Ano, z pohladu zakaznika s Tebou suhlasim. Mesacne cestovne ma stoji 660 Sk a moje dieta 275 Sk. Na hospodarenie mam jeden plat (menej ako priemer, podotykam) a toto cestovne v nom tvori iba jednu z nezanedbatelnych poloziek. Mam moznost vsak posudit vec aj z druhej strany - a napriek hospodareniu z jedneho platu po odpocitani vsetkych ostatnych sekov a faktur chapem nelahku situaciu prevadzkovatela - z mnohych uhlov. Ja sama sa velakrat stretavam s vetami typu:...sa Ti lahko obhajuju soferi, doprava a cojaviemcoeste, ked si v tom nejakom klube, poznaju ta v beuse a vozis sa zadarmo! Nie - ja som tiez ZAKAZNIK DPB a platim cestovne rovnako ako vsetci "obycajni" ludia...to iste nemale cestovne, znova podotykam...
suhlas, zuzi... ono je ale bohuzial rozdiel medzi omylom a neschopnostou. a ked to zas ja vezmem ako cestujuci, cize zakaznik dpb: vobec nemusim byt fer. podniku platim za vyuzivanie jeho sluzieb, dokonca dvomi cestami, kedze tam idu aj peniaze statne a mestske (kolko, to je druha vec a momentalne nie tema), a kedze platim, mam NAROK na vyuzivanie sluzieb, ktore budu mat istu uroven. to je princip sluzby, dokonca aj sluzby vo verejnom zaujme. dpb sa sprava ako monopol, nie ako firma, ktorej ide o zisk.
Mam maly nesmely napad...co takto definitivne ukoncit rozpravu o vyroku TOSATAKNIKDYNEROBILO, SMENAOBEDE, LEBODPB..___??? Totiz, dovolim si z vlastneho hladiska podotknut, ze nie celkom to vystihuje to, co sa dialo, deje a ma diat...Boli tu predsa aj "slavnejsie" vyroky povedane na odlahcenie kritickych situacii - a neboli povedane na to, aby boli neskor pouzite na znevazenie tazkej situacie, ci krizy, alebo na zosmiesnenie inych...
Moj maly nesmely navrh znie: skusme na odlahcenie tazkej situacie, v ktorej bratislavska MHD plava, najst lesi vyrok...ktory mozno tym, ze bude inak zniet, podvihne ci obnovi doveru medzi vsetkymi zucastnenymi - ci priamo v DPB, alebo medzi cestujucimi a prevadzkovatelom ich sluzby...my sme tu diskutujuci, nie spasitelia...a donekonecna nieco (ci niekoho) sudit za omyly dobre veci neprida. A navyse - nie je to celkom fer...
prepac, ale to je argument na urovni tosanedalebosatonikdytaknerobilo. v zaciatkoch buse na bocnych transparentoch bol v hornom riadku napis ciela a v dolnom bolo "cez" a menili sa tam nazvy dolezitych zastavok na trase. tak by sa proste vyuzili ciele JURAJOV DVOR a ZST VINOHRADY vpredu a zboku to iste s napisom (priklad dojazdu 9) CEZ TUNEL -> OBCHODNU -> TRNAVSKE MYTO -> VAJNORSKU... kde je problem?
Ale netreba ísť ani pod cenu. Cena 80 000 je pre Kooreprativu smiešna. A že by si ostatní vyššiu cenu nemohli dovoliť? Mne osobne by to aj vyhovovalo, aspoň by zavládol normálny stav, kedy názov zastávky slúži cestujúcemu a nie podniku.
Ja tomu nerozumiem. Cestujúcich nám odbúda a odbúda, tak logicky začneme podnikať veci, aby sme ešte aj tých zvyšných vytrvalcov vyštvali z MHD von
Nie, ale vsetky maju akusticke hlasenie zastavok a (samozrejme) palubak.
Co sa tyka elektronickych transparentov, prave bol vyhlaseny vysledok vyberoveho konania na dodavku sad transparentov (1 dopredu, 1 na bok, 1 dozadu, 1 dovnutra) do 50 vozidiel. Vyhrala ho firma RG Mielec (Zaklady mechanyki precyzyjnej sp.z.o.o. Mielec, PL). Vzhladom k tomu, ze 34 vozidiel uz displejmi vybavenych je a celkovy stav vozidiel je okolo 100 (po odratani dielenskych vozidiel, vozidiel urcenych na vyradenie a pod.), tak celkovo 84 zo 100 vozidiel bude mat elektronicky displej. Samozrejme, ak sa budu kupovat nove vozidla (tohto roku pravdepodobne 5 ks), pridu uz z vyroby s elektronickymi displejmi, takze sa to cislo este zvysi.
Teda do takych 2-3 rokov by i uz nemal v pravidelnej premavke v Presove vidiet ani jeden voz bez displeja. Uz i dnes je zriedkavostou vidiet v Presove voz bez displeja mimo spicky (ak sa nejedna o 15Tr).
Vladimír: Ono netreba byť typický slovenský podnikavec, ktorí si myslí, že keď dá vysoké ceny, tak vica zarobí. Tá cena musí byť zaujímavá aj pre prenajímateľa aj pre dopravcu. Možno v prípade Kooperatívy by suma 0,5mil. bola akurát, veď je to v samom centre, ale taký BAumax na preriférii by sa ti na to vytoto a DP by nemal ani tých 150tis.
No celý ten BUSE je divný, bo mňa minule teta z reproduktoru vyháňala z L7 na SNP : Konečná prosím vystúpte... Tie tri bodky sú tam preto, že je to tak debilne nahovorené, že človek má pocit, že teta chce niečo ešte povedať. Ale za to DPB nemôže, teda no mali jej to dať prerobiť, že je to nahovno.
Papyr: Nerýp, skutočne môžme byť radi, že sa niečo hýbe, lebo sa skutočne nič hábať nemuselo. Nikto z magistrátu ich k niečomu takému nenúti.
Chceš mi povedať, že v PO majú všetky vozy elektronické transparenty?
Re #24471 S499.1023: Zabudol si, u nás by nemalo čo hlásiť KOOPERATIVA nasleduje KOOPERATIVA.
O.K. ale nemuseli dať do priesotru pre kočíky sedadlá (dôchodcu nepresvedčíš aby sa postavil, že bude viac mietsa) a medzi 1. a 2. dverami mal byť sedačky 1+1.
ved na linke 9 to tak je (v CP je pri case napisane ide ako linka 2 po JurDvor/ide ako linka 7 po ZST Vinohrady) a na BUSE je vpredu cislo 9 a inverzne ZST VINOHRADY/JURAJOV DVOR (podla toho kam ide) a na boku cislo , ciel inverzne a kadial normalne.
Nechcem tu zastávať myslenie typu DPB, ale tentokrát si myslím, že cestujúci by to nepochopili.
Napríklad z Dúbravky ide L1 s cieľom VOZOVŇA JURAJOV DVOR. Čo to znamená?
a) že na prvom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (napr. tunelom a Špitálskou alebo z Štúrovej na Špitálsku)
b) že na poslednom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (miesto zastávky TU zastaví na Floriánskom nám. a ďalej do vozovne)
c) vykoná celý spoj a potom ide do vozovne? (po
Ak by tam mali byť ďalšie texty typu "cez", tak to už naozaj môžeme číslo linky vyhodiť.
Hlavnú stanicu, ďalej otočka a do vozovne)
Okrem toho, ak by ako číslo bola zvolená linka, ktorá okolo vozovne jazdí a jazdí ďalej, dochádzalo by ku konfliktom s cestujúcimi - číslo by ich naviedlo na myšlienku, že spoj ide riadne.
Ja najčastejšie cestujem električkou v Košiciach a som plne spokojný s tamojším systémom. Žiadne číslo, len nápis DO VOZOVNE (najkratšou trasou).
Samozrejme v BA je vozovní viac (dve), takže info by musela mať aj názov vozovne a nakratšia trasa pri bratislavskom vetvení tratí v centre nemusí byť každému jasné. Preto ešte raz - VOZOVŇA XYZ cez A / cez B
Vo vozidlách, ktoré sú NP a zároveň vybavené aj samostatnou plošinou pre kočíky (vozidlo č. 333) je v Prešove zakázané vstupovať s kočíkom do NP časti vozidla. NP vozidiel nie je veľa, považuje sa to teda za obmedzovanie vozíčkara.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Napríklad z Dúbravky ide L1 s cieľom VOZOVŇA JURAJOV DVOR. Čo to znamená?
a) že na prvom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (napr. tunelom a Špitálskou alebo z Štúrovej na Špitálsku)
b) že na poslednom možnom mieste sa od trasy odpojí a najkratšou cestou ide do vozovne? (miesto zastávky TU zastaví na Floriánskom nám. a ďalej do vozovne)
c) vykoná celý spoj a potom ide do vozovne? (po
Ak by tam mali byť ďalšie texty typu "cez", tak to už naozaj môžeme číslo linky vyhodiť.
Hlavnú stanicu, ďalej otočka a do vozovne)
Okrem toho, ak by ako číslo bola zvolená linka, ktorá okolo vozovne jazdí a jazdí ďalej, dochádzalo by ku konfliktom s cestujúcimi - číslo by ich naviedlo na myšlienku, že spoj ide riadne.
Ja najčastejšie cestujem električkou v Košiciach a som plne spokojný s tamojším systémom. Žiadne číslo, len nápis DO VOZOVNE (najkratšou trasou).
Samozrejme v BA je vozovní viac (dve), takže info by musela mať aj názov vozovne a nakratšia trasa pri bratislavskom vetvení tratí v centre nemusí byť každému jasné. Preto ešte raz - VOZOVŇA XYZ cez A / cez B