V Prahe sú samozrejme na nočáky potrebné súpravy (alebo KT8 či 15T), minimálne na prvé rozjazdy a pi/so a so/ne celonočne. Jediným dôvodom nasadzovania sól je Šotošurovský a jeho mantra, že by druhé vozy alebo zadnú časť dlhých vozov ničili vandali.
Na toto je základná odpoveď, ktorú bohužiaľ mnohí veľmi neovládajú. Ide o to, že ak nevieš, ako ďalej, pozri sa, ako to robia u susedov. Maďarsko ani Rakúsko krátke vozy neobjednávajú. V Česku už len Liberec, Most a Praha, v ostatných mestách sa zdá, že éra krátkych vozov skončila. Ale aj v mestách, kde ich majú, jazdia väčšinou vo dvojiciach. Ostrava - podobne ako na Slovensku Košice - už kupuje nové električky dĺžky 1,5 voza, kĺbové (zhruba odpovedajúce našim "kačiciam", sú len o trošku dlhšie).
Most a Liberec sú špecifické - veľká kapacita tam naozaj po väčšinu dňa nie je potrebná. No a Praha je úplné špecifikum - šotoušovsko-potrebné. Pre šotoušov: T3 je večná. Potrebné sú na nočné električkové linky (ktoré inak majú len máloktoré mestá) a na pár sólo liniek cez deň (t.č. 2, 13, niekedy aj 21). Ale nové vane sa tu robia bez zásuvky mnohočlenného riadenia vpredu (cca 15 rokov po Bratislave prišli na to, že čelný voz vpredu nepotrebuje zásuvku a je tam - ako v BA - stierač), ale vzadu ju majú. Čiže aj tu sa počíta s ich jazdou v súpravách, teda možnosť vytvoriť kapacitnejší vlak. No a v mestách, kde sú potrebné len kapacitnejšie vlaky, tak načo kupovať malé električky? Bratislavu nie je možné porovnávať s Mostom či Libercom a pri neexistencii nočnej električkovej dopravy či sólo liniek ani s Prahou.
Veď práve preto tá červená bliká až do konca Schrankenöffnungsvorgangu, lebo môže medzičasom do približováku ďalší vlak a závory sa opäť zatvoria a to bez predzváňania. Ja síce apelujem na to, aby sa to zmenilo ale zabezpečovácke gumy ma ubíjajú argumentom o skrátení času otvorenia priecestia na frekventovaných tratiach.
A ešte jedna poznámka - viď moju predchádzajúcu reakciu. Z nej vyplýva, že konkrétne za tieto meškania DPB nemôže. A stránka imhd je, čo sa týka sťažností, niečo ako lampáreň, môžeš si tu vyliať srdce so sťažnosťami, ale efekt = 0, keďže toto nie sú stránky Dopravného podniku Bratislava...
Pomôže. Všetko sa pred BA odkloní na prázdnu D4. Samozrejme, že pre smer CZ by bol tunel omnoho lepší a chyba, že ho nerobia. Premávka cez Sitinu a most Lanfranconi sa dosť zahusťuje.
Vzdialenosť križovatiek D1xR7 a D2xD4 je po R7 a D4 väčšia len o pár stoviek metrov (podľa Google Maps je to pre smer Maďarsko 600 m a smer Rakúsko 300 m). Takže samotnému Prístavnému mostu križovatka D1xD4 nejako výrazne nepomôže (iba úseku D1 Zlaté Piesky - Nivy), keďže už teraz sa dá obísť (tranzit Trnava - Malacky neuvažujem, tam pomôže jedine Tunel Karpaty)
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ES499.0001
#7953 + #7954 s novou CVR odchádza zo zastávky Drobného.