Keď už to chceš vedieť, dvere si otvárajú sami cestujúci. V trolejbuse otvoria dvere, vpjdú do kabíny a kúpia si lístok Ganz einfach...
Re #24937 Sarko: Keď sa nutnosť definuje na základe toho, že to tak majú v Košiciach, ja "nenutnosť" zadefinujem tak, že to tak nemajú v Prešove. A sme si 1:1. Vyber si.
Vyssie napatie v automate obstarava hlavne mechanicke casti. Aj v PC ti nebezi procesor na 12V
Inak ja osobne by som u tych automatoch videl skor problem s tym, ze su konstruovane na instalaciu napevno. Ktovie, co by s tym urobili otrasy vo vozidlach....
Mno tiskarna na listky pojede minimalne na 24V , niz nejde ani omylem. Nektery automaty tusim mely i poruchovy volani, pres telefon a tam je minimum 48V. Ale i 24V by stacilo. Otazkou je jestli by jestli by nedelalo pripojeni na sit 24V u tram obcas problem . I kdyz je tam statak a baterie, tak pri prejezdu pres sekci pod proudem dojde ke skoku v napeti a to by jim asi nedelalo dobre. Navic co kdyby si v tu chvili nekdo kupoval listek ? U Abusu to az tak nejni problem , ale v zime pokud jim jedou sterace, svetla venku i v interieru a topej , tak si myslim ze 24V asi taky presne nebude.
Krome toho si myslim ze to je neoduvodnena investice. To ty okynka do dveri k ridicovi sou podstatne levnejsi rychlejsi a spolehlivejsi. Tenhle spusob doplnkovyho prodeje se vcelku osvedcil v hodne mestech .
no zvonka je do nich privadzanych 230 V~ ale vnutorna elektronika pracuje realne na neakych 5 V-, napajanie plosakov odhadujem na 12 V-, v extremnom pripade 24 V-, viac urcite nie (ono bezne pouzivane svaby pracuju na tych spominanych 5 V-, pripadne sa da stretnut este s 3.3 V- svabmi, ale tie v takomto device neocakavam a na plosnych doskach s elektronikou sa riesia upravy napatia na napajanie stabilizatormi a ak by na dosku priviedli 48V (este obvzlast jednosmernych, to sa ani neda dat do trafa ani ak by chceli bez dalsieho kvanta zbytocnych suciastok) tak by mali strasne vysoke jalove straty ale co horsie, sialene by sa im to prehrievalo; daleko jednoduchsie je vyviest si z trafaku nizsie napatie... (resp. mat z toho trafaku vyvedenych viacero napati, ale aj tak sa mi 48 V- zda byt trocha vela (leda ak v zime na kurenie)) )
Re #24940 J: ak by si mal v kazdom voze plnohodnotny automat na listky, naco by si nechaval este neake v meste ? btw, automaty vo vozidlach mozu byt napojene aj na palubne pocitace vozidiel a hlasit dispecingu ze sa im mina papier, nemaju peniaze na vydavanie alebo maju plnu pokladnu (ci aj ine chybove hlasky) s tym ze dispecer alebo servisak si uz na automat pocka na najblizsej konecnej danej linky
Papyr: No ono skús hádať prečo sú popísané zásadne B vozy a prečo od kĺbu dozadu. Takisto vo večerných, nočných a skorých ranných hodinách by väčšina automatov neostala napospas vandalom.
COLOR: Z Viedne som mal jeden silný pocit, že problém vandalizmu ich tam nejako netrápi. Hold je to vychovaný národ.
No na uliciach by bolo treba určite menej lístkových automatov ako teraz. Samozrejme že ich nezrušiť úplne, väčšinu zo súčasného počtu nechať.
zoberiem to z takehoto pohladu: premontujem automaty co su teraz na zastavkach do vozidiel MHD. Podla mna v tom vozidle niekde pobliz kabiny vodica budu menej vystavene vandalom ako ked su 24hodinove umiestnene na roznych miestach (casto aj v podchodoch a pod). Automat ako taky pokial viem pracuje s neakym nizkym jednosmernym napatim, takze ani s napajanim by som to nevidel az tak zle...
No na to staci bohate udelat v plexiskle otvor velikosti A5 a posuvny plexi. To zvladnou snad i dilny v BA. V brne je to na kazdym voze a nejni to zadnej problem . Vzdyt to bohate staci na prednich vozech. Takova uprava muze pri nachystanym materialu trvat tak 1/2 hodiny . A pokud by nahodou meli zasobni dvere, muzou si nadelat dopredu . Automaty bych do vozu osobne moc nedaval. A pro ridice nejni problem nechat natisknout priplatkovy jizdenky.
Na doplnkový predaj okienko treba. To už keď v KE máme okienka na všetkých električkách s dverami na pántoch, všetkých trolejbusoch a väčšine autobusoch, tak to už je čo povedať... Je to nutnosť.
Na doplnkovy predaj ti netreba ziadne okienko, a ked si myslis, ze v Bratislave odola vandalom automat na listky umiestneny vo vozidle, tak si sladka naivka.
Predstav si kachny. Ak ti vodic ma otvorit dvere tak musis byt na schode alebo dost hlboko vo voze.
J: U-bahn ma automaty v staniciach, lebo listok si oznacis tam a nie vo voze. A tie automaty su parada! Dotykovy displej, prehladna ponuka, vela jazykov - aj SK, citacka bankoviek... A su aj na takych miestach ze keby to bola Blava tak nevydrzia ani den. Asi to bude stanicnym dozorom
S499: 213 jazdí ceu víkend ako posila 203 na Kolibu keďže húfi Bratislavčanou sa chodia sánkovať
No veď ja som za vydávanie.
My Bratislavčania máme predsa len bližšiu tú imperialistickú - povinne neutrálnu Viedeň ako Ostravu či Liberec
Vladimír: A to vodiči furt otvárajú kabínu? Hm asi to nie je problém. O.K.
No vo Viedni majú automaty na lístky v NP busoch nad kolesom, za vodičom. Tam kde je ten hluchý priestor.
V elinách je za vodičom a metre som automaty nevidel. Ale môže byť aj iné umiestnenie. Ja som mal šťastie len na takéto.
Emo: jasne ze jazdia...
J: to si nemyslel vazne s tym zrusenim automatov na uliciach, ze?
Co sa automatov vo vozidlach tyka, v Ostrave som sa s jednym stretol na linke 5 v T3 suprave v 1. vozni. A cuduj sa svete vyzera to uplne v pohode. Vieden je kapitola, v tych sgpackych serbloch vodic nema ani len poriadnu kabinku, takze tam uz cakam hocico V ULFoch ani neviem ci maju automaty, to su desne uzke vozy...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
PvvS
Krome toho si myslim ze to je neoduvodnena investice. To ty okynka do dveri k ridicovi sou podstatne levnejsi rychlejsi a spolehlivejsi. Tenhle spusob doplnkovyho prodeje se vcelku osvedcil v hodne mestech .