V zákone sa nikde nespomína, že cestovný poriadok = fixné odchody. Nikde nie je napísané (zatiaľ, bude to vo vyhláške), že cestovný poriadok nie je veta "premáva podľa príletov po trase X, Y, Z".
Mne inak v starom aj novom zákone chýba príležitostná verejná doprava, resp. nepravidelná verejná doprava.
Napríklad si predstav že sa rozhodnem robiť shuttle na bratislavské letisko. Ten nebude mať fixný CP, ale bude jazdiť vždy podľa priletov/odletov v daný deň (tento model je bežný pre obsluhu letísk podobných BTS na rôznych miestach v Európe). Určený bude širokej verejnosti. Do ktorého režimu dopravy by takáto služba spadala? Mne to vychádza tak že to na Slovensku prevádzkovať možné nie je.
Záleží od toho, či si skupinka ľudí objedná historický autobus s ktorým sa vozí celý deň, ale čo ide o historický spoj podľa CP. V prvom prípade je to príležitostná v druhom osobitná pravidelná.
Neviem, čo je na tom zaujímavé, ale zaujalo ma niečo, čo možno nie je nové...
V príležitostnej autobusovej doprave je vylúčená preprava stojacich cestujúcich. Takže do príležitostných historičákov, fotojázd a novinárskych prezentácií nových vozidiel najlepšie vydávať miestenky.
Súhlasím že je to značne menej revolučné než by sa žiadalo
(Edit: Konečne som to prelúskal a okrem absencie revolučnosti je tam aj zopár celkom kvalitných haluzí. Ak to naozaj chcú platné od 1.6., tak si teda neviem predstaviť ako sa v praxi ten zákon bude napĺňať.)
Nechápem to označenie "arogantný" a "netolerantný". Tak, ako má podľa niektorých príspevkov polícia právo neplánovane uzavrieť križovatku, má ten človek s bicyklom právo prejsť cez cestu. Neviem o tom, že by tí bežci mali väčšie práva, než on.
Keď všetko pôjde ako má, podľa harmonogramu dodania v obstarávaní je napísané prelom máj/jún kedy má prísť prvý kus, ktorý bude následne robiť homologizačné skúšky čo može trvať mesiac až dva. Takče v lepšom prípade v premávke bude prvý kus s ľuďmi v júli a v horšom prípade august.
Tak z mojho dnesneho pozorovania by som k vyluke doplnil, ze Spitalska bola pre bezcov vyhradena iba v jazdom pruhu a elektricky po nej mohli premavat obojsmerne. Jedine by ich trebalo docasne pozastavit pri prebehu velkej skupiny v tom zuzenom mieste na Americkom. Takze L4 mala ist cez Spitalsku obojsmerne a L1/L3 mohli prejazdovat medzi sebou a vyluka by sa ich dotkla minimalne. Tiez keby bola vola, tak na triagli na Sturovej by sa dalo otacat cuvanim, cize by medzi rozseknutymi zastavkami L3 bolo iba cca 150metrov a takyto rozsah vyluky na elektrickach uz by som povazoval za minimalny a akceptovatelny.
Pretoze v normalnej firme si vedia spocitat, ze uz nie sme v devatdesiatych rokoch s dvadsatpercentnou nezamestnanostou. Ten prepracovany a vystresovany, odhliadnuc od kolisavej kvality jeho vykonu, ti ukaze fakaca a pojde o dom dalej. A z dlhodobeho hladiska je lacnejsie mat tam stabilnych spokojnych ludi odvadzajucich kvalitnu robotu nez nonstop zaucat novych, ktori odvedu robotu prinajmensom priemernu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike