Viem, že ma teraz miestna anti-SOR úderka vymínuskuje do nepríčetna, ale čoraz viac si z pohľadu cestujúceho uvedomujem fiktívnu kapacitu Mercedesov Capacity. Úplne súhlasím, že po technickej stránke a stránke komfortu (hlavne z pohľadu vodiča) je ten autobus v inej lige, ale z pohľadu výmeny cestujúcich nie je úplne najvhodnejší na linky s vysokým obratom cestujúcich a už vôbec nie teraz, v kontexte zavádzania všetkých zastávok na znamenie, ktoré podporujem.
Chorologická každodenná realita (minimálne na linkách 83/84) je takáto: otvoria sa dvere, z ktorých vypadávajú ľudia. Keď sa však človek natlačí, nemôže si nevšimnúť, že v miestach, ktoré sú najďalej od dverí nestoja a nie výnimočne ani nesedia cestujúci. Väčšina stojacich cestujúcich sa skupinkuje na strategických pozíciách v dosahu dverí a je to pochopiteľné, čo ale navyše spôsobuje problémy v kontexte fungovania zatvárania dverí. V tomto autobuse reálne existujú miesta, z ktorých môže byť problém vystúpiť (a sú to presne tie miesta, v ktorých dosahu nie je ani tlačidlo dopytu). To, z čoho sme si tu robili srandu, že Sorka má na jednej strane viac dverí ako okien, je nesporná výhoda a fakt subjektívne pozorujem, že výmena cestujúcich v Sorke trvá rádovo kratšie ako v MB.
Je škoda, že MB nemajú APC a nevieme rovnakou metodikou porovnať vyťaženie vozidiel. Možno by sme zistili, že kognitívna obsadenosť vozidiel je podobná napriek odlišnej kapacite.
Zmysel to má ten že na Patrónke máš prestupy na rôzne smery a aj preto tam zaplnenosť autobusu skokovo klesá (resp. v opačnom smere stúpa). Tým správnym SADistickým smerom na Nivy ide len časť ľudí.
V špičke platí čo píšeš, takže by sa neušetrilo - preto by som v špičke tie busy kľudne ďalej ťahal na Nivy. Ale mimo nej postačujú po Patrónku a ďalej to v pohode odvezie MHD.
Áno, prestup navyše nikoho nepoteší. Ale ak tie výkony reinvestuješ do zlepšenia intervalu, doby prevádzky a podobne, dokážeš priniesť benefity ktoré toto negatívum prevýšia a v konečnom dôsledku si ponuku zlepšil.
Damy a pani pisem v style "no offense" - verejne zamyslenie sa:
Spravit z Dubravky prestupiste pre Zahorie , alebo este nebodaj DnV/Bory? Za tieto napady vrela vdaka za vsetkych Dubravcanov zijucich pozdlz Sararatovskej / Repasskeho.
Uz teraz mnozstvo a frekvencia spojov "rusi / irituje" v nemalej miere obyvatelov dotknutych ulic - otrasy od elektriciek a nizkofrekvecny zvuk TDI-ciek autobusov sprijemnuju vsetkym byvanie od skoreho rana do neskoreho vecera. Na temu hluku a jeho negativneho vplyvu na zdravie sa uz toho hadam po svete popisalo dost - skoda ze to akosi nikto "nezvazuje", v resp. na papieri skvele napady. Hlavne ze "sa splnaju papierovo normy" - co tam po realite/skutocnosti/ludoch..
Developer autobusovej stanice Mlynske Nivy sa nedopatrenim netrafil - mali byt postavene na konci Dubravky Pri Krizi. Hrozi ze mnozstvo obsluzenych cestujucich by tomu na zaklade pozorovania a vizii DPB/mesta odpovedalo daleko lepsie nez aktualna adresa .
Ako... chapem ze musia setrit ale niektore zmeny nedavaju uplny zmysel (aspon teda mne).
145: to akoze tam ludia nebyvaju a cez vikend nepotrebuju MHD? Pochopim, kebyze zrusia zachadzku k NOU, ale usek Jaskovy Rad - Stromova - Koliba mali nechat
147: detto
151: tiez - a prave ta je najvacsi favorit na predlzenie po Tupeho. Tie mohli trebars spojit so 145 do jednej linky Koliba - Stromova - Jaskovy Rad - Tupeho - Lopenicka - Kukucinova
Mozno mohli radsej prekopat linky na zapade BA a usetrit tam. Predpripravit to na elektricku a TIOP. Mozno aj skratenim liniek ako vravel Pavol86 ale v opacnom garde - fantazmagoricky napriklad 21, ktora by sla cez Lamac po Patronku/Most SNP a zrusit tym padom 30 a Regio vozidla + ostatne linky by nahradili spojenie Patronka - Centrum - ASMN
Na dpb.ak nove zmeny v MHD od 13.2., vyberám:
rušia sa 27,58,X70
cez víkendy nebudú chodiť 145,147,151
45 len v špičkách prac. dní
79 už nebude chodiť na Topoľové
A aky ma zmysel prehodit ludi z autobusu do autobusu na Patronke, ked tie "mestske" autobusy budes musiet tak ci tak posilnit namiesto regionalnych? Nic neusetris, zbytocne donutis prestupit ludi a odradis % cestujucich od cestovania.
Ak by tam bola vedena elektricka alebo Sbahn tak dajme tomu, ale takto je skor vhodnejsie motivovat ludi viac pouzivat regio aj v meste.
Skracovanie regioliniek je síce správna cesta, ale tie spôsoby čo si navrhol sú podľa mňa veľmi zlé možnosti.
Autobusy zo Záhoria na Pri kríži? To tých ľudí dovezieš úplne inde ako chcú ísť. Vhodnejšie by bolo ukončenie na Patrónke (resp. Valašskej, keďže to niekde treba aj odstaviť). Odtiaľ je široká ponuka liniek rôznymi smermi a teda sa tam dopyt výrazne láme. Vidíme že skrátením 215 po Patrónku žiaden armagedon nenastal a všetko funguje v poriadku.
S tými Biskupicami som si nie istý že či by sa niečo vyriešilo keďže skoro celý autobus by ti prestúpil na 201/202 a išiel súbežne s regiobusmi. Čiže by si prehodil ľudí z jednej linky na inú v tom istom smere a keďže v špičke tam už nie je voľná kapacita, musel by si pridať výkony na MHD a neušetril si nič. V sedle a cez víkend by sa dalo uvažovať nad ukončením pri Cintoríne Vrakuňa. Okrem toho by som ocenil keby konečne niekoho napadlo zaviesť regiobusy od Rovinky a Mostu na Astronomickú, čo brutálne chýba, pritom je to úplne logické riešenie.
Záverom ale treba predovšetkým povedať že skracovanie regiobusov po kraj mesta nesmie byť úsporným opatrením v štýle "hurá, ušetrili sme". To by išlo naozaj len o zhoršenie kvality VHD, lebo by pribudli prestupy a neprišiel žiaden benefit. Usporené výkony treba vnímať ako zdroj ktorý môžeme reinvestovať do zvyšovania úrovne obsluhy, napr. intervalov, rozsahu prevádzky, alebo nových liniek v regióne, a teda priniesť zlepšenie úrovne VHD ktoré bude významnejšie než negatíva vyplývajúce z prestupu.
Ukoncit zahorske autobusy Pri Krizi a nasledne ich cestujucich nutit absolvovat nekonecnu vyhliadkovu jazdu Karlovkou by bol perfektny sposob, ako z nich vyhnat uplne kazdeho az na male deti, dochodcov a uplne socky.
A prečo by som ti to mal hovoriť ja? Ak si rodič, tak ty si urči čo má robiť. Ja svojmu dieťaťu poviem, čo má robiť (napríklad aj flákať sa po nákupnom centre). A teba do toho nič
myslim tu medzinarodnu. ta pod kolajiskom ma opodstatnenie - chodia odtial autobusy na juh viedne, ktore idu v podstate iba rovno po jednej ulici laxenburger strasse a su vonku z mesta.
nevidim v tom problem aby autobusy na zahorie zacinali na konecnej elektriciek v dubravke alebo autobusy na juhovychod v podunajskych biskupiciach. v raci sa vybudovalo P+R parkovisko, mohlo sa tam postavit aj obratisko primestkych autobusov. ale to by musela mat bratislava nejaku rozumnu koncepciu hromadnej dopravy a nie ze kazdy si robi svoje na svojom piesocku. bratislava by mohla mat taku super dopravu keby sa niekto pozrel trochu na zapad.
Viedeň má metro a pravidelný celomestský S bahn čo je dosť podstatný rozdiel.
U nás čo aj fungovalo celodenne sa osekalo iba na špičky z hod. intervalom. Nové zastávky žiadne a dokonca ani nevedeli za tie roky obnoviť zastavovanie v stanici UNS.
a teraz sa chodte pozriet do nejakeho vacsieho zapadneho mesta ze ktore maju centralnu autobusovu stanicu. skoro ziadne pretoze je to blbost.
vo viedni tie dve zastavky pri ceste na erdbergu neratam a tu pri hautbahnhofe kde chodia max balkanske autobusy uz chceli davno zrusit.
vzdy primestske autobusy zacinaju niekde na konci mesta pri konecnej metra alebo pri nejakej zeleznicnej stanici.
je totalny nezmysel aby napr autobusy do malaciek zacinali na autobusovej stanici.
Asi hej. Ja som gympel začínal v 2002 a Aupark vtedy oslavoval rok. A chodili sme tam. Nie vždy sa išlo do obchodov alebo do foodcourtov, občas sme zavítali na biliard (ktorý bol na druhom poschodí), alebo bowling. A do mobilov sme čumeli, akurát sme nemali voľné dáta, ale posielali si monochromatické SMS, pričom za každú jednu sa platilo.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
Chorologická každodenná realita (minimálne na linkách 83/84) je takáto: otvoria sa dvere, z ktorých vypadávajú ľudia. Keď sa však človek natlačí, nemôže si nevšimnúť, že v miestach, ktoré sú najďalej od dverí nestoja a nie výnimočne ani nesedia cestujúci. Väčšina stojacich cestujúcich sa skupinkuje na strategických pozíciách v dosahu dverí a je to pochopiteľné, čo ale navyše spôsobuje problémy v kontexte fungovania zatvárania dverí. V tomto autobuse reálne existujú miesta, z ktorých môže byť problém vystúpiť (a sú to presne tie miesta, v ktorých dosahu nie je ani tlačidlo dopytu). To, z čoho sme si tu robili srandu, že Sorka má na jednej strane viac dverí ako okien, je nesporná výhoda a fakt subjektívne pozorujem, že výmena cestujúcich v Sorke trvá rádovo kratšie ako v MB.
Je škoda, že MB nemajú APC a nevieme rovnakou metodikou porovnať vyťaženie vozidiel. Možno by sme zistili, že kognitívna obsadenosť vozidiel je podobná napriek odlišnej kapacite.