Pocuvajte, pan, Danis, nemali by ste zaujem svoj vcelku vystizny clanok uverejnit tu na tejto nezavislej stranke v sekcii clanky? Staci sa spytat webmastra. Mozeme doplnit par vhodnych fotiek.
Pamätáte sa ešte na jeden z nespočetných trefných výrokov géniov slovenského humoru Milana Lasicu a Jula Satinského „Kto chce byť ministrom, nech sa prihlási u súdruha Žinčicu“ ? Ľahkou parafrázou môžeme opustiť vody minulé a preplávať do súčasnosti : „kto ešte neupravil ceny, nech požiada o vydanie nového cenového výmeru samosprávny kraj“. Aj vám sa zdá, že súdruh Žinčica na samosprávnom kraji stále funguje ? Že má neustále to „správne myslenie, pevné postoje“ a guľatú pečiatku, ktorú v správnej dobe „prdne“ na správne miesto ?
Nič nové, perióda sa opakuje. Máme to tu zas. A pri inflačných perspektívach to tu bude opäť. A tak dokola. Hrajú s nami kolo-kolo mlynské. Dopravný podnik Bratislava i samosprávny kraj. Len cena lístka sa zvyšuje a biletár si mädlí ruky. Tento krát „len“ o mieru inflácie meranú spotrebiteľskými cenami, t.j. v priemere o 9 percent. Generálny riaditeľ Dopravného podniku Bratislava Ján Zachar označil za hlavné dôvody, ktoré viedli k zvýšeniu cien cestovného v MHD, opatrenia vlády a zmeny v daňovej legislatíve. Pekné a racionálne a kopírujúce celkový trend zvyšovania cien všade a vo všetkom. Skutočne hodné myslenia súdruha Žinčicu. A čo občan. Z hľadiska uvádzaných dôvodov čo môže (si) zvýšiť ? Krvný tlak, adrenalín, cholesterol, žlč, či nedajbože prst ? Ale do akej výšky ? Do výšky miery inflácie – 9 % ? A má o to požiadať súdruha Žinčicu na samosprávnom kraji ? Všetci kompetentní Žinčicovia však (nielen) tento krát benevolentne a veľkoryso umožňujú občanovi prekračovať túto hranicu.
Ako by toho nebolo dosť, akoby neexistovali mantinely. Ožobračovanie pokračuje odvšadiaľ, zo všetkých smerov. Niekde v duchu legislatívy a opatrení vlády je možné všetko, inde v životnej (r)niti občana to nie je možné, nie sú (stále) zdroje. Poslanci, sudcovia, ústavní činitelia si kľudne idú upravovať platy na základe viacročných mier inflácie a občanom „inflačné“ neprináleží. Nezaslúžia si. Sú oni (Žinčicovia) vôbec v obraze, že napr. zamestnanci vo verejnej a štátnej sfére nemajú najmenšiu šancu uvidieť niekoľkoročné spätné „svoje inflačné“, ani keby navštívili očnú optiku ?
Ale to im nehrozí. A tak Dopravný podnik s požehnaním samosprávneho kraja, magistrátu, či mestského zastupiteľstva si „koná“ len to, čo „musí“, aby prežil. Či prežije občan, ich nezaujíma. Ale malo by. Ak totiž neprežije, neviem komu budú tie „úžasné služby“ poskytovať. Možno že konečne sebe samým. Aspoň sa raz tou dopravou zvezú a zistia jej „vynikajúcu“ úroveň. A zbadajú a pochopia svoju chybu, že ju nemali zvýšiť o 9 % ale aspoň o 90 %. Takýto krok by bol systémový s okamžitým účinkom. Vylúčia z nej hneď cestujúcu verejnosť a nebudú mať problémy s frflajúcim obyvateľstvom a riešením nákladov a úrovne dopravy.
Neviem, aspoň mi nie je známe, či a kedy tento monopolný dopravný moloch socialistického typu za účasti samosprávneho kraja urobil vo „svojej“ firme kvalifikovaný a nestranný audit a hľadal riešenie na znižovanie svojich nákladov a vytváranie racionalizačných opatrení i riešenie na zvyšovanie úrovne a kvality poskytovaných služieb. Ako pokazená platňa neustále hovoriť o zvyšovaní nákladov a znižovaní tržieb bez sebareflexie, bez hľadania ciest a opatrení vo vlastnej kuchyni, bez pozametania si pred vlastným prahom, je len obyčajnou (s)prostou ignoráciou objektívnej reality a požiadaviek i potrieb cestujúcej verejnosti. Nedá mi, ale pohľad na administratívnu budovu generálneho riaditeľstva Dopravného podniku Bratislava, mi okamžite evokuje paralelu siluety budovy STV, akú nemá ani americká CNN. Ak toto sú cesty znižovania (režijných) nákladov, tak pripúšťam, potom tomu nerozumiem. Nerozumiem ani tomu, prečo má tento neschopný moloch na poskytované služby „doživotne“ monopol. Čo robí a kde je protimonopolný úrad. Prečo by aj v tejto oblasti nemohla pôsobiť konkurencia. Alebo je to úmysel ?
Je skutočne lumen ten, kto dôsledky ekonomického vývoja v krajine kopíruje len zvyšovaním cien poskytovaných služieb bez pridania adekvátnej kvality (hodnoty) a zaslúži si skutočne najvyššiu manažerskú funkciu v danej organizácii. Analýzy totiž jasne ukázali, že od posledného zase tak prepotrebného a „odôvodneného“ zvýšenia tržby nevzrástli, ale naopak a malo za následok pri úbytku cestujúcej verejnosti akurát ďalšie roztáčanie cenovej špirály. Týmto „mysliteľským postojom a tvorivým postupom“ sa akurát podarilo odradiť časť občanov od poskytovaných služieb a prijať iné alternatívne spôsoby dopravy. Neviem, či všetci títo súdruhovia Žinčicovia majú zanalyzované, aké to malo (a má a bude mať) dopady napr. na životné prostredie (zvýšenie počtu automobilov a náväzne z toho exhalátov, dopravnú situáciu v meste, nehodovosť, úrazovosť, zvýšenie používania bicyklov ako dopravných prostriedkov na mestských komunikáciách v nezdravom ovzduší pri absolútne nevyhovujúcom počte a dĺžok bicyklových trás atď., atď.). Porovnávajú (si) napr. ceny cestovných lístkov vzhľadom ku kvalite poskytovaných služieb a obsluhovaných km v jednotlivých veľkých okolitých mestách európskeho regiónu (Praha, Viedeň, Budapešť...) a vedia vysvetliť, prečo práve Bratislava je na tom cenovo najhoršie ? Aká je aj napr. ekonomická motivácia občana si kúpiť celoročný cestovný lístok, keď oproti zrátaným sumám za jednotlivé štvrťroky ušetrí pár korún, pričom vlastne úveruje dopredu „zadarmo“ spomínaný moloch. To je skutočne unikátny marketingový ťah, na ktorý treba študovať minimálne pár rokov na renomovanej vysokej škole.
Samozrejme to sú pre socialisticky mysliacich Žinčicov veci podružné a pri neobmedzenej a súhlasnej vôli radných sa môžu donekonečna hrať na vlastnom piesočku. Nebuďme potom prekvapení, keď napr. po prepojení Petržalky s mestom rýchlodráhou prídu na tému dňa opäť tie isté a tak isto zdôvodňované nevyhnutné opatrenia.
Pri komunálnych (ale aj pri akýchkoľvek iných – parlamentných ...) voľbách do samosprávnych, mestských i miestnych orgánov všetci pri kortešačkách sľubujú občanovi, ako sa budú snažiť riešiť veci v jeho prospech, ako na neho nezabudnú. Ako s ním súcitia a chápu ho. Sčítaním hlasov a uzatvorením volebných miestností skutočne začínajú veci riešiť – vo svoj prospech.
Jeden politik zo žinčicového súdku (ktorý sa snáď už raz konečne ocitne na smetisku politických dejín) veľkohubo vyhlasoval – je po voľbách, zvyknite si. A vyzerá to tak, že všetkým týmto Žinčicom vyhovuje, že je po voľbách a zvykli sme si. Alebo si konečne už raz nezvykneme ?
Alebo ešte ináč, znova vypožičanými slovami L&S : „Pozde riť biť, keď sa posrala“.
To je normalne. Ja s tym cestujem na 201 a 202 a som zvyknuty . BTW. Na taketo veci by stacila podla mna uplne jednoducha udrzba so skrutkovacom, ale v dielni ich to asi neserie
Tak ja ešte raz zopakujem svoj názor - neschopnosť magistrátu, polície, DPB či kohokoľvek iného nie je dôvodom na výhovorky typu "to nejde", "v Bratislave sú špecifické podmienky" a podobne. To je bohapustý alibizmus.
A teraz k tomu "nebolo by to možné" - a prečo by to teda KONKRÉTNE nebolo možné? Čo by sa dialo? Ono je lepšie, keď pred Hviezdou v BUS pruhu parkujú autá vrátane taxikárov a policajtov, než keby tam jazdili vozidlá MHD a taxíky? Nie je to náhodou dôvod k tomu, aby sa zrušili BUS pruhy, pretože to v BA nikto neustráži?
Peter T.:Nazorna ukazka 212 - 6619, ked si to rozbehne nad 25km/h tak klb zacne rezonovat strasne hlucne. Nieto este ked si to za Karadzicovou rozbehne na 45km/h. To kazdemu idu odpadnut usi... ?
Nebolo by to mozne v prvom rade preto, ze drzych taxikarov v BA nikto neustrazi. Staci sa pozriet co robia na cestach. Jednoducho ich nemam rad, nemusim ani menovat dovody, ze preco nie. Hlavna vina je v tomto na magistrate a v policii, ze im toho tolko toleruju. Kedze neratam, ze by sa to v blizkej dobe zmenilo, preto to povazujem za blbost a nerealizovatelne.
Ak sedíte v 204 a kvapká vám na hlavu, máte čo robiť aby ste pochopili kultúru cestovania. Jednoducho zaprší a z navrtaných reklám , nad sedadlami vám preteká potôčik elektrickeho obluku na hlavu.Iný trolejbus zasa rezonuje na neskutočné decibely trasúc telá cestujúcich až ztoho bolí nie len hlava. Nič proti našej doprave ale asi budeme postupne chrániť naše uší pred hlukom,Trasucím sa deduškom, či naše telá pred kvapkajúcim elektrickým oblukom. Veď už sme v EU. Tak snáď prefarbíme hrdzinu. ?
To čo ste tu začali riešiť už dávno uzatvorenú tému? Samozrejme, že by to bolo možné. Výhovorky, že "v našich podmienkach SA to nedá" patria do repertoáru ing. MTMIS... Nadýchaj se čerstvého vzduchu TY a napíš KONKRÉTNE, prečo by to nebolo možné, potom možeme diskutovať. Terazky je to len výkrik do tmy.
Odvolávanie sa nato, že "by to aj tak nikto nedodržiaval" ma dosť irituje. Takže povolíme autám parkovať na chodníkoch, keď tam mafiáni aj tak parkujú alebo ako?
Trepes momotiny... Precitaj si to po sebe este raz, potom sa hlboko zamysli, este raz si to precitaj, chod sa nadychat na 20min cerstveho vzduchu a opatovne si precitaj prispevky v kontexte s tou temou. Celkom urcite dojdes k zaveru, ze si tam napisal jednoducho prakticku blbost a ze by to v BA podmienkach nebolo mozne.
Lebo to spustí lavínu a začnú v BUS pruhoch postupne jazdiť mafiáni, potom poskoci mafie, firemný vodiči a nakoniec len 40 ročný slušák a ženy ostanú v normálnom pruhu a všetci ostatný budú predbiehať kolóny cez bus pruhy, tie sa zapchajú,...
Veď keď môže taxikár, prečo by som nemohol ja.
Sorry, necitam to tu, tak len teraz som si vsimol. No cojaviem... chces lepsi podnik na kofolu ? napr. Palmyra v Mlynskej doline. Ale to asi nemas cestou... Ale kofola je vselikde a netreba zrovna do Remizy kokos chodit.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
TeBeCe