Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Arrivaderci #247172:
Tak teraz prestávam rozumieť - sťažujete sa na horšiu viditeľnosť LED-kových návestidiel ale keby tam dali žiarovkové, tak by to bol trapas?
Reakcia na: Arrivaderci #247172:
A nebude hlavná pointa zníženia viditeľnosti v tom, že križovatka je v pravotočivej zákrute a zmizlo návestidlo na ľavej strane jazdného pásu?
Reakcia na: S499.1023 #247168:
Pre niekoho sú aj fakty konšpirácie.
Reakcia na: Arrivaderci #247169:
A sú to vôbec LED-kové? Nerovnomerné vysvietenie plochy o tom nenasvedčuje.
Reakcia na: S499.1023 #247168:
Faktom ale je, ze napriklad pri vyjazde z Mlynskej doliny pri Botanickej v smere do centra tie semafory nie je dobre vidno, ak je silne protisvetlo od slnka, alebo ti svieti silno pri zapade, az kym nie si niekde tu: https://www.google.com/maps/@48.1478926,17.0742519,3a,58.7y,116.42h,87.3t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDNFP5muA_3KTyHX85CM_qg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

A urcite tomu nenapomaha aj natocenie semaforov.
Reakcia na: N/A #247164:
Nie, EÚ nestopla výrobu tohto typu žiaroviek (pre priemyselné využitie) a nie, LED-kové nemusia mať horší pozorovací uhol. Žiješ v zajatí konšpiračných teórií.
Reakcia na: S499.1023 #247158:
Dokonca to bolo tak, že dolné 200 mm návestidlá boli Siemens ešte z čias "uvoľnenia" a horné 300 mm boli AŽD, pretože sa už Siemens kupovať nesmel.
LEDky majú aj v Trnave a nejako som si nevšimol problém.
https://goo.gl/maps/fHAQMBmiHphkZMvS9

Sú netradične tenké 😁
Reakcia na: Matko1 #247155:
Na Slovensku sa kontrastné štíty už vyskytujú v Prešove (inde si na ne nespomínam) https://goo.gl/maps/CjLeCWovkEwiGP1u7
Reakcia na: 810zssk #247153:
EÚ stopla výrobu tohto typu žiaroviek a tým pádom sa musia vymieňať za LEDkové.

Takže všetky staršie návestidlá sa menia za LEDkové a tie majú horší pozorovací uhol.
Reakcia na: S499.1023 #247159:
To som nevedel 😂 ale zdali sa mi v porovnaní so Siemensami, ktoré ich nahrádzali fakt malé.
Reakcia na: Viko #247151:
Dokonca to AŽD má 210 mm.
Reakcia na: Ike #247149:
V skutočnosti majú Siemensy 200 mm a tie "strašne malé" AŽD 210 mm 😁.
Reakcia na: Ike #247145:
To bolo vtedy bežné, naopak svietiaca zelená doplnková šípka hádam ešte ani neexistovala.
Reakcia na: Ike #247144:
To nie sú strašne malé svetlá, to sú štandardné 210 mm (AŽD veľkosť) ampule, len ten biely štít to skresľuje.
Reakcia na: Miro #247140:
Aj v Bratislave sa už v "praveku" vyskytovali 300 mm návestidlá, len sa nekombinovala veľká červená so štandardnými (200 alebo 210 mm) ostatnými farbami.
Reakcia na: Valec #247136:
Isteže si to pamätám, vtedy som bol dokonca priamo pri tom. MSK bola totiž jediná firma, ktorá bola ochotná ma prijať na brigádu už ako štrnásťročného - na šesťhodinový úväzok, reálne som tam aj tak trávil dvanásť hodín denne, lebo tam bola dobrá partia a bavilo ma to. Okrem iného som sa tam zoznámil so šotolegendou ing. K. K. 😋.
Reakcia na: Viko #247151:
Na Panónskej sa po pravej strane a hore dali 300mm návestidlá pravdepodobne kvôli rýchlosti a viditeľnosti. Po ľavej strane je ale vidno normálne 200 mm návestidlo.
https://www.google.sk/maps/@48.1068671,17.0954718,3a,75y,163.21h,87.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZimNXvVoRDfa_idYoQ3QTg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
Reakcia na: si #247150:
Po prvé: pokiaľ sú tam tie návestidlá čo myslím, tak ide o moderné návestidlá spĺňajúce normy a bla bla bla... Základné návestidlá (200mm, umiestnené dole) majú široký rozptyl svetla a teda by mali byť viditeľné od stopčiary aj blízkeho okolia. Záleží potom na ich natočení (sám mám problém s natočením návestidiel napríklad na Hraničnej, kde od stopčiary ledva vidím ktoré svetlo svieti). Návestidlá na výložníkoch (300mm, hore) sa štandardne používajú s úzkym rozptylom svetla a je to z dôvodu, že ich má vodič vidieť z väčšej vzdialenosti. V súčasnosti máme platné TP117, ktoré umožňujú použitie aj 200mm návestidiel hore na vyložení. V zahraničí a je možné že sa to začne aj tu, sa tieto návestidlá používajú v kombinácii s kontrastným štítom (pri výške umiestnenia návestidla >=6,5 m sa kontrastný štít použiť musí). No a pri rýchlostiach <=50km/h je možné aj hore použiť 200 mm návestidlá. Toľko k použitiu návestidiel.
Po druhé: Riadenie v danej križovatke bolo v dynamike, ale oklieštenej kvôli absencii chodeckých tlačidiel. Teraz sa tam dala dynamika plná (stále sa dolaďuje pokiaľ viem) aj s preferenciou MHD. Tá má prioritu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.