Mne sa zdalo, že priechod na Panónskej ku Carrefouru mal veľkú červenú, lebo to bolo časté miesto nehôd. Ale možno sa mi to len domiešalo v hlave a odjakživa tam boli celé semafory vo veľkom prevedení.
Inak to v linku je klasické AŽD, neviem čo je na nich také špecifické. Biely terč? Ešte v tomto miléniu ich bolo plno v Košiciach, v Nitre na kruháči si ich tiež pamätám, v menších mestách ho mala aspoň zelená šípka v protiľahlom rohu križovatky... Svetlo šikovne klame telom, lebo sklo má rovnakých 200mm ako tie menšie Siemensy.
nuz, mna by zas inac celkom zaujimalo ktory inzinier navrhol a nechal schvalit poslednu upravu semaforov na tejto krizovatke: https://www.google.com/maps/@48.1351859,17.2064673,3a,75y,154.35h,71.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sJ_NNL6oRGba5O5rfnFMy-Q!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
napchali tam totiz taky typ navestidiel, kde to aky signal tam je vidis len vo velmi obmedzenom uhle a vzdialenosti, takze az kym sa nedostanes az takmer na hranu krizovatky tak mozes len tipovat ze ci je vobec ten semtamfor zapnuty a co ukazuje....
(a teda nehovoriac o tom, ze pri tom pevnom cykle co tam bol predtym sa dalo uz z dialky odhadnut kedy bude mat ten "moj" smer volno a dosuchtat sa tam tak aby nebolo treba zastavit, pri tom dynamickom riadeni ktore tam je teraz je zastavenie v podstate istotou; to urcite tiez domysleli aby si obyvatelia prilahlych domov v ramci zvysovania ekologie uzili viacej rozjazdov vozidiel )
Áno. V čase kedy som začal vnímať dopravu, asi rok 1991, toho bolo v ba dosť. Napr aj na lamačskej alebo riazanskej. Ale krátko na to to začali meniť na Siemensy, ktoré sa mi vtedy zdali gigantické
Takto to aj vyžaduje TP 117 - svetlá v rámci jedného návestidla majú mať rovnakú veľkosť, pri prízemnom umiestnení sa používa priemer svetiel 200 mm a pri umiestnení nad vozovkou 300 mm (v obci pri rýchlosti do 50 km/h postačuje 200)
V r. 1973 som bol s rodičmi v Taliansku a tam ma vtedy zaujali semafory s obrovskou červenou a oveľa menšími žltými a zelenými. Veľmi často sa tam tiež používala kombinácia červenej a doplnkovej zelenej šípky, pričom tá zelená šípka bola pri tej obrovskej červenej sotva vidieť.
Viedenský dohovor umožňuje obe kombinácie (čierna šípka na farebnom pozadí aj farebná šípka na čiernom pozadí) pre všetky svetlá
Inak v Chorvátsku som sa stretol s tým, že červené a zelené svetlo boli smerové, kým žlté plné. Tu ale vidím jediný zmysel v tom, že pri vypnutí riadenia a ponechaní blikajúcej žltej nevzniká už nás používaný, avšak právne neexistujúci signál smerovej blikajúcej žltej
Je to presne opačne Červená a žltá je len obrys a zelená je šípka. Platí aj pre nové ISO šípky
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike