Reakcia na: fobust #27142:
Aké vyhadzovanie peňazí? Nuž:1. Na električku do P. treba nové vozidlá. Pripustime pracovne, že finančne bude jedno, či na 1000 alebo 1435.
2. Ak budeme meniť rozchod, čo s tými novými vozidlami? Bude ich treba prerobiť na 1435, a to už sú peniaze navyše (práca, podvozky). Alebo ich na nejaké 3-4 roky presunieme na dožívajúce 1000-kové trate a vyhodíme T3-ky a K2-ky, a do P. kúpime ďalšie nové vozidlá, čo sú nehorázne peniaze navyše.
3. Postavíme trať do P. Pripustime pracovne, že varianty 1000 mm a 1435 mm budú približne rovnako drahé.
4. Po spustení trate do P. bude možné výrazne obmedziť autobusy. Vyhodíme pekných pár šrotov I280 a pod. Omladí sa vozidlový park a všetci sa budú búchať do pŕs. Fajn.
5. Keď budeme prerábať rozchod, zistíme, že budeme musieť za tie šrotbusy nakúpiť náhradu, pretože budeme potrebovať náhradnú dopravu. A zasa vyhadzujeme peniaze.
6. Keď budeme prestavovať rozchod v dohľadnej dobe, sú nákladmi navyše aj tie povolenia dvoch skrutiek a posúvanie koľajnice.
Preto si myslím, že o zmene rozchodu treba rozhodnúť teraz, a podľa toho stavať Petržalku.
Papyr
Napada ma, ze aj v BA mate trojhranicie, neurobite si nejaky pekny projekt za papieriky z Ojrounie? Napriklad Regiotram Dunaj?
Inak vysoke nastupistia su pekny napad, napriklad cele sovietske zeleznice na nich ficia (z peronu do vagonu ides vacsinou bez schodu), ale ako by si to riesil napriklad na takej Obchodnej ulici? Vyvysene nastupiste, znizena trat alebo pomocne schodiky na vozidle (ako tie budapestianske mrchy z nemeckeho secondhandu, furt zabudam ako sa to vola, jazdi to na linke 3 a 62...)?
Vyvysene nastupistia by som uvital prave skor na zeleznici alebo nejakej primestskej drahe typu HEV, ale nie v meste.