Ahojte rád by som sa opýtal, vždy keď idem okolo poobedia tak je 60 natrepaná že ľudia ostávajú na zastávke. Plánuje sa s tým niečo robiť ? Ďakujem za info
Myslím, že to platí tak, že ak je kočík obsadený dieťaťom do veku 6 rokov, tak preprava je bezplatná. Potom sa platí klasické polovičné cestovné za dieťa nad 6 rokov a za kočík nič. Pokiaľ sa kočík prepravuje iba ako batožina bez dieťaťa, tak sa platí polovičné cestovné.
Hej, moja reakcia na Bobinka bola skôr v zmysle, že som Tvoju odpoveď nechápal ako univerzálne platnú železničiarsku pravdu, ale skôr vyjadrenie sa k situácii v Petržalke...
Inak rekonštrukcia toho Siemens AŽD zlepenca už prebehla alebo sa to stále odkladá? (A výsledkom bude zlepenec nový alebo niečo štandardnejšie?)
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú.
V SimRaile ak máš priecestie v obvode stanice, musíš ho dať zavrieť a keď rampy padnú dole, môžeš postaviť vlakovú cestu. Dovtedy nie (ak tade chceš predsalen vlak pustiť, tak jedine tak že si manuálne nastavíš výhybky a vlak vojde na privolávačku). Preto som to spomenul lebo mi to prišlo podobné ako to čo písal Igor, že sa nedá postaviť cesta kým nemáš dole rampy.
SR by mal byť presný, ale opakujem, je to (zatiaľ len) Poľsko a tam to môže byť inak ako u nás.
"V realite keby to bolo ako v Unisime tak nie je problém postaviť cestu 5 hodín vopred a rampa padne až keď sa priblíži vlak. V SimRaili to nevieš lebo skrátka kým je rampa hore, nič nepostavíš."
Ja som myslel, že realita je taká ako v Unisime. Koluje dokonca urban legenda, že v ČR ti nesvieti pozitívka (a zároveň ani červené svetlo) na priecestí vtedy, ak máš postavenú vlakovú cestu, ale žiadny vlak nie je v obvode priecestia.
Ako potom v SimRaily staváš vlakovú cestu? Priecestie ovládaš nezávisle? A ako to teda funguje v realite?
Lebo napríklad ja som bol v tom, že také priecestie v Rači funguje podobne ako Unisim (diaľkovo ovládaná trať).
Pravidelne pozorujem v žst. Jílové u Prahy pri križovaní vlakov, že protiidúci vlak (smer Luka pod Medníke) má postavené na voľno a na priecestí tesne za perónmi bliká pozitívka. Priecestie sa začne zatvárať, až keď protiidúci vlak vstúpi do približováku.
V Petržalke ale ten vlak už stojí v stanici, takže približovák je obsadený a vlak dostane na voľno, až keď sa pricestie zatvorí. Výpravca by mu mal staveť tak, aby nebolo priecestie zatvorené zbytočne dlho.
Inak samozrejme platí to, čo píše Ike - približovák nerieši, či sa blíži atmatický kocúr s ťažkotonážnym vlakom alebo Pendolino, počíta s najrýchlejším vlakom, takže na toho kocúra s Wapkami sa bude čakať dóóósť dlho.
Nie, Laminátka myslela situáciu v okolí Bf. Tschertschan, kde sa vyskytuje na české pomery pomerne bežné SZZ typu AŽD ESA 11, väčšinu času diaľkovo ovládané z CDP Praha.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023