Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ike #247652:
"Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu"
pre cestujuceho ak vozidlo na danej nocnej linkie nie je prilis plne to ziadnu hodnotu navyse naozaj asi nema (aj ked napriklad mne by sa urcite viacej pacilo vystupovat z nocaku na Cachtickej ako na Zitnej, usetril by som si zopar metrov slapania 😃 ), ale predpokladam ze z energetickeho hladiska by to teda kusok uspornejsie byt mohlo... kolajove vozidlo je sice tazsie, ale zas ma o poznanie mensie valive odpory.... a vodica treba zaplatit tak ci tak.... v kazdom pripade by mna osobne na nocnu dopravu ani nenapadlo pchat kacky, tie by uz mali ostat len ako muzealny exponat....
Reakcia na: si #247651:
Je to rádovo drahšie a vzhľadom na prakticky nulovú hustotu premávky nemá električka žiadnu pridanú hodnotu. Nehovorím o hluku, čo kačica spraví. Radšej nech sa pridajú nočné autobusové spoje a vyriešia sa nedostatky N55+N56 alebo N93+N91.
Reakcia na: SixSixTrooper #247647:
v pripade elektrickovych nocakov su problematicke napatove vyluky (revizie) a to ze elektricka nema to iste nastupiste ako pripadna autobusova nahrada, v pripade trolejbusov tento problem nie je....
(a teda neviem ci su napatove vyluky aj cez weekend, ale zas nepovazujem za velmi prinosne cvicit s miestom nastupu do vozidla na linke podla toho aky je den v tyzdni, to uz zacina pripominat sadisov, takze ked tak by to pytalo takuto zmenu celotyzdnovo)

#247649 fero_dubravka: to je cisto len o (ne)udrzbe vozidiel a hlavne trati....
Reakcia na: SixSixTrooper #247643:
Veď aj v Petržalke na estakáde ide iba max. 50km/h. Aj Vajnorská mala byť od Kuchajdy na max.60km/h no v tom osekanom projekte to už nie je.
Električky sú strašne hlučné.
Reakcia na: SixSixTrooper #247647:
Nočnú električký by sa teraz uchytili iba piatok a sobotu, cez týždeň sú autobusy dostačujúce. A odkiaľ by si chcel viesť Nkové linky??? Z HlSt.? Alebo z ktorej zastávky???
Je sanca ze by v Bratislave zacali premavat nocne elektricky. Aspon v hodinovom intervale, idealne 30m intervale. N1 N3 N4 a N9 by mohli dost zjednodusit a odlachcit existujuce abusove nocaky.
Edit: ono kludne nech sa tam daju najvacsie objudy ako kacice, T3mod a ine hluposti. Hlavne nech to existuje.
Reakcia na: Matej138 #247644:
Jediné spojenie, ktoré malo pre mňa z Dúbravky zmysel boli expresné autobusy, najmä 101 bola super. A to boli časy, kedy s mal množstvo voľného času.
Bude sa aj na letošnom DOD dať zviesť starými tro***usmi (14tr a 15tr) ako tomu bolo v minulosti ?
Reakcia na: fero_dubravka #247620:
Aj tak si nakoniec myslím že fórum na IMHD je pre tvoj vizionársky projekt málo... Na magistráte by to vedeli omnoho lepšie využiť
Reakcia na: SixSixTrooper #247642:
Inak este sem pridam. Miestny to uz pravdepodobne viete ale priemerna rychlost elektricky v ba je 17km/h. To je na nove vozy a preferenciu na krizovatkach uplne ubohe.
Fuu. Zastavky v Dubravke su podla mna super az mozno na nezlucene dolne a horne krcace. Ide skor o udrziavanie trati, zvysenie povolenej rychlosti. A v neposlednom rade zmiest zostola vypinanie elektrickovych preferencii na krizovatkach. Tie peticie su uplne mimo. Elektricka by nemala cakat napriklad na Riviere 2 minuty pred krizovatkou.
Reakcia na: fero_dubravka #247640:
Lenže bezdôvodné rušenie zastávok neurobí dopravu atraktívnejšiu. Skôr naopak. Tí, ktorí majú možnosť ísť autom, radšej pôjdu autom namiesto toho aby museli šľapať dlhšie na zastávku, a tí, ktorí nemajú na výber, tiež nebudú veľmi vďační za to.

Jediné, čo pomôže električkám je zavedenie zastávok na znamenie a priorita na každej jednej križovatke. Lenže pre neznámy dôvod DPB nechce dať električky na znamenie, a o univerzálnej preferencií bude vyplakávať každý dezolátský autíčkár ktorý si myslí že by mal mať také isté práva ako 200 ľudí v električke.

A zas, tá jazdná doba do centra nie je oproti autobusom až taká dramatická. 23 minút autobusom na Zochovu vs 24 minút električkou na Šafko. Dúbravka je 8 km od centra, pre porovnanie dajme si tú Prahu ktorú obhajuješ. Od Karlovho námestia na Sídlište Řepy je to 8,6 km, a cesta tým smerom je 23 minút električkou. Alebo z Libuše ja tančící dům (8 km) je to 28 minút. Naša MHD má bohužiaľ dosť problémov, ale medzizastávkové vzdialenosti fakt nie sú problémom.
Reakcia na: Andrej #247638:
Ja MHD nepotrebujem vôbec, o mňa nejde. Ale ak chce Magistrát presvedčiť ľudí, aby presadli z áut do MHD, tak to bez zatraktívnenia MHD nepôjde. Buď rýchlejšie električky, alebo bude treba spraviť niečo iné.
Reakcia na: fero_dubravka #247637:
Fero, investícia do výstavby závislej trakcie (električka, trolejbus) sa priamo nikdy nevráti. Vráti sa len nepriamo, cez ušetrené vzkm autobusov (električka nahradí viac autobusov...). Takže súbeh a-busov s električkou/metrom je z ekonomického hľadiska plytvaním financiami.
Reakcia na: fero_dubravka #247637:
Aha, takže v dobe keď (vraj) nemáme peniaze na základnú dopravnú obsluhu, by sme mali mať paralelný autobus vedľa električkovej trati aby ti si mal pár minút kratšiu cestu do centra?
Reakcia na: Andrej #247635:
Popri električkovej radiále by mohol chodiť dokola bus/trolejbus. 4 minuty v Dúbravke+4minúty v Karlovke a v Ružinove je to podobné.
Reakcia na: upravovač fotiek #247633:
V Brne som žil, vo Viedni som bol pár krát a jazdil som skôr metrom. Električku sme používali menej a myslím, že tú rýchlosť som si všimol niekde mimo centrum, ale bolo to dosť dávno. Je jasné, že v centre pôjde pomalšie, tak je to aj v Brne.
Reakcia na: fero_dubravka #247631:
Ako vážne?

A Dúbravčania, ktorí nie sú schopní kráčať dlhé vzdialenosti nepotrebujú MHD?

Od Pri kríži po Damborského - pardon, Záluhy - je to 4 minúty. Netreba preháňať.
Reakcia na: fero_dubravka #247628:
No s tou Viedňou to tak optimisticky čo do rýchlosti električiek nevidím. Brno áno, Praha najmä na nových trasách (Barrandov, Modřany a Libuš) má električky tiež rýchle.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.