Ešte jeden postreh k linkám 52x a 628: ako je prevádzkovým predpisom ošetrené zastavovanie liniek idúcich od Bernolákova na ChG, nám.? Označník je tam len na strane fary, ale dlhodobo vidím, že vodiči 5/628 smerom z Bernolákova si šetria dvojitú vývrtku(najmä na strane pri kostole je to skoro 180° v úzkej nie práve 100 % prehľadnej križovatke) a zastavujú síce v obratisku, ale na strane vzdialenejšej od fary čelom k OcÚ. Ďalší viackrát zaznamenaný jav je, že začínajúca l-525 naberá cestujúcich síce správne otočená(čelom ku kostolu), ale na ľavej strane cesty, takže sa nastupuje z vozovky.
skôr mám dlhodobo pocit, že tie jazdné doby sú nastavené podľa priemerného sedla, nie podľa špičky. A myslím, že v zozname nadväznosti nebola nadväznosť 52x na e4, ale nejaký regiobus z/do mesta.
Ja som hlavne zvedavý, že ak useknú 7xx na Astronomickej, či aj nejako posilnia električky alebo predĺžia všetky spoje 78 k SND. Alebo ľudia, tlačte sa. Netvrdím, že deviatky chodia nejaké narvané, ale pri novom prazdninovom intervale to bude zaujímavé.
Spomínajú, ze nie všetky linky budú skrátené, ale väčšina len po Bajkalskú a Astronomickú. Teda na 7xx som zvedavý. Na 5xx a 6xx už teraz cestujú aj v špičke rádovo len do 15 ľudí na spoj na úseku Nivy - Bajkalská.
Aj v MHD sú jazdné doby v priebehu dňa rozdielne. Pri výbere lístka sa pokiaľ viem má cestujúci riadiť jazdnou dobou uvedenou v cestovnom poriadku, čo je buď priemerná, alebo najdlhšia jazdná doba.
Jazdné doby rôznych spojov v priebehu dňa majú zodpovedať intenzite premávky a dĺžke odbavovania cestujúcich na zastávkach. Nepovažujem za normálne, aby si musel cestujúci regiobusmi cez víkend tipovať, či:
a) vodič pôjde 30 km/h v obci a 70 km/h mimo obce, aby šiel zo všetkých zastávok v čase odchodu podľa CP, alebo
b) vodič úmyselne odíde z východzej zastávky 3-5 min. neskôr, alebo
c) vodič príde do konečnej zastávky s náskokom cca 3 min.
Ako si má potom cestujúci plánovať prestupy?
Záleží od dopravcu. U DPB predčasné odchody v zásade nie sú dovolené (kedysi bola tolerancia jedna minúta, možno stále je, nie som si istý). U Arrivy je dovolené všetko, možno okrem vraždy cestujúceho, ale tým som si tiež nie istý.
Ahojte, tam kdesi , aj tu v bývalom meste módy - Trenčíne - sa rozvinula debata o jazde v MHD na znamenie. Bol som ukameňovaný, nakoľko som si dovolil tvrdiť, že diktát dopravcu na cestujúcich je zjavne určitý. Nakoniec ma ubezpečili, že:
1. Vodič nikdy nesmie odísť zo zastávky inak ako to má v grafikone.
2. Ak to spraví, bude sankcionovaný.
Teda ako cestujúca verejnosť, je to pravda?
pešiak
Ja používam pri cestovaní s Arriva Mobility Solutions iba ex Slovak Lines BČK (prepísanú na Arrivu) s PCL 100+101 kde mám vždy aj nejaky kredit na cestovanie do regiónu a to funguje v pohode.
Navyše mi tá BČK (resp. kredit na nej) bez problémov funguje aj v Arriva Trnava, SAD Dunajská Streda, SAD Trenčín, Arriva Nitra (neviem či už vo všetkych busoch kvoli postupnej zmene tarifneho systému v u nich). Vraj to aj inde na Slovensku funguje, ale ako je to momentálne s Arriva Nové Zámky, neviete niekto náhodou???
Btw, ešte som nikdy nevidel niekoho v Arrive BA s lístkom v mobilnej appke. Vodiči kontrolujú platnost lístka služobnym mobilom alebo niekedy iba vizualne?
Od novembra 2015 do "neviemkedy" jazdné doby regiobusov neboli celotyždenne rovnaké a vznikali tak v regióne situácie ked na cestu z bodu A do bodu B raz stačil vtedajší 15-minútovy listok a inokedy bolo treba 30-minutovy, teda cestujúcim sa nepáčilo, že vodičovi musia platit v rôznych časoch iné cestovné.
Minule som si všimol, že príliš dlhú jazdnú dobu (v smere proti prepravnému prúdu) vodič riešil v regióne neskorším odchodom z prvej zastávky + na trase na asi 3 zastávkach poctivo čakal do času odchodu podla CP, ale v závere trasy ho mierne zdržala dopravná situácia v Malackách, takže na železničnú stanicu prišiel nakoniec s menším meškaním.
1; Na území BA multifunkčny označovač v Arrive ponúka len 30-minútové a 60-minútové jednorazové lístky iba pre zóny 100 a 101, však?
2; A ešte stále reálne (nie papierovo) platí, že aj na takto vo voze Arriva kúpeny eCL musis nahlasit vodicovi kam cestuješ a priložit BČK navyše aj k jeho strojčeku?
3; A skúšali ste niekto v poslednej dobe, ak máte na BČK PCL na zóny 100+101, napriek tomu si v multifunkčnom označovači vo vozidle Arriva (alebo na žel. stanici či vo vozidle MHD) kúpit eCL? Tak aj v súčasnosti to strhne kredit z BČK (napriek tomu platnému PCL)?
4; V regióne tie multifunkčné označovače v buse Arriva zobrazujú na displeji zastávky, takže tam je ich možné použit iba na označenie papierového lístka?
5; A ak si niekto označí papierovy listok v označovači v Arrive, tak s tym sa, predpokladám, vodiči často nestretávajú, tak ako na to zvyknú reagovat? Ak je to v regióne (alebo z / do regiónu), tak pretože asi nemajú v hlave schému zón, tak ako reálne taky listok z predpredaja kontrolujú?
Tvoj návrh mi znie rozumne, som zvedavý, ako to dopadne v praxi.
Keď sme pri 525+527, nechápem, podľa čoho boli stanovené časy odchodov, lebo v Bratislave ani jedným smerom nenadväzujú na 4.
V pracovné dni dopoludnia majú 525+527 príchody na Zlaté Piesky podľa CP hh:10,40, ale 4 odchádza hh:07,17,27,37,47,57. Prestup na ZP v smere do centra sa dá stihnúť za 1, 2 minúty, tých 7 min. je zbytočne veľa aj pri možnosti mierneho meškania 525/527. Optimom by boli tak 4 minúty.
Ešte horšie je to cez víkend, kedy je premávka na cestách plynulá - 525/527 príde z Grobov na ZP hh:10,40, ale 4 ide zo ZP hh:05,20,35,50.
Opačným smerom treba ísť cez nadchod, ale aj tak sú časy medzi príchodmi 4 na ZP a odchodmi 525/527 príliš dlhé - 10 min. v sedle pracovných dní a 11 min. cez víkend.
Absurdné je aj to, že jazdné doby regiobusov medzi zastávkami sú celotýždenne rovnaké.
Ako chceme obyvateľov satelitov presvedčiť, aby na cestu do centra BA využili VHD, keď im zbytočne cestu predlžujeme dlhými čakaniami pri prestupe a príliš dlhými jazdnými dobami regiobusov mimo špičky?
Sú 2 možnosti ak si dobre pamätám - buď musí byť rovnaké tlačidlo súhlas a nesúhlas (prijmes všetko alebo odmietneš všetko) alebo musíš mať možnosť uložiť nesúhlas jedným klikom (ako si vravel všetko musí byt zamietnuté kým to neodsúhlasíš).
Takto to malo aj Sme a je to v rozpore so zákonom.
Nie je to úplne ako v MHD, keďže KOCL v regiobusoch z nejakého dôvodu ponúkajú len dva druhy listkov, ostatok treba stále kupovať u vodiča. Stále som nepočul jedine zrozumiteľné vysvetlenie že prečo to tak je.
Platí režim ako v MHD pcl a app bez kontroly dopravná karta a papierový lístok v ktoromkoľvek oznacivači aj pri zadných dverách. Nástup všetkými dverami. S vodičom sa bavíš len ak chceš kupovať lístok za hotové alebo, platobnou kartou. Ak má vodič iné predstavy tak sťažnosť sťažnosť a sťažnosť na IDS a. ARRIVA stále dokola. Smer zo Zlatých pieskov sa už trocha znormalizoval po ,,milión,, sťažnostiach
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A