"V prípade linky 67 sa pri úprave vyhovelo podnetom od miestnych obyvateľov, aby autobus nejazdil na Podunajskú bránu mimo špičky a nerušil tak pokoj najmä v ranných a večerných hodinách. Z Vinohradníckej na konečnú zastávku Ovčiarska budú po novom zachádzať iba spoje v špičke a počas pracovných dní."
Modernizácia tratí pri Bratislave na 200 km/h. sa má podľa zmluvy dokončiť tento rok, ale stavbári nemajú ani stavebné povolenia. Pracuje sa iba v úseku pri hranici s Českom. Najväčší železničný projekt regiónu za posledných 20 rokov sa oneskorí.
Ešte jeden postreh k linkám 52x a 628: ako je prevádzkovým predpisom ošetrené zastavovanie liniek idúcich od Bernolákova na ChG, nám.? Označník je tam len na strane fary, ale dlhodobo vidím, že vodiči 5/628 smerom z Bernolákova si šetria dvojitú vývrtku(najmä na strane pri kostole je to skoro 180° v úzkej nie práve 100 % prehľadnej križovatke) a zastavujú síce v obratisku, ale na strane vzdialenejšej od fary čelom k OcÚ. Ďalší viackrát zaznamenaný jav je, že začínajúca l-525 naberá cestujúcich síce správne otočená(čelom ku kostolu), ale na ľavej strane cesty, takže sa nastupuje z vozovky.
skôr mám dlhodobo pocit, že tie jazdné doby sú nastavené podľa priemerného sedla, nie podľa špičky. A myslím, že v zozname nadväznosti nebola nadväznosť 52x na e4, ale nejaký regiobus z/do mesta.
Ja som hlavne zvedavý, že ak useknú 7xx na Astronomickej, či aj nejako posilnia električky alebo predĺžia všetky spoje 78 k SND. Alebo ľudia, tlačte sa. Netvrdím, že deviatky chodia nejaké narvané, ale pri novom prazdninovom intervale to bude zaujímavé.
Spomínajú, ze nie všetky linky budú skrátené, ale väčšina len po Bajkalskú a Astronomickú. Teda na 7xx som zvedavý. Na 5xx a 6xx už teraz cestujú aj v špičke rádovo len do 15 ľudí na spoj na úseku Nivy - Bajkalská.
Aj v MHD sú jazdné doby v priebehu dňa rozdielne. Pri výbere lístka sa pokiaľ viem má cestujúci riadiť jazdnou dobou uvedenou v cestovnom poriadku, čo je buď priemerná, alebo najdlhšia jazdná doba.
Jazdné doby rôznych spojov v priebehu dňa majú zodpovedať intenzite premávky a dĺžke odbavovania cestujúcich na zastávkach. Nepovažujem za normálne, aby si musel cestujúci regiobusmi cez víkend tipovať, či:
a) vodič pôjde 30 km/h v obci a 70 km/h mimo obce, aby šiel zo všetkých zastávok v čase odchodu podľa CP, alebo
b) vodič úmyselne odíde z východzej zastávky 3-5 min. neskôr, alebo
c) vodič príde do konečnej zastávky s náskokom cca 3 min.
Ako si má potom cestujúci plánovať prestupy?
Záleží od dopravcu. U DPB predčasné odchody v zásade nie sú dovolené (kedysi bola tolerancia jedna minúta, možno stále je, nie som si istý). U Arrivy je dovolené všetko, možno okrem vraždy cestujúceho, ale tým som si tiež nie istý.
Ahojte, tam kdesi , aj tu v bývalom meste módy - Trenčíne - sa rozvinula debata o jazde v MHD na znamenie. Bol som ukameňovaný, nakoľko som si dovolil tvrdiť, že diktát dopravcu na cestujúcich je zjavne určitý. Nakoniec ma ubezpečili, že:
1. Vodič nikdy nesmie odísť zo zastávky inak ako to má v grafikone.
2. Ak to spraví, bude sankcionovaný.
Teda ako cestujúca verejnosť, je to pravda?
pešiak
Ja používam pri cestovaní s Arriva Mobility Solutions iba ex Slovak Lines BČK (prepísanú na Arrivu) s PCL 100+101 kde mám vždy aj nejaky kredit na cestovanie do regiónu a to funguje v pohode.
Navyše mi tá BČK (resp. kredit na nej) bez problémov funguje aj v Arriva Trnava, SAD Dunajská Streda, SAD Trenčín, Arriva Nitra (neviem či už vo všetkych busoch kvoli postupnej zmene tarifneho systému v u nich). Vraj to aj inde na Slovensku funguje, ale ako je to momentálne s Arriva Nové Zámky, neviete niekto náhodou???
Btw, ešte som nikdy nevidel niekoho v Arrive BA s lístkom v mobilnej appke. Vodiči kontrolujú platnost lístka služobnym mobilom alebo niekedy iba vizualne?
Od novembra 2015 do "neviemkedy" jazdné doby regiobusov neboli celotyždenne rovnaké a vznikali tak v regióne situácie ked na cestu z bodu A do bodu B raz stačil vtedajší 15-minútovy listok a inokedy bolo treba 30-minutovy, teda cestujúcim sa nepáčilo, že vodičovi musia platit v rôznych časoch iné cestovné.
Minule som si všimol, že príliš dlhú jazdnú dobu (v smere proti prepravnému prúdu) vodič riešil v regióne neskorším odchodom z prvej zastávky + na trase na asi 3 zastávkach poctivo čakal do času odchodu podla CP, ale v závere trasy ho mierne zdržala dopravná situácia v Malackách, takže na železničnú stanicu prišiel nakoniec s menším meškaním.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro