Aké vyhadzovanie peňazí? Nuž:
1. Na električku do P. treba nové vozidlá. Pripustime pracovne, že finančne bude jedno, či na 1000 alebo 1435.
2. Ak budeme meniť rozchod, čo s tými novými vozidlami? Bude ich treba prerobiť na 1435, a to už sú peniaze navyše (práca, podvozky). Alebo ich na nejaké 3-4 roky presunieme na dožívajúce 1000-kové trate a vyhodíme T3-ky a K2-ky, a do P. kúpime ďalšie nové vozidlá, čo sú nehorázne peniaze navyše.
3. Postavíme trať do P. Pripustime pracovne, že varianty 1000 mm a 1435 mm budú približne rovnako drahé.
4. Po spustení trate do P. bude možné výrazne obmedziť autobusy. Vyhodíme pekných pár šrotov I280 a pod. Omladí sa vozidlový park a všetci sa budú búchať do pŕs. Fajn.
5. Keď budeme prerábať rozchod, zistíme, že budeme musieť za tie šrotbusy nakúpiť náhradu, pretože budeme potrebovať náhradnú dopravu. A zasa vyhadzujeme peniaze.
6. Keď budeme prestavovať rozchod v dohľadnej dobe, sú nákladmi navyše aj tie povolenia dvoch skrutiek a posúvanie koľajnice.
Preto si myslím, že o zmene rozchodu treba rozhodnúť teraz, a podľa toho stavať Petržalku.
1. no, neivem
2. mozno mas pravdu, ale som optimista a verim, ze blbost prehraje a ze to je len otazkou casu, i ked v BA mozno dlheho,
3. ale satelitne sidla v jej okoli sa budu rozrastat, dovolim si predpokladat, ze najviac v smere na Vieden.
1. Naozaj si to myslim.
2. Stale tam su a nevidim dovod, preco by ich niekto vykopol, lebo stale sa navzajom nahradzaju mladsimi, ale rovnako blbymi.
3. Bratislave pocet obyvatelov klesa, ako aj cele mesto starne, takze ze by rastla sa povedat neda.
Papyr:1)Nie Zwickau,Zittau:).2)Liberec zatial ziadne papieriky z EU nedostal,iba si mysli,ze dostane.Chyba im jedna podstatna vec-ta polovica,ktoru si na kazdy EU projekt musis dat zo svojho:).
- Bratislava bude nasledujucich 30 rokov chudobna ako je dnes,
- v Bratislave budu nasledujucich 30 rokov o doprave rozhodovat taki isti ko...legovia ako dnes,
- Bratislava ani ziadne ine sidlo v okoli sa za nasledujucich 30 rokov nerozrastie a nebude potrebovat kolajovu dopravu tramvlakoveho typu.
Liberec uz rychlo bude. Tam vymysleli projekt Regiotram Nisa - tramway "skrizena" s vlakom, obsluhujuca mesta Zwickau, Hradek n.N., Liberec, Jablonec n.N., Harrachov a este par dalsich, teoreticky aj Jeleniu Goru a Karpacz, a na tento pekny trojhranicny projekt dostali z Ojrounie vela papierikov s fiktivnymi mostami.
Napada ma, ze aj v BA mate trojhranicie, neurobite si nejaky pekny projekt za papieriky z Ojrounie? Napriklad Regiotram Dunaj?
Inak vysoke nastupistia su pekny napad, napriklad cele sovietske zeleznice na nich ficia (z peronu do vagonu ides vacsinou bez schodu), ale ako by si to riesil napriklad na takej Obchodnej ulici? Vyvysene nastupiste, znizena trat alebo pomocne schodiky na vozidle (ako tie budapestianske mrchy z nemeckeho secondhandu, furt zabudam ako sa to vola, jazdi to na linke 3 a 62...)?
Vyvysene nastupistia by som uvital prave skor na zeleznici alebo nejakej primestskej drahe typu HEV, ale nie v meste.
fobust:Celkom schizofrenicke prispevky.Na jednej strane boj proti plytvaniu,na druhej fantazmagorie o okamzitej prestavbe vsetkeho,likvidacii vsetkych T3 a pod.Plny suhlas s Martinom F.Petrzlenku okamzite stavat na 1435.Mimochodom,ako byvaly zastanca stuttgartskeho modelu s VP vozidlami a vysokymi nastupistami som uz dnes jednoznacne proti-vznikaju nechutne technokraticke betonove koridory,vyzera to zle.Nie.NP vozidla na 1435.Howgh.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Z