Reakcia na: S499.1023 #27180:
Akosi stale zabudame na jednu velmi jednoduchu moznost: Vlozit na vybranych usekoch 3 kolaj. Navrhujem vlozit ju na lavu stranu (v smere jazdy). Tym mozes k ostovceku pritlaci tramvaj na rozchode 1000 mm so sirkou 2,5 metra a rychlodrazne zeleznicne hovado na 1435 mm so sirkou 2,8 metra. Typicky priklad ako to funguje je Vogtlandbahn - Zwickau. Tam je sirka tramvaje sice 2,2 metra (KT4), ale po vlozeni tretej kolajnice na vybranom useku, kade chodi aj ten tvoj oblubeny ?? sa tam vocpe aj vozidlo so sirsou skrinou, k rovnakemu nastupnemu ostrovceku. Aky je zeleznicny profil? Hadam nie 2,5 metra. Akoze neviem si tak celkom dobre predstavit, ako by ludia zo zeleznicneho peronu nastupovali do kockopsa cez nejaku jamu. Ano, existuje vysuvny schodik, ale uzsie vozdilo = nizsia kapacita, to vies, ze? ?
fobust
1. Ok.
2. Na novu skrinu NP vozidla v pohode das aj 1435-kove podvozky, ked sa tam zmestili 1000 kove, takze to mas jedno. Navyse ako poznam Bratislavu, tak zmena bude dost dlha a pomala, takze bude dost trati s 1000 kou.
3. Ok.
4. Tie autobusy by sme museli vyhodit tak ci tak, lebo oni sa dovtedy rozpadnu.
5. Autobusy bude treba tak ci tak, bez ohladu na vyluku tramvaji, vzdy musi byt rezerva na nahradnu dopravu (nehody, vykolaje a pod).
6. Zmena rozchodu by sa mohla neskor spravit aj s celkovym podbitim trate, prebrusenim vlnkovitosti, lebo urcite to nebude tak skoro. A pri tej operacii, ked sa zvyknu aj dotahovat skrutky, pripadne vymienat obluky typom vonkajsia kolaj za vnutorun, by nemal byt problem kolajnicu presunut.
7. Zabudol si na jendo: vozovnu.