Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Ja sa stále snažím pochopiť prečo je v noci otvorený východ na Košickú a nie ten hlavný pri obratisku. Mne to v podstate vyhovuje (Košickú mám bližšie), ale je to blbé riešenie. Pritom od schodov z autobusky to je v podstate rovnako ďaleko k obom vchodom.

Ideálne by samozrejme bolo mať otvorené oba. Keby sa SBS stanovište dalo do stredu tej chodby medzi nimi, tak to stále majú na dohľad rovnako ako dnes, keď už HBR žije v paranoji že to je nutné.

Dnes ma dojalo ešte to že v nočnom režime vypínajú eskalátory, takže s batožinou treba ísť do výťahu, alebo ju ťahať po schodoch.
Reakcia na: Adam3 #245574:
Áno, aj to a keď sa tam pristaví nejaký väčší autobus na diaľkovej, či medzinárodnej linke, príp. zájazd, tak dík pekne. V prvom rade sa malo pri riešení autobusovej stanice pozerať na funkciu autobusovej časti a až následne na doplnkové služby. Je škoda, že vo vlastníctve autobusovej stanice nemá podiel aj mesto a VÚC. Podľa mňa by to mala byť v prípade strategicky významnej dopravnej stavby samozrejmosť.

Keď už sme pri tejto téme, tak mám dotaz, že či vôbec fungujú prestupné nadväznosti medzi PAD a vlakmi v uzloch Senec a Pezinok?! Lebo kamarát behá občas po týchto trasách BA-PK a BA-SC s tým, že sa snaží ísť podľa cp.sk s prestupom bus/vlak v PK a SC ale v cca 25-33% prípadoch mu to nevýjde, najmä teda v špičke pracovných dní. Tak ako to je o čom takáto IDS, keď sa musí cestujúci terigať prímestkým busom o 10-20 min dlhšie než aby prestúpil na vlak, ktorý ho dovezie do BA rýchlejšie? Je to vina dopravcu, techniky jazdy vodičov, či toho, kto konštruoval chronometráže do CP alebo je to vina zaostalého spôsobu tarifného odbavenia cestujúcich? Najmä teda keď vodič nerozumie cestujúcemu, alebo cestujúci neovláda reč. Lebo už som zažil, že šofér nerozumie slovensky úplne alebo cestujúci sa nevedia vyjadriť kam idú, resp. aký lístok chcú a potom ešte pátrajú po vrekách po karte.

Pri všetkej úcte k tým, čo sa snažia o zlepšenie dopravy a jej zatraktívnenie mám pocit, že to ide ku dnu. Aj v MHD už nevídavam nejak plné vozidlá, dakedy v električke na Vajnorskej pár ľudí, 75ka ... tak v nej som ešte za celé mesiace nevidel viac ako 20 ľudí, na 94ke už stačia malé vozidlá a pritom kedysi v nej bola iná tlačenka, 42ka čoby bývalá modifikovaná 212 už z Kramárov ani neviem či vozí tie balíky ľudí, čo pamätám kedysi 😥
A za ocenenie stoja aj vystupne zastavky primesta ktore su v obluky a teda pri vystupovani je tam vzdy skoro meter medzera. A taktiez samotny vjazd do tych garazi. Naposledy som pouzil nejake primesto z Patronky (prislo asi 3minuty pred 21tkou) ale hned prvu usetrenu minutu sme zabili motkanim sa pri vjazde do garaze. Ako je rampa pre autobusy hned za oblukom tak sme zastali sikmo a vodic musel cuvanim skorigovat smer busu nech nas nasnima kamera a otvori zavoru... A nasledne motanie sa na povrch a k vychodu mi zobralo tolko casu, ze pockat si 3 minuty na tu 21tku by bolo asi rychlejsie.
No autobusová stanica je atraktívna pre tých, ktorí sa radi premávajú po obchodoch. Čo je však už mierne extrém, že koľko času tam trávia mladí - stačí sa ísť pozrieť hore do jedálenskej časti a hore nad ňu. Ak majú decká tráviť čas na mobile, v autobusovej stanice a žraním vo fastfoode, tak nás čaká "super" budúcnosť ...
Z pohľadu praktickosti pre dopravnú obslužnosť a služby ma prekvapuje ako sú obmedzené časovo služby predaja cestovných dokladov. Potom čo je totálny amatérizmus je to ako je riešené parkovanie vozidiel a ich pristavovanie k nástupištiam a síce, že keď voz vychádza zo parkovacieho miesta alebo zo zastávky, tak musí cúvať, čo je totálne na prd - nepraktické a ešte aj vznikajú kolízne situácie. Detto nepraktické výjazdy a vjazdy do "S". Všetko toto sa spískalo iba preto, že "niekto" potreboval nacpať autobusovú stanicu na čo najmenšiu plochu. Inak neviem, či na stanici sú nejaké sociálne priestory pre vodičov ako kuchynka, WC, sprchy alebo nocľaháreň. WC síce na stanici sú verejné, ale i tak, či nemajú vodiči nejaké WC bližšie k autobusom, aby nemuseli odbiehať ďaleko od vozidla.
Reakcia na: Andrej #245570:
Lebo rekonštrukcia starej búdy stojí viacej ako výstavba novej.

A stará búda bude stále stará búda v novom šate.
Reakcia na: Urbanway 2423 #245569:
Na toto sa tu zabúda. Tá bezbariérovosť starej stanice bola žalostná.

Dnešná stanica má svoje muchy (predovšetkým výpalné), ale obchoďáky sú napr. na rozdiel od Cubiconu plné, takže očividne sa stretla ponuka s dopytom a priestor nástupíšť je tiež plný, nehovoriac o tom, že cestujúci nie sú pod vplyvom poveternostných podmienok a že keď im (hlavne mladým študentom) utečie autobus, tak pobehajú po obchodoch a suchou nohou následne nastúpia do autobusu, čo vytvára výborné podmienky pre rozvoj dopravného správania ďalšej generácie. Ja neviem teda, čo by malo byť tomuto alternatívou, lebo postaviť autobusovú stanicu a nemať tam žiadne možnosti trávenia voľného času v prípade ak mi ujde spoj, to sa trocha míňa účinku.
Reakcia na: Urbanway 2423 #245569:
Ja si tiez myslim, ze stara stanica si ziadala rekonstrukciu. Ja nechapem preco namiesto tej rekonstrukcie ju radsej zburali.
Reakcia na: Andrej #245568:
Ani stará AS nebola zase až taká ideálna, čo sa rozloženia a prístupu k nástupištiam týka, takže nejakú rekonštrukciu si určite žiadala. Súčasná AS je ale na potreby diaľkovej, ale aj prímestskej dopravy priveľká. Na niektorých diaľkových nástupištiach sú v súčasnosti iba 1-2 odchody za deň a niektoré nástupištia PAD majú tiež celkom málo odchodov. Odstavných plôch je tam tiež priveľa. Ak by sa postavila stanica o niečo menšia, tak zvyšné miesto by sa mohlo využiť nejako lepšie.
Reakcia na: 3pa3ck3 #245567:
Nechcem byt zly, ale nechapem naco vobec bolo potrebne nahradit staru stanicu novou, teda pokial ju mesto nenechalo znicit. Zo starej stanice sa dalo dostat na zastavku MHD do 2-3 minut, na novej to trva vecnost.

Nechapem ani naco bolo potrebne postavit dalsie nakupne centrum, kedze v centre uz existuju dve. Urcite by sa ten priestor dal lepsie vyuzit, napriklad na bytovky.
Reakcia na: gejza #245558:
Povedzme si úprimne - postaviť na Nivách, v oblasti nového centra mesta, stavbu s výlučne dopravným účelom bez nejakého širšieho využitia, je obrovské plytvanie priestorom. Aj keď stále tu bola možnosť, že by to dopadlo ako stanica Łódź Fabryczna, kde je obrovská prázdna hala akurát s pokladňami a sem-tam nejakým automatom s občerstvením...
Reakcia na: Arrivaderci #245563:
S tým že by obsluhovali zastávku autobusová stanica aj na povrchu alebo bez? Keby bez toho tak by bol dosť problém prestup z a na linky premávajúce priamo po Mlynských nivách.

Inak zrejme najväčšou prekážkou bude to o kolko by sa takýmto niečim museli navýšiť vozokilometre (a asi aj pridať vozy do výpravy) ktoré ani najlepší primátor v galaxii nepovažuje za potrebné výrazne navyšovať lebo mesto objednáva plusmínus stále rovnaký objem dopravy.

A že by sme v celom meste našli linky či oblasti ktoré by potrebovali posilniť viac pretože ich obsluha je smiešna v porovnaní s tým ako luxusne je obsluhovaná stanica...
Reakcia na: Urbanway 2423 #245562:
Podlažie s autobusmi musí byť vyššie ako bežné s obchodmi, takže asi aj kvôli tomu išla stanica pod zem. A zrejme sa vychádzalo z filozofie, že pasažieri musia prejsť okolo čo najväčšieho množstva obchodov, čo by pri úrovňovej stanici bolo ťažké zrealizovať...

V každom prípade, som rád, že máme kvalitnú autobusovú stanicu a aspoň v niečom sme lepší ako Viedeň (Hbf či Erdberg). A ak by sa podarilo vyjednať non-stop otvorenie druhého vchodu, tak ani to napojenie na MHD nebude až také strašné. Predsa len, ak uvažujeme, že má slúžiť primárne pre diaľkové linky, tak človek počíta s určitým prestupným časom.
Reakcia na: Arrivaderci #245563:
Poplatky za vjazd.
Reakcia na: Urbanway 2423 #245562:
Inak čo by bránilo potiahnuť 21, 40 a 88 do podzemia? Celkom by ma prekvapilo kebyže sa tam nezmestia kĺbaky (jedno nástupisko by sa upravilo na rovné aby mhd nemusela cúvať) a sóla na 40 nemôžu mať problém).
Reakcia na: shaggy #245561:
Súčasnej AS podľa mňa najviac chýba rozumné spojenie so zastávkou 21, 40, 88, ktoré idú okrem iného smerom na Hl. st. Ak by človek nemusel chodiť okolo a mohol rovno vyjsť zo stanice na nástupište (aj neskoro večer, čiže AS by mala 2 non-stop východy na oboch stranách), tak by to dosť zjednodušilo cestovanie. Ďalšia vec sú výjazdy z garáží a MC Donnaldu na ul. Mlynské nivy, ktoré ústia rovno do BUS pruhu...

Ja osobne nechápem, načo je AS vôbec v podzemí? AS mala byť skôr na prízemí (aj s obchodmi, ktoré sú teraz na -1 podlaží) a pod ňou mohli byť 2 poschodia parkoviska, ktoré by siahali cca do hĺbky súčasného -1 podlažia. Vďaka tomu by nebolo treba parkoviská na 3 a 4 podlaží, čím by sa odstránila potreba výjazdov na ul. Mlynské nivy. Nad AS by bolo miesta pre obchody/tržnicu/zelenú strechu viac než dosť.
Reakcia na: gejza #245558:
Súčasná stanica má dobré nástupištia a výstupištia, asi najväčšie parkovisko, aké som pri AS videl, predajne lístkov sú poruke, služobné priestory ohodnotiť neviem, bufety sú, stánok PNS nie (lebo narozdiel od teba už nežijeme v socializme a PNS neexistuje), prepojenie na MHD tam je a úschovňa batožín tiež.
Čiže súčasná stanica spĺňa úplne všetko, ale ty s ňou nie si spokojný, lebo ty nie si nikdy spokojný s ničím.

Tvoja ideálna stanica totižto nemôže existovať. Ty by si chcel, aby bola dostatočne ďaleko od teba (aby neotravovala), ale zároveň blízko (keď potrebuješ). Aby kvôli nej nič nezbúrali, ale zároveň aby postavili majstrovské dielo kde sa všetci budú cítiť dobre. Nechceš aby bola prepojená s obchodmi, ale vyžaduješ tam obchody a stánky.
Reakcia na: Ike #245559:
absolútne nie
Reakcia na: gejza #245558:
Nemáš pocit že si trocha protirečíš?
Reakcia na: 3pa3ck3 #245557:
Miesto, kde je prioritou autobusová doprava - diaľková/prímestská a s ňou súvisiaca infraštruktúra (nástupištia, výstupištia, parkovisko, pokladne/predajne lístkov, dispečing, služobné priestory, 1-2 bufety, stánok PNS, úschovňa batožín, prepojenie na MHD, ...). Takéto miesto musí byť viditeľné, dobre označené a dostupné. Aktuálna lokalita spĺňa len dostupnosť.
Reakcia na: gejza #245554:
A ako si predstavuješ "funkčnú normálnu autobusovú stanicu"?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.