Ak máš historickú Karosu, máš k dispozícii všetky tri režimy:
- príležitostná doprava: máš rovnakú skupinku ľudí, s ktorou jazdíš, v princípe ad hoc, krížom krážom. Na tu sa vzťahuje len jeden paragraf a povinností máš minimum. Ak by si ale neprekročil územie obce, môže Ťa zregulovať - to je novinka (cieľ boli "cestné vláčiky")
- osobitná pravidelná doprava: Máš CP, ktorý ti ale nikto neschvaľuje a trasu, ktorú len oznamuješ príslušnému správnemu orgánu. Predpokladá sa, že máš uzavretý okruh cestujúcich.
- pravidelná doprava: potrebuješ licenciu.
Hranice medzi týmito režimami sú ale nejednoznačné a v princípe to nie je zlé. A netýka sa to len tohto, v taxislužbe je to ešte hmlistejšie.
Jo, to mi napadlo, ale neviem ako by sa k tomu staval správny orgán (aj keby to vyhláška nezakázala, ako chápem z tvojho textu). Ale teda môže ísť aj o iné situácie, ktoré nie je možné tak jednoducho popísať.
Tiež je otázne či je naozaj vhodné aby dopravca musel ísť cez celý licenčný proces ak chce jeden víkend jazdiť nejakou historickou Karosou po regióne. Lebo podľa dnešných pravidiel by mal.
V zákone sa nikde nespomína, že cestovný poriadok = fixné odchody. Nikde nie je napísané (zatiaľ, bude to vo vyhláške), že cestovný poriadok nie je veta "premáva podľa príletov po trase X, Y, Z".
Mne inak v starom aj novom zákone chýba príležitostná verejná doprava, resp. nepravidelná verejná doprava.
Napríklad si predstav že sa rozhodnem robiť shuttle na bratislavské letisko. Ten nebude mať fixný CP, ale bude jazdiť vždy podľa priletov/odletov v daný deň (tento model je bežný pre obsluhu letísk podobných BTS na rôznych miestach v Európe). Určený bude širokej verejnosti. Do ktorého režimu dopravy by takáto služba spadala? Mne to vychádza tak že to na Slovensku prevádzkovať možné nie je.
Záleží od toho, či si skupinka ľudí objedná historický autobus s ktorým sa vozí celý deň, ale čo ide o historický spoj podľa CP. V prvom prípade je to príležitostná v druhom osobitná pravidelná.
Neviem, čo je na tom zaujímavé, ale zaujalo ma niečo, čo možno nie je nové...
V príležitostnej autobusovej doprave je vylúčená preprava stojacich cestujúcich. Takže do príležitostných historičákov, fotojázd a novinárskych prezentácií nových vozidiel najlepšie vydávať miestenky.
Súhlasím že je to značne menej revolučné než by sa žiadalo
(Edit: Konečne som to prelúskal a okrem absencie revolučnosti je tam aj zopár celkom kvalitných haluzí. Ak to naozaj chcú platné od 1.6., tak si teda neviem predstaviť ako sa v praxi ten zákon bude napĺňať.)
Nechápem to označenie "arogantný" a "netolerantný". Tak, ako má podľa niektorých príspevkov polícia právo neplánovane uzavrieť križovatku, má ten človek s bicyklom právo prejsť cez cestu. Neviem o tom, že by tí bežci mali väčšie práva, než on.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Napríklad si predstav že sa rozhodnem robiť shuttle na bratislavské letisko. Ten nebude mať fixný CP, ale bude jazdiť vždy podľa priletov/odletov v daný deň (tento model je bežný pre obsluhu letísk podobných BTS na rôznych miestach v Európe). Určený bude širokej verejnosti. Do ktorého režimu dopravy by takáto služba spadala? Mne to vychádza tak že to na Slovensku prevádzkovať možné nie je.