Keď mi niečo vadí na vedúcich pracovníkoch jednotlivých DP, s ktorými som sa stretol, a to nielen bratislavskými alebo rovnako žilinskými, košickými i prešovskými, tak je to napríklad to, že nemajú prehľad, čo robia ostatní. Sám som pravidelne v situácii, že rozprávam jednému prekvapenému vedúcemu, ako čo rieši vedúci v druhom, napr. len 30 km vzdialenom meste. Prečo neexistuje lepšia komunikácie medzi dopravcami? Častokrát neriešiteľné problémy v jednom meste sú v meste druhom dávno vyriešené a opačne.
Preto sa napríklad mne nemôžeš čudovať (ak Tvoj príspevok bol reakciou aj na mňa), že ma podvihlo, že v BA s veľkou slávou prišli na niečo, čo v PO funguje už roky rokúce. A to nie je o glorifikácii DPMP alebo čo. Rovnako plno vecí nevedia robiť Prešovčania, hoci ich bratislavskí kolegovia sa s takýmto problémom potýkať vedia. Aj preto ma zaráža, že v každom slovenskom DP, kde som doteraz zavítal, majú o fungovaní dopravy v iných mestách často len hmlisté predstavy. A pritom inšpirovať by sa VŠETCI jeden od druhého mali čím.
Ano, z pohladu zakaznika s Tebou suhlasim. Mesacne cestovne ma stoji 660 Sk a moje dieta 275 Sk. Na hospodarenie mam jeden plat (menej ako priemer, podotykam) a toto cestovne v nom tvori iba jednu z nezanedbatelnych poloziek. Mam moznost vsak posudit vec aj z druhej strany - a napriek hospodareniu z jedneho platu po odpocitani vsetkych ostatnych sekov a faktur chapem nelahku situaciu prevadzkovatela - z mnohych uhlov. Ja sama sa velakrat stretavam s vetami typu:...sa Ti lahko obhajuju soferi, doprava a cojaviemcoeste, ked si v tom nejakom klube, poznaju ta v beuse a vozis sa zadarmo! Nie - ja som tiez ZAKAZNIK DPB a platim cestovne rovnako ako vsetci "obycajni" ludia...to iste nemale cestovne, znova podotykam...
suhlas, zuzi... ono je ale bohuzial rozdiel medzi omylom a neschopnostou. a ked to zas ja vezmem ako cestujuci, cize zakaznik dpb: vobec nemusim byt fer. podniku platim za vyuzivanie jeho sluzieb, dokonca dvomi cestami, kedze tam idu aj peniaze statne a mestske (kolko, to je druha vec a momentalne nie tema), a kedze platim, mam NAROK na vyuzivanie sluzieb, ktore budu mat istu uroven. to je princip sluzby, dokonca aj sluzby vo verejnom zaujme. dpb sa sprava ako monopol, nie ako firma, ktorej ide o zisk.
Mam maly nesmely napad...co takto definitivne ukoncit rozpravu o vyroku TOSATAKNIKDYNEROBILO, SMENAOBEDE, LEBODPB..___??? Totiz, dovolim si z vlastneho hladiska podotknut, ze nie celkom to vystihuje to, co sa dialo, deje a ma diat...Boli tu predsa aj "slavnejsie" vyroky povedane na odlahcenie kritickych situacii - a neboli povedane na to, aby boli neskor pouzite na znevazenie tazkej situacie, ci krizy, alebo na zosmiesnenie inych...
Moj maly nesmely navrh znie: skusme na odlahcenie tazkej situacie, v ktorej bratislavska MHD plava, najst lesi vyrok...ktory mozno tym, ze bude inak zniet, podvihne ci obnovi doveru medzi vsetkymi zucastnenymi - ci priamo v DPB, alebo medzi cestujucimi a prevadzkovatelom ich sluzby...my sme tu diskutujuci, nie spasitelia...a donekonecna nieco (ci niekoho) sudit za omyly dobre veci neprida. A navyse - nie je to celkom fer...
prepac, ale to je argument na urovni tosanedalebosatonikdytaknerobilo. v zaciatkoch buse na bocnych transparentoch bol v hornom riadku napis ciela a v dolnom bolo "cez" a menili sa tam nazvy dolezitych zastavok na trase. tak by sa proste vyuzili ciele JURAJOV DVOR a ZST VINOHRADY vpredu a zboku to iste s napisom (priklad dojazdu 9) CEZ TUNEL -> OBCHODNU -> TRNAVSKE MYTO -> VAJNORSKU... kde je problem?
Ale netreba ísť ani pod cenu. Cena 80 000 je pre Kooreprativu smiešna. A že by si ostatní vyššiu cenu nemohli dovoliť? Mne osobne by to aj vyhovovalo, aspoň by zavládol normálny stav, kedy názov zastávky slúži cestujúcemu a nie podniku.
Ja tomu nerozumiem. Cestujúcich nám odbúda a odbúda, tak logicky začneme podnikať veci, aby sme ešte aj tých zvyšných vytrvalcov vyštvali z MHD von
Nie, ale vsetky maju akusticke hlasenie zastavok a (samozrejme) palubak.
Co sa tyka elektronickych transparentov, prave bol vyhlaseny vysledok vyberoveho konania na dodavku sad transparentov (1 dopredu, 1 na bok, 1 dozadu, 1 dovnutra) do 50 vozidiel. Vyhrala ho firma RG Mielec (Zaklady mechanyki precyzyjnej sp.z.o.o. Mielec, PL). Vzhladom k tomu, ze 34 vozidiel uz displejmi vybavenych je a celkovy stav vozidiel je okolo 100 (po odratani dielenskych vozidiel, vozidiel urcenych na vyradenie a pod.), tak celkovo 84 zo 100 vozidiel bude mat elektronicky displej. Samozrejme, ak sa budu kupovat nove vozidla (tohto roku pravdepodobne 5 ks), pridu uz z vyroby s elektronickymi displejmi, takze sa to cislo este zvysi.
Teda do takych 2-3 rokov by i uz nemal v pravidelnej premavke v Presove vidiet ani jeden voz bez displeja. Uz i dnes je zriedkavostou vidiet v Presove voz bez displeja mimo spicky (ak sa nejedna o 15Tr).
Vladimír: Ono netreba byť typický slovenský podnikavec, ktorí si myslí, že keď dá vysoké ceny, tak vica zarobí. Tá cena musí byť zaujímavá aj pre prenajímateľa aj pre dopravcu. Možno v prípade Kooperatívy by suma 0,5mil. bola akurát, veď je to v samom centre, ale taký BAumax na preriférii by sa ti na to vytoto a DP by nemal ani tých 150tis.
No celý ten BUSE je divný, bo mňa minule teta z reproduktoru vyháňala z L7 na SNP : Konečná prosím vystúpte... Tie tri bodky sú tam preto, že je to tak debilne nahovorené, že človek má pocit, že teta chce niečo ešte povedať. Ale za to DPB nemôže, teda no mali jej to dať prerobiť, že je to nahovno.
Papyr: Nerýp, skutočne môžme byť radi, že sa niečo hýbe, lebo sa skutočne nič hábať nemuselo. Nikto z magistrátu ich k niečomu takému nenúti.
Chceš mi povedať, že v PO majú všetky vozy elektronické transparenty?
Re #24471 S499.1023: Zabudol si, u nás by nemalo čo hlásiť KOOPERATIVA nasleduje KOOPERATIVA.
O.K. ale nemuseli dať do priesotru pre kočíky sedadlá (dôchodcu nepresvedčíš aby sa postavil, že bude viac mietsa) a medzi 1. a 2. dverami mal byť sedačky 1+1.
ved na linke 9 to tak je (v CP je pri case napisane ide ako linka 2 po JurDvor/ide ako linka 7 po ZST Vinohrady) a na BUSE je vpredu cislo 9 a inverzne ZST VINOHRADY/JURAJOV DVOR (podla toho kam ide) a na boku cislo , ciel inverzne a kadial normalne.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Preto sa napríklad mne nemôžeš čudovať (ak Tvoj príspevok bol reakciou aj na mňa), že ma podvihlo, že v BA s veľkou slávou prišli na niečo, čo v PO funguje už roky rokúce. A to nie je o glorifikácii DPMP alebo čo. Rovnako plno vecí nevedia robiť Prešovčania, hoci ich bratislavskí kolegovia sa s takýmto problémom potýkať vedia. Aj preto ma zaráža, že v každom slovenskom DP, kde som doteraz zavítal, majú o fungovaní dopravy v iných mestách často len hmlisté predstavy. A pritom inšpirovať by sa VŠETCI jeden od druhého mali čím.