Páni,už zajtra o 7:00 odchádzam na "toulky ČR" a z tohto dôvodu Vám nebudem k dispozícii.Prijmite preto prosim,moje ospravdlnenie.Lúčim sa s Vami a verím že sa už čoskoro opäť stretneme.
Do skorého videnia.
Tak teda Vladimir ty si taky prejav hrubosti revizora nezazil?Nuz ale to bolo v PO a ja hovorim o KE a ked poviem ze revizor mi povedal "Daj sem listok" tak to myslim smrtelne vazne.Uznavam ze vacsina revizorov je slusnych ale aj v ich radoch sa najdu ludia z hrubym spravanim baziaci po vyrovnani nejakeho ich kompexu z detstva.(Vazne som lekar)
hmmm a co si chcel povedat tym doktor -Vozidla -elektricky?
ja som 1201 videl dnes ako sla smerom od safka na racko cez mlynske nivy - navrat do vozovne po rannej spicke :-))
Beus, nekradni mi myslienky, zabudol si uviest ze to bol moj napad :-))
A ked tu uz setcia pchate rebricky vozov, tak idem aj ja nieco vypotit :-))
klbate:
karosa (-zivotnost plechov, -vek, +poruchovost (relativna, v prepocte na pocet vozov a ich vek)
TAMbus (-sedacky, -dostupnost ND, -upevnenie skiel, +spolahlivost)
Ikarus 28x (+zivotnost (spolahlivost))
Ikarus 435 (+klimatizacia vodica (ak funguje:), +-kurenie (zalezi od toho ci v lete alebo zime:-), -poruchovost (relativna, vid karosa), -priestor na nohy medzi sedackami)
kratke:
TAMbus (jazdim s nimi velmi malo, ale z tej trochy mam dobry dojem:-)
karosa (okrem nevyhod klbatej karosy sem este pristupuje lamavost ramu za 2 napravou - aj ked sa to da povazovat za koroziu)
SOR (jazdim s nimi este menej ako s kratkymi TAMami takze comment nedam ziaden, akurat ze to je uz skor ina kategoria busu)
Ikarus 415 (detto ako ik435)
(nezahrnam tu SOLARIS - nie je to voz DPB a ani dalsie nizkopodlazaky, ktore su zastupene v zanedbatelnej miere)
Andy: Co mas proti Sanosom? Ved lepsie trolejbusy v tejto republike nejazdili !
Doktor: Na vyssej urovni v BA? No, povedzme, ze trocha. Aj tam som zazil, ze oznacovac listok jednoducho neoznaci. A ty vies co mozes...
K revizorom: Spravanie revizorov je urcitou vizitkou toho ktoreho mesta. V PO som este nebol svedkom neslusneho jednania zo strany revizora voci cestujucemu. A hlska "Daj sem listky !"? Takyto prejav hrubosti som este nezazil...
Kockac #2862): Ano, mas pravdu, na vsetkych klbovych trolikoch, s ktorymi som sa stretol (snad okrem Ikarusu 280T, ale s tymi som sa nestretol :)) ) su pohanane aj 2. aj 3. naprava - maju 2 nezavisle trakcne motory, 2 kardany a 2 diferaky
Zato klbove troliky aj lepsie tahaju, aj maju vacsiu stupavost ako kratke, lebo na cca 1.5-nasobok hmotnosti maju 2-nasobok vykonu
#2853 az #2856: Ak sa nemylim, na trolikoch je zvycajne (aspon 15Tr) pohanana 2. aj 3. naprava (samostatnymi motormi). (Ale fakt som si nie isty.)
Jano #2857): je to mozne, do Peeetrzky nechodievam.
je skutocne nechutne akym sposobom vykonava revizor svoju pracu.Viete v KE vsetci revizory maju taky serifovsky odznak (odkukane z nejakej westernovky) chodia po buse/elektricke/trolejbuse a robia okolo seba velke halo.V KE vam nastupi revizor,ukaze odznak a povie "Daj sem listok"potom zacne cirkus,totiz v KE su take KSC stikace a tie nikdy nestikaju presne a tak by mal stiknut napr.9 a stikne 6.A to sa revizorom nepaci a marne budete vysvetlovat ze ten listok ste si stikli len pred 10s.O hrubom spravani revizorov radsej pomlcim.Ozaj klobuk dole pred systemom oznacovania v BA.Vazne je to tam na vyssej urovni.
Minuly tyzden sa v Blave udiala jedna nepekna udalost. REVIZOR, IDENTIFIKACNE CISLO 23, sa pri kontrole mimoriadne brutalne spraval k cestujucemu, zrejme Americanovi. Potom sa cudujeme, ze mame malo turistov...
Inac ten spoj ku hranici - robi to niektora konciaca 50-tka - zdrhne zo Safka po dokonceni sluzby, zalezie ku hranici a vrati sa do garaze. Neviem ktora, ale viem ze este v casoch, ked to ako 38-cka chodilo na Holicsku, 38/6 koncila dakedy vecer pod mostom a pokracovala ako spoj na hranicu, tak asi ten spoj nechali tej istej linke (az na to ze 50/6 urcite nie, ta robi o 22:04 sluzobak od Grafie pod most, a tiez nie 50/2 lebo ta pokracuje ako nocak 503)
Andy #2852): Ja mam v umysle spravit si inu srandu, ked budem jazdit - za kabinu si vycapit letak s textom v style: "Ak nahodou bezdovodne dlho stojim na zastavke, alebo sa vleciem ako slimak, je to preto, lebo idem skoro. Ak sa vam to nepaci, stazujte sa na Olejkarskej pracovnickam, ktore maju na starosti chronometraze." ;-)) A ked si to tam aj nevycapim, urcite budem podla toho jazdit :))
Doktor #2855): Ano, to som napisal, ze Ikarusy 280/283 a Karosy SM 16.5 mali hnanu 2.napravu, teda koncepcia motorak+naves
Ferro #2853): Okrem Ikarusov 280/283 (a ich dalsich odrod, ktore u nas nejazdili) a Karos SM 16.5, ktore maju pohananu 2. napravu (a samozrejme Klbovy RTO-Jelcz tiez), maju uz vsetky klbove vozy hnanu 3.napravu - tzv. tlacna koncepcia. Jej nutnost vysla z umiestnenia motora vzadu u kratkych vozov a naslednej snahe o unifikaciu klbovych vozov s nimi. Funkcnost tejto koncepcie bola overovana niekedy koncom 70-tych a zaciatkom 80-tych rokov, a zistilo sa, ze to (kupodivu) nema (pri spravnom rozlozeni hmotnosti a umiestneni tazisk a naprav) o nic horsie vlastnosti ako koncepcia motorak+naves, takze sa zacala pouzivat hromadne, a myslimze umiestnenie motora vzadu je tak vyhodne, ze uz vozy s inou ako tlacnou koncepciou takmer nenajdes :))
xem sa opytat jednu malickost - ktore kolesa maju pohanane ikarusy 435?trapi ma to uz asi rok, aj ked pohon zadnych sa mi pri klbovom buse nezda,ja sa do toho velmi nevyznam, ale keby to aj tak bolo, nic by na tom nebolo cudne, ved su to madari
Co keby ste vymysleli anketu:
Chapete linku 57?
1. ano - vysledok 0%
2. nie - vysledok 100%
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Beus
Zato klbove troliky aj lepsie tahaju, aj maju vacsiu stupavost ako kratke, lebo na cca 1.5-nasobok hmotnosti maju 2-nasobok vykonu