletár si mädlí ruky. Tento krát „len“ o mieru inflácie meranú spotrebiteľskými cenami, t.j. v priemere o 9 percent. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar označil za hlavné dôvody, ktoré viedli k zvýšeniu cien cestovného v MHD, opatrenia vlády a zmeny v daňovej legislatíve. Pekné a racionálne a kopírujúce celkový trend zvyšovania cien všade a vo všetkom. Skutočne hodné myslenia súdruha Žinčicu. A čo občan. Z hľadiska uvádzaných dôvodov čo môže (si) zvýšiť ? Krvný tlak, adrenalín, cholesterol, žlč, či nedajbože prst ? Ale do akej výšky ? Do výšky miery inflácie – 9 % ? A má o to požiadať súdruha Žinčicu na samosprávnom kraji ? Všetci kompetentní Žinčicovia však (nielen) tento krát benevolentne a veľkoryso umožňujú občanovi prekračovať túto hranicu.
Ako by toho nebolo dosť, akoby neexistovali mantinely. Ožobračovanie pokračuje odvšadiaľ, zo všetkých smerov. Niekde v duchu legislatívy a opatrení vlády je možné všetko, inde v životnej (r)niti občana to nie je možné, nie sú (stále) zdroje. Poslanci, sudcovia, ústavní činitelia si kľudne idú upravovať platy na základe viacročných mier inflácie a občanom „inflačné“ neprináleží. Nezaslúžia si. Sú oni (Žinčicovia) vôbec v obraze, že napr. zamestnanci vo verejnej a štátnej sfére nemajú najmenšiu šancu uvidieť niekoľkoročné spätné „svoje inflačné“, ani keby navštívili očnú optiku ?
Ale to im nehrozí. A tak Dopravný podnik s požehnaním samosprávneho kraja, magistrátu, či mestského zastupiteľstva si „koná“ len to, čo „musí“, aby prežil. Či prežije občan, ich nezaujíma. Ale malo by. Ak totiž neprežije, neviem komu budú tie „úžasné služby“ poskytovať. Možno že konečne sebe samým. Aspoň sa raz tou dopravou zvezú a zistia jej „vynikajúcu“ úroveň. A zbadajú a pochopia svoju chybu, že ju nemali zvýšiť o 9 % ale aspoň o 90 %. Takýto krok by bol systémový s okamžitým účinkom. Vylúčia z nej hneď cestujúcu verejnosť a nebudú mať problémy s frflajúcim obyvateľstvom a riešením nákladov a úrovne dopravy.
Neviem, aspoň mi nie je známe, či a kedy tento monopolný dopravný moloch socialistického typu za účasti samosprávneho kraja urobil vo „svojej“ firme kvalifikovaný a nestranný audit a hľadal riešenie na znižovanie svojich nákladov a vytváranie racionalizačných opatrení i riešenie na zvyšovanie úrovne a kvality poskytovaných služieb. Ako pokazená platňa neustále hovoriť o zvyšovaní nákladov a znižovaní tržieb bez sebareflexie, bez hľadania ciest a opatrení vo vlastnej kuchyni, bez pozametania si pred vlastným prahom, je len obyčajnou (s)prostou ignoráciou objektívnej reality a požiadaviek i potrieb cestujúcej verejnosti. Nedá mi, ale pohľad na administratívnu budovu generálneho riaditeľstva Dopravného podniku Bratislava, mi okamžite evokuje paralelu siluety budovy STV, akú nemá ani americká CNN. Ak toto sú cesty znižovania (režijných) nákladov, tak pripúšťam, potom tomu nerozumiem. Nerozumiem ani tomu, prečo má tento neschopný moloch na poskytované služby „doživotne“ monopol. Čo robí a kde je protimonopolný úrad. Prečo by aj v tejto oblasti nemohla pôsobiť konkurencia. Alebo je to úmysel ?
Je skutočne lumen ten, kto dôsledky ekonomického vývoja v krajine kopíruje len zvyšovaním cien poskytovaných služieb bez pridania adekvátnej kvality (hodnoty) a zaslúži si skutočne najvyššiu manažerskú funkciu v danej organizácii. Analýzy totiž jasne ukázali, že od posledného zase tak prepotrebného a „odôvodneného“ zvýšenia tržby nevzrástli, ale naopak a malo za následok pri úbytku cestujúcej verejnosti akurát ďalšie roztáčanie cenovej špirály. Týmto „mysliteľským postojom a tvorivým postupom“ sa akurát podarilo odradiť časť občanov od poskytovaných služieb a prijať iné alternatívne spôsoby dopravy. Neviem, či všetci títo súdruhovia Žinčicovia majú zanalyzované, aké to malo (a má a bude mať) dopady napr. na životné prostredie (zvýšenie počtu automobilov a náväzne z toho exhalátov, dopravnú situáciu v meste, nehodovosť, úrazovosť, zvýšenie používania bicyklov ako dopravných prostriedkov na mestských komunikáciách v nezdravom ovzduší pri absolútne nevyhovujúcom počte a dĺžok bicyklových trás atď., atď.). Porovnávajú (si) napr. ceny cestovných lístkov vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb a obsluhovaných km v jednotlivých veľkých okolitých mestách európskeho regiónu (Praha, Viedeň, Budapešť...) a vedia vysvetliť, prečo práve Bratislava je na tom cenovo najhoršie ? Aká je aj napr. ekonomická motivácia občana si kúpiť celoročný cestovný lístok, keď oproti zrátaným sumám za jednotlivé štvrťroky ušetrí pár korún, pričom vlastne úveruje dopredu „zadarmo“ spomínaný moloch. To je skutočne unikátny marketingový ťah, na ktorý treba študovať minimálne pár rokov na renomovanej vysokej škole.
Samozrejme to sú pre socialisticky mysliacich Žinčicov veci podružné a pri neobmedzenej a súhlasnej vôli radných sa môžu donekonečna hrať na vlastnom piesočku. Nebuďme potom prekvapení, keď napr. po prepojení Petržalky s mestom rýchlodráhou prídu na tému dňa opäť tie isté a tak isto zdôvodňované nevyhnutné opatrenia.
Pri komunálnych (ale aj pri akýchkoľvek iných – parlamentných ...) voľbách do samosprávnych, mestských i miestnych orgánov všetci pri kortešačkách sľubujú občanovi, ako sa budú snažiť riešiť veci v jeho prospech, ako na neho nezabudnú. Ako s ním súcitia a chápu ho. Sčítaním hlasov a uzatvorením volebných miestností skutočne začínajú veci riešiť – vo svoj prospech.
Jeden politik zo žinčicového súdku (ktorý sa snáď už raz konečne ocitne na smetisku politických dejín) veľkohubo vyhlasoval – je po voľbách, zvyknite si. A vyzerá to tak, že všetkým týmto Žinčicom vyhovuje, že je po voľbách a zvykli sme si. Alebo si konečne už raz nezvykneme ?
Alebo ešte ináč, znova vypožičanými slovami L&S : „Pozde riť biť, keď sa posrala“.
To je normalne. Ja s tym cestujem na 201 a 202 a som zvyknuty . BTW. Na taketo veci by stacila podla mna uplne jednoducha udrzba so skrutkovacom, ale v dielni ich to asi neserie
Tak ja ešte raz zopakujem svoj názor - neschopnosť magistrátu, polície, DPB či kohokoľvek iného nie je dôvodom na výhovorky typu "to nejde", "v Bratislave sú špecifické podmienky" a podobne. To je bohapustý alibizmus.
A teraz k tomu "nebolo by to možné" - a prečo by to teda KONKRÉTNE nebolo možné? Čo by sa dialo? Ono je lepšie, keď pred Hviezdou v BUS pruhu parkujú autá vrátane taxikárov a policajtov, než keby tam jazdili vozidlá MHD a taxíky? Nie je to náhodou dôvod k tomu, aby sa zrušili BUS pruhy, pretože to v BA nikto neustráži?
Peter T.:Nazorna ukazka 212 - 6619, ked si to rozbehne nad 25km/h tak klb zacne rezonovat strasne hlucne. Nieto este ked si to za Karadzicovou rozbehne na 45km/h. To kazdemu idu odpadnut usi... ?
No k tej kulture cestovania hadam iba tolko, ze v Bratislavskej MHD som ju este fakt nepochopil ? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Šimi
Pamätáte sa ešte na jeden z nespočetných trefných výrokov géniov slovenského humoru Milana Lasicu a Jula Satinského „Kto chce byť ministrom, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“ ? Ľahkou parafrázou môžeme opustiť vody minulé a preplávať do súčasnosti : „kto ešte neupravil ceny, nech požiada o vydanie nového cenového výmeru samosprávny kraj“. Aj vám sa zdá, že súdruh Žinčica na samosprávnom kraji stále funguje ? Že má neustále to „správne myslenie, pevné postoje“ a guľatú pečiatku, ktorú v správnej dobe „prdne“ na správne miesto ?
Nič nové, perióda sa opakuje. Máme to tu zas. A pri inflačných perspektívach to tu bude opäť. A tak dokola. Hrajú s nami kolo-kolo mlynské. Dopravný podnik Bratislava i samosprávny kraj. Len cena lístka sa zvyšuje a biletár si mädlí ruky. Tento krát „len“ o mieru inflácie meranú spotrebiteľskými cenami, t.j. v priemere o 9 percent. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar označil za hlavné dôvody, ktoré viedli k zvýšeniu cien cestovného v MHD, opatrenia vlády a zmeny v daňovej legislatíve. Pekné a racionálne a kopírujúce celkový trend zvyšovania cien všade a vo všetkom. Skutočne hodné myslenia súdruha Žinčicu. A čo občan. Z hľadiska uvádzaných dôvodov čo môže (si) zvýšiť ? Krvný tlak, adrenalín, cholesterol, žlč, či nedajbože prst ? Ale do akej výšky ? Do výšky miery inflácie – 9 % ? A má o to požiadať súdruha Žinčicu na samosprávnom kraji ? Všetci kompetentní Žinčicovia však (nielen) tento krát benevolentne a veľkoryso umožňujú občanovi prekračovať túto hranicu.
Ako by toho nebolo dosť, akoby neexistovali mantinely. Ožobračovanie pokračuje odvšadiaľ, zo všetkých smerov. Niekde v duchu legislatívy a opatrení vlády je možné všetko, inde v životnej (r)niti občana to nie je možné, nie sú (stále) zdroje. Poslanci, sudcovia, ústavní činitelia si kľudne idú upravovať platy na základe viacročných mier inflácie a občanom „inflačné“ neprináleží. Nezaslúžia si. Sú oni (Žinčicovia) vôbec v obraze, že napr. zamestnanci vo verejnej a štátnej sfére nemajú najmenšiu šancu uvidieť niekoľkoročné spätné „svoje inflačné“, ani keby navštívili očnú optiku ?
Ale to im nehrozí. A tak Dopravný podnik s požehnaním samosprávneho kraja, magistrátu, či mestského zastupiteľstva si „koná“ len to, čo „musí“, aby prežil. Či prežije občan, ich nezaujíma. Ale malo by. Ak totiž neprežije, neviem komu budú tie „úžasné služby“ poskytovať. Možno že konečne sebe samým. Aspoň sa raz tou dopravou zvezú a zistia jej „vynikajúcu“ úroveň. A zbadajú a pochopia svoju chybu, že ju nemali zvýšiť o 9 % ale aspoň o 90 %. Takýto krok by bol systémový s okamžitým účinkom. Vylúčia z nej hneď cestujúcu verejnosť a nebudú mať problémy s frflajúcim obyvateľstvom a riešením nákladov a úrovne dopravy.
Neviem, aspoň mi nie je známe, či a kedy tento monopolný dopravný moloch socialistického typu za účasti samosprávneho kraja urobil vo „svojej“ firme kvalifikovaný a nestranný audit a hľadal riešenie na znižovanie svojich nákladov a vytváranie racionalizačných opatrení i riešenie na zvyšovanie úrovne a kvality poskytovaných služieb. Ako pokazená platňa neustále hovoriť o zvyšovaní nákladov a znižovaní tržieb bez sebareflexie, bez hľadania ciest a opatrení vo vlastnej kuchyni, bez pozametania si pred vlastným prahom, je len obyčajnou (s)prostou ignoráciou objektívnej reality a požiadaviek i potrieb cestujúcej verejnosti. Nedá mi, ale pohľad na administratívnu budovu generálneho riaditeľstva Dopravného podniku Bratislava, mi okamžite evokuje paralelu siluety budovy STV, akú nemá ani americká CNN. Ak toto sú cesty znižovania (režijných) nákladov, tak pripúšťam, potom tomu nerozumiem. Nerozumiem ani tomu, prečo má tento neschopný moloch na poskytované služby „doživotne“ monopol. Čo robí a kde je protimonopolný úrad. Prečo by aj v tejto oblasti nemohla pôsobiť konkurencia. Alebo je to úmysel ?
Je skutočne lumen ten, kto dôsledky ekonomického vývoja v krajine kopíruje len zvyšovaním cien poskytovaných služieb bez pridania adekvátnej kvality (hodnoty) a zaslúži si skutočne najvyššiu manažerskú funkciu v danej organizácii. Analýzy totiž jasne ukázali, že od posledného zase tak prepotrebného a „odôvodneného“ zvýšenia tržby nevzrástli, ale naopak a malo za následok pri úbytku cestujúcej verejnosti akurát ďalšie roztáčanie cenovej špirály. Týmto „mysliteľským postojom a tvorivým postupom“ sa akurát podarilo odradiť časť občanov od poskytovaných služieb a prijať iné alternatívne spôsoby dopravy. Neviem, či všetci títo súdruhovia Žinčicovia majú zanalyzované, aké to malo (a má a bude mať) dopady napr. na životné prostredie (zvýšenie počtu automobilov a náväzne z toho exhalátov, dopravnú situáciu v meste, nehodovosť, úrazovosť, zvýšenie používania bicyklov ako dopravných prostriedkov na mestských komunikáciách v nezdravom ovzduší pri absolútne nevyhovujúcom počte a dĺžok bicyklových trás atď., atď.). Porovnávajú (si) napr. ceny cestovných lístkov vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb a obsluhovaných km v jednotlivých veľkých okolitých mestách európskeho regiónu (Praha, Viedeň, Budapešť...) a vedia vysvetliť, prečo práve Bratislava je na tom cenovo najhoršie ? Aká je aj napr. ekonomická motivácia občana si kúpiť celoročný cestovný lístok, keď oproti zrátaným sumám za jednotlivé štvrťroky ušetrí pár korún, pričom vlastne úveruje dopredu „zadarmo“ spomínaný moloch. To je skutočne unikátny marketingový ťah, na ktorý treba študovať minimálne pár rokov na renomovanej vysokej škole.
Samozrejme to sú pre socialisticky mysliacich Žinčicov veci podružné a pri neobmedzenej a súhlasnej vôli radných sa môžu donekonečna hrať na vlastnom piesočku. Nebuďme potom prekvapení, keď napr. po prepojení Petržalky s mestom rýchlodráhou prídu na tému dňa opäť tie isté a tak isto zdôvodňované nevyhnutné opatrenia.
Pri komunálnych (ale aj pri akýchkoľvek iných – parlamentných ...) voľbách do samosprávnych, mestských i miestnych orgánov všetci pri kortešačkách sľubujú občanovi, ako sa budú snažiť riešiť veci v jeho prospech, ako na neho nezabudnú. Ako s ním súcitia a chápu ho. Sčítaním hlasov a uzatvorením volebných miestností skutočne začínajú veci riešiť – vo svoj prospech.
Jeden politik zo žinčicového súdku (ktorý sa snáď už raz konečne ocitne na smetisku politických dejín) veľkohubo vyhlasoval – je po voľbách, zvyknite si. A vyzerá to tak, že všetkým týmto Žinčicom vyhovuje, že je po voľbách a zvykli sme si. Alebo si konečne už raz nezvykneme ?
Alebo ešte ináč, znova vypožičanými slovami L&S : „Pozde riť biť, keď sa posrala“.
Česť vašej ničím nerušenej statočnej práci
V Bratislave 26.4.2004 Ing. Miroslav Daniš