Podla toho clanku v NC sa dockame v najblizsom case vid - rokoch , ze MHD nebude take plne, takze tak hrozne to nebude s automatmi , ktore by boli eventualne vo voze Oznacovac ak by nebol listok priamo oznaceny automatom , by sa mohol umiestnit hned vedla automatu
Argument proti presunutiu automatov zo zastavok do vozidiel: Ked rano niekam cestujem a vyprsal mi PCL, na zastavke mam dost casu si kupit listok pred jazdou. Neviem si dost dobre predstavit, ako by som sa v preplnenom rannom vozidle predieral k automatu, kupil si tam listok, potom sa predieral k oznacovacu, oznacil si ho a cele to prezil v zdravi, aby som vobec mohol uskutocnit zvysok svojej cesty. (Protiargument: Keby sa stankom na zastavkach povinne nariadilo predavat listky, mohol by som si listok zakupit tam. Na druhu stranu, automat funguje 24/7 --stanok nie -- a automat je aj na zastavkach, kde ziaden stanok nie je.)
Automaty vo vozidlach si podla mna budeme moct dovolit az v case, ked vozidla nebudu chodit take preplnene, ako teraz.
Co sa tyka doplnkoveho predaja: Nemate pocit, ze prilis precenujete jeho frekvenciu? Myslim, ze k pripadnym upravam kabin by malo zmysel pristupit az po skusobnej prevadzke, ak by sa zistilo, ze predaj bez uprav je neunosny. Druha vec: Skutocne si myslite, ze vodici budu ochotni listky od podniku kupovat? Podla mna si povedia, ze za tych par korun (doslova) co na tom zarobia, im ta namaha nestoji.
Nastup prednymi dverami na 58, 77 a 79 je podla mna nezmysel. Ved tie linky sluzia len ako napajace -- cestujuci z nich aj tak musi prestupit, ked sa chce niekam dostat.
Inak sa tu o tom bavime, akoby sme na to mali realny dosah.
Re #24962 S499.1023: Ake zvratenosti v Brne na vrchnom vedeni pestuju? Pevne svorky hadam nie.
Označený/neoznačený lístok - to je problém len ak by sa zrušili automaty mimo vozidla. Toto si ja ale vôbec neviem v našich podmienkach predstaviť a pravdepodobnosť takéhoto kroku vidím na 0,76% Preto sa zaoberám iba myšlienkou automatu vo vozidle ako doplnkového predaja - potom by stačili, aby vydával lístky označené.
Ja viem, že na tých linkách jazdí cestujúcich málo. Ale ono sa to začne takto nevinne a kskončíte pri košickom systéme tarify, kde na jeden predpis pripadá 10 výnimiek a máloktorý NADŠENEC (opakujem nadšenec, s obyčajným cestujúcim už vôbec nepočítam) má v tarife DPMK a ustanoveniach prepravého poriadku s ňou súvisiacich, prehľad.
ano, mohol, ale technologie co by k tomu boli potrebne su v pripade umiestnenia automatu vo vozidle daleko lacnejsie, lebo vozidlo uz ma radiovu komunikacnu jednotku a vsetko co by bolo treba by bolo pripojit automat na seriovu zbernicu po ktorej komunikuju aj transparenty a cvikace...
Re #24950 Vladimír: vydavanie (ne)oznaceneho listka v automate vo vozidle ma svoje vyhody aj nevyhody, pokial by vsak doslo k uplnemu presunu automatov do vozidiel, tak by automaty museli v kazdom pripade vediet vydavat aj neoznacene listky (ale to sa da vyriesit ako funkcia niektoreho tlacitka - listok oznaceny/listok neoznaceny...)
Re #24954 Vladimír: prepac, ale na linkach ktore menoval J jazdi 5.5 cestujuceho aj s vodicom, revizor tam nepachne co je rok dlhy a z tych 5.5 cestujucich ked maju 2ja zaplatene cestovne tak to je vela...
Re #24961 J: neviem ci by to bolo priechodne, ale najidealnejsie by podla mna bolo dat databazu revizorom do neakeho PDAcka alebo niecoho podobneho a nech si ju vzdy rano zaktualizuju a nosia so sebou...
Re #24962 S499.1023: no chcem ta vidiet ako budes niekam kvoli neakemu 10 - 15 W odberu davat pulzny menic... ono energeticky tie straty az tak hrozne (oproti takym vozom) nie su, ale problem je ze to teplo na tych stabilizatoroch sa vyprodukuje na malej ploche a je problem ho odtial dostat prec. Mal si uz niekedy rozobrane PC ? tam produkuju aj samotne svaby velke mnozstvo tepla (ale teraz sa nejedna o to kto je zdrojom, ale co s tym teplom) a cim novsie PC tym viacej chipov mas poprekryvanych roznymi mriezkami (pasivne chladice) a vrtulkami (aktivne chladice). A kym v PC s tym nespravis nic, lebo to teplo ti generuju svaby a musis ho takto pracne z nich dostavat prec, tak v pripade takehoto automatu by ti to generovali suciastky ktore mozes eliminovat zmenou (znizenim) napajacieho napatia, co pri velkej serii (automatov je v BA pokial viem niekolko 100) si mozes nechat kludne narobit trafaky na zakazku...
Nástup prednými dverami - nesúhlas. DP sa musí s problémovými linkami vysporiadať inak. Vždy sa totiž jedná o pár problematických jedincov, nie všetkých cestujúcich a ten, kto splní všetky podmienky nesmie byť diskriminovaný.
Odpoveď pre J - súhlas.
All --> Ak trpíte tým, že v pracovný deň dopoludnia nemáte čo robiť a vo vašom dosahu je TV prijímač, odporúčam vám reprízu dokumentu "Čierny Hron pod bielou oblohou" na STV2 o 11.00h. Je to o histórii a súčasnosti (súčasnosť = 1995) Čiernohronskej železničky. Je to celkom pekne spracované.
Teda, prehliadnuť v Brne trolejbus (aj vďaka ich hyperzvrátenému vedniu) je umenie:-).
Re #24932 J: Tak to sa ešte za čias 213 Koliba - Búdková volalo X-213 a jazdilo to ako posilák a hrozne rád som to robil s klobásou.
Re #24937 Sarko: Tak si nám zase vysvetlil, že "to sa nedá":-). Nechceš ísť robiť do DPB? Tam by si sa uplatnil...
Re #24942 si: Dnes, v done pulzných meničov s účinnosťou 95%? Aké straty, aké prehrievanie?
Re #24943 PvvS: Ještš jednou zopakuji, není problém z palubního napětí získat třeba i 3x400V. A pokles napětí pod úsekovým děličem vyřeší buffrovací baterie. Proč, prosímvás, furt řešíte věci, které jsou dávno vyřešené? JO a telefony sice 48V mají ale už pár desítek let používáme systém UB (Ústřední Baterie), nebo smad máš doma telefon napájen odněkud mimo telefonní dráty??
I.
Táto veta je zaujímavá:
Výsledok vyhľadávania v evidencii stratených / ukradnutých dokladov:
Modelová prevádzka. Jej zmyslom je oboznámenie verejnosti s existenciou novej služby, pričom prevádzkovateľ neručí za obsah dát.
Na systéme sa pracuje.
Aktualizácia: 25.1.2004
Takže možno bude vytvorená nakoniec aj databáza na wape.
Alebo by si to revízori overovali cez dispečink, či Olejkársku a oni na nete, keby sa im niekto nepozdával. Ale to by bolo asi dosť zdržiavacie, najlepšie telefón s nejakým wap paušálom (ak niečo také je) a máš ich. A vždy nekompromisne volať PZ a šups do basy.
Sarko: No vidíš v #24959 si napísal ako sa to dá obísť takých hajzlov. Vytvroríš databázu na wap a máš to.
A v TV neháš výjsť jeden prípad o zatknutom a uväznenom,...
Polícia rieši vážnejšie problémy. Niekedy vysvitne, že dotyčný mal OP stratený, ktorý nahlásil, ale po nájdení ho neodhlásil (niekedy úmyselne s tým, že dodatočne prehlási, že to nebol on...). Alebo ak zoberieš do ruky mobil, hneď utečú alebo Ti šplechnú do tváre, že si Ťa ešte nájdu...
Tu nájdeš databázu: http://www.minv.sk/cepo/straty
Je verejne prístupná a denne aktualizovaná databáza je vytvorená z údajov od roku 1996. Skús si tam zadať pre zaujímavosť svoje číslo OP a napr. "506708 SB".
Pokuta? Blázniš? To je falšovanie a pozmeňovanie úradnej listiny, to je ako falšovanie bankoviek, teda trestný čin, za čo sa chodí do lochu. Ak by polícia niečo také vytvorila na WAP-e, revízori by si mohli overovať ID karty cez obyčajný mobil.
Sarko: A prečo nevoláte políciu? To by ste mali. A ako zistíte, že nie sú pravé?
Inak hento je svinstvo jak zrno. By som rád vedel aká je sankcia, ale za falšovanie úradných dokumentov by nemala byť len smiešna pokuta 500,-Sk. Či sa mýlim?
Akonáhle bude môcť revízor DPB manipulovať s osobnými údajmi ľudí, bude môcť mať pravdepodobne aj nejakú online databázu, cez ktorú skontroluje pravosť OP. Respektíve bude si môsť spraviť databázu OP, na ktoré už bola vypísaná pokuta, no nie je OP pravý.
Respektíve s istým počtom revízorov, tak tretinou, by chodil mestský policajt, v BA onedlho metropolitný policajt, a ten by overoval takéto OP.
Mne sa nástup prednými dverami tiež nepáči. Aj keď by sme asi všetci radi jednoduchý prepravný poriadok, sám vieš aká je realita. Ak tu nebude "armáda" revízorov, jedno z riešení je zavedenie nástupu len cez predne dvere na problémových linkách.
Re #24953 J:
Novela je síce pekná vec, ale nerieši skutočnosť, že revízor ako taký nemá "vážnosť". Dnes sa bežne dejú veci ako, že agresívny čierny bez problémov revízorovi ujde. Kým nebudú mať revízori právomoci ako verejní činitelia alebo nebude v skupine s revízormi chodiť napr. príslušník PZ, tak v tom nevidím žiadnu zmenu k lepšiemu. Dnes nie je problém ani zohnať falošnú ID kartu s vlastnou fotografiou. Príslušník PZ si vie poďla série a čísla overiť pravosť, revízor nie. Ku mne do práce príde denne niekoľko takých ľudí. Už ani nevoláme políciu...
Prudko nesúhlasím s akýmkoľvek obmedzovaním nástupu a výstupu cestujúcich. Žiaden nástup prednými dverami! Prepravný poriadok má byť jednoduchý a zrozumiteľný.
Re #24952 Sarko: Mne sa tiež celkom otvory v skle pozdávajú, len som chcel naznačiť, že nie sú životnou nutnosťou pre zavedenie doplnkového predaja.
A najväčší tronf by do rúk mali dostať DP ak prejde novela, podľa ktorej čierny pasažier bude MUSIEŤ ukázať svoje identifikačné údaje ako OP revízorovi. Potom by mali odpadnúť také prieťahy ako čakanie na PZ SR.
Mesto a DP by k týmto skupinkám mali dať jedného policajta či SBSkára. Napríklad aby toto povolanie mohli obiť aj ženy. Veď v BA jedna taká so SBSkárom chodí.
Prečo by sme robili veci jednoduchšie, keď môžeme zložitejšie, že? Ako už povedal PvvS, urobiť otvor v plexi nie je žiaden problém. V KE sú v električkách dokonca plexi-dvierka na pántikoch, ktoré keď sa otvoria, slúžia zároveň ako podklad pre peniaze a lístok(ky). Ak už je definovaný doplnkový predaj, mal by byť definovaný aj spôsob predaja. Ale ak to v Prešove takto postačuje, nenamietam.
Vladimír: Hm tak to neviem. Jedine, že by naši revízori začali byť normálny a cestujúceho, ktorý si chce evidentne kúpiť lístok nechajú tak.
Asi by najprv bolo treba naučiť Bratislavčanov, že platiť sa oplatí a zvýšiť počet revízorov o takých xxx% na 200 - 250 revízorov tak aby vzniklo 75 - 100 dvoj a troj členných skupín, ktoré by sa pustili do 102 liniek. Na niektorých ako 58, 77 či 79 zaviesť nástup prednými dverami.
V konečnom dôsledku by DPB zaznamenal nárast tržieb alebo úbytok čiernych pasažierov čiže prázdnejšie vozy. V obidvoch prípadoch by to bolo skvelé. Pri 1. by sa dalo čo to zlepšiť a nezdražovať cestovné a pri druhom by sa ľuďom páčilo, že sa tak netlačia a boli by hádam spokojnejší. Takisto 250 ľudí si človek horšie zapamätá ako 36. Dnes Bratislavčania revízorov poznajú a pri ich nástupe húfne vozy opúšťajú.
Dnešných 36 (tuším toľko ich je) revízorov prinesie 25mil.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
J
Teda ak mne veríš a prezradíš mi to.