Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ferro78 #250744:
Mali. Zatiaľ o tom nikde nič nepíšu. Očakávam víťazstvo Škody.
Nemali sa 16.09 2024 otvárať obálky ohľadne nákupu nových električiek ?
citujem z teraz.sk
Bratislava 20. augusta (TASR) - Dopravný podnik Bratislava (DPB) opätovne vypísal súťaže na nákup nových nízkopodlažných jednosmerných a obojsmerných električiek. Nakúpiť ich plánuje spolu 40 v celkovej predpokladanej hodnote vyše 150 miliónov eur bez DPH. Vyplýva to z dvoch výziev na predkladanie ponúk, ktoré zverejnil bratislavský dopravca vo vestníku Úradu pre verejné obstarávanie. Lehota na predkladanie ponúk je do 16. septembra.
Reakcia na: Ike #250741:
To je niečo iného.
Reakcia na: upravovač fotiek #250739:
A minister bude povereník.
Reakcia na: S499.1023 #250738:
Niekto vidí rozdiel vo farbách, niekto medzi ŽST a žst. 😁 (Vlado, sorry. 😁 ) Nádražie by mali peknú skratku - NDR. 🙂
Reakcia na: S499.1023 #250738:
A z rušňa bude lokomotíva!
Reakcia na: Vladimír #250730:
Fakt vidíš rozdiel medzi žst. a ŽST?
Za seba len jedno môžem sľúbiť - raz z toho všetkého bude späť nádražie! Aj autobusové!
Reakcia na: Majo #250736:
Aký objednávateľ dopravných výkonov, také úľavy na cestovnom. 😉 Inak túto zachádzku som si užil v plnej miere.
Reakcia na: Valec #250693:
Tie prílohy slúžili na dokreslenie používania skratky v súčasnosti železničnými dopravcami. Ale prikladám niečo staršie, pričom za povšimnutie okrem skratky stoja hlavne tragikomické komerčné úľavy (u mňa vedie, že si cestujúci nemusí priplácať za obchádzku, o ktorú nestojí a pri meškaní nad 60 minút vrátia cestujúcemu aj cenu miestenky 😁 ).
Reakcia na: Andrej #250731:
ŽST je imperatív! 😀
Reakcia na: Petto #250709:
Myslím, že do istej miery sa to nechtiac aj naplnilo.
Reakcia na: nosuga #250728:
Netuším ako je to skoro ráno, ale keď poobede idem 4kou z mesta smer Dúbravka tak takmer každá jedna chytí 2-4 min.meškanie na nám.Ľ.Štúra. Zato 9ka ide skoro vždy presne na minútu (ak nechytí na Blumentáli meškanie), takže zákonite sa pri tuneli stretnú. Keďže na tejto križovatke ako už bolo písané je preferencia, tak to záleží na riadení križovatky kto pôjde skôr. Vždy je to inak, raz podrží v zastávke meškajúcu 4ku a pustí 9 z tunela a druhý krát naopak (asi záleží kto je tam skôr). Ak sa dostane 9 pred 4, tak tá 9ka potom zdržuje meškajúcu 4ku. Kým spoje jazdiace po N.mesto majú v Dúbravke dostatočnú výdrž, tak spoje jazdiace na Zl.piesky sú jeden kolotoč. Tam je problém sa dostať aj na WC.

Pozn 1: zo zast.Chatam softvér nie je vidno do tunela či pred semafórom čaká električka (alebo má byť vodič jasnovidec?).

Pozn 2: ten poobedný 2:30 min (alebo 2:20?) cyklus na nám Ľ.Štúra je jeden veľký otras (z toho má električka signál voľno cca 15 sekúnd).
Reakcia na: Valec #250720:
Mal som pocit, že to je z diskusie zrejmé, ale Ok. Umelo dopravný podnik skratku zaviedol (pretlačil) v celej Bratislave - rovnako ako umelo premenoval vozovne na depá z rovnako nezmyselného dôvodu - a snažil sa ju pretlačiť do vyhlášky k zákonu o VOD. Keby sa zaviedla jednotná skratka pre železničnú stanicu v celej EÚ, tak dajme tomu, ale že si jedno mesto v 5,5-miliónovom štáte zmení skratku vo svojom jazyku na skratku v jazyku, ktorý už ani nie je štátnym jazykom žiadneho štátu EÚ, to nie je systémové riešenie ani niečo, čo by pomohlo širšej skupine ľudí. Inteligentný človek pochopí význam Bhf., ŽST, gare, dworzec, kolodvor, vokzal, állomás aj stotis a blbcovi ani Stn. nepomôže. Zaujímavé, že ten istý dopravný podnik sa spolieha na schopnosť cestujúcich rozlíšiť 4-ku idúcu na Zlaté piesky alebo od 4-ky idúcej na ŽST Nové Mesto. Ani cieľ so skratkou Stn., ani akustické hlásenie v praxi nepomôže zamedziť javu, že pomaly na každom spoji sa nájde niekto, kto sa vypotáca na ŽST Nové Mesto, najprv pozerá ako teľa na nové varlatá a potom sa vodiča pýta lámanou angličtinou či ukrajinskou slovenčinou, ako sa dostane na Zlaté piesky (pritom by stačilo dať linke na ŽST Nové Mesto iné číslo alebo ju diagonálne prečiarknuť, aj Talian by pochopil, že "linea barrata" je "limitata").
A to, že nie je jednotné označovanie toho istého v rámci jedného IDS by som zrovna za pozitívny príklad nepovažoval.
Reakcia na: Vladimír #250730:
V čom presne je rozdiel medzi ŽST a žst? Pochopím jedno ale nie druhé?
Reakcia na: Majo #250718:
Mám pocit, že si stále nerozumieme. Ja od začiatku hovorím o skratke ŽST, Ty do argumentácie opakovane miešaš skratku žst., o ktorej debata (aspoň pre mňa) nebola.

Ďakujem za príklad použitia skratky ŽST v internej železničiarskej dokumentácii, toto rozšírilo moje obzory, fakt som bol presvedčený, že to železničiari začali používať neskôr. Kedy sa s touto skratkou prvýkrát stretli cestujúci, sa tu a teraz zrejme nedohodneme ani nedozvieme.

Skratku ŽST a Stn. určite na jednu úroveň nedávam. Zavedenie skratky Stn. ja osobne považujem za zbytočné a nesystémovo jednostranné. Zarazilo ma však oplakávanie pôvodnej skratky ŽST, ako keby to bola nejaká univerzálna, sto rokov zaužívaná skratka, ktorú každý pozná. Nie, nebola. Netvrdím, že nie je intuitívna alebo že sa mi nepáči... pokojne mohla zostať. Iba konštatujem fakt, že väčšina cestujúcich na Slovensku tú skratku nepozná, a zrejme by sa na chvíľu musela zamyslieť nad tým, čo to vlastne znamená.
Reakcia na: Andrej #250727:
Hlavne je tam preferencia, ak by L4 ostal stáť na ChS, tak by určitý čas držalo električku idúcu z tunela (kolízne smery). Stojaca L4 by zmizla z CDS systému a voľno by dostala až s električkou idúcou za stojacou L4 alebo s L4 idúcou v opačnom smere. Rozhodil by celú križovatku.
Ad.: #250724: Ďakujem za upresnenie, bolo to takto myslené.

Ad: #250725: Toto som si tiež všimol, možne je to ´´zákon schválnosti´´.
Ad: #250723: 🙃
Ad.: #250722: L4 by nemala skoro ráno vychádzať zo zastávky Chatam Sófer / smer Dúbravka / skôr, ako má uvedené v cestovnom poriadku, to by úplne postačovalo. Aspoň v tomto čase, keď sú dlhšie intervaly medzi L9 a L4.
Reakcia na: B K #250725:
No, ale keďže nemajú naplánované stretnutie, prečo sa rieši či sa predbiehajú? Ako má vodič L4 pri Chatamovi Soferovi vôbec vedieť či sa z tunela blíži L9 alebo nie?
Reakcia na: B K #250725:
tipujem, ze to niektora z nich ide neskor, ako by mala podla cp, nie? ak meska 4, v takom pripade predsa "nepusti" zelenu pri Chatam Sofer s tym, ze sa mozno spoza rohu vynori 9 z tunela. a ak ide presne a meska 9, tak podobne - ak pusti zelenu, na dalsej zastavke uz bude meskat, a ktovie, ci sa pred nu 9 vopcha (ak vodici vedia o polohe "susednej" elektricky presnejsie, nez ukazuju e-tabule - ktore tie minuty do prichodu na nejaku zastavku hadzu obcas dost od veci - tak ok, v pripade nemeskania a znalosti, ze 9 prave caka na vyjazde na zelenu, by mozno bolo mile, keby 4 pockala a pustila tuu 9 pred seba). na druhej strane - keby 4 takto cakala napriek "zelenej" pri Chatamovi, aby pustila pred seba 9, urcite by sa naslo niekolko cestujucich z tej 4, ktori by nadavali, ze kvoli zbytocnemu cakaniu zmeskali prestup na niektory autobus pri Lanfranconi.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.