Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: N/A #244661:
Cez buspruh nesmie byť prechod pre chodcov. Kto takéto nezmysly vymýšľa? Asi ten čo vymyslel tie plné čiary na buspruhoch…
Čím to čmárajú po oknách električiek, vyzerá to priesvitne akokeby rozleptané?
Reakcia na: S499.1023 #244660:
Píšem o budúcom stave v ktorom cez buspruh nesmie byť priechod. Takže ak nebude priechod tak chodec nemôže mať prednosť.

Zatiaľ to je v štádiu pripomienok.
Reakcia na: N/A #244658:
Odkedy má bus v buspruhu prednosť pred chodcami?
Reakcia na: Mhr1 #244642:
Takzvaná Šestinova variácia pre Bratislavu: Pristavte na zastávku riť natretú na červeno a na žlto. Vlk do nej vlezie a spýta sa, kam to ide.
Reakcia na: birch #244656:
Cez ET sa priechod a ani miesto na prechádzanie NESMÚ vyznačovať.
Čiže áno, prednosť chodec/prednosť elina/prednosť chodec.

Pre zaujímavosť 4 pruh v skladbe: bus/vš/vš/bus ak bude neriadený, tak prednosť bude: bus/chodec/ostrovček/chodec/bus.
Reakcia na: Dispecer #244648:
ad 3: ktoré CSS sa v KE nevypínajú? Z elementárnej znalosti KE by mi z tých, cez ktoré idú aj električky, vychádzalo pri Krajskom súde a pod mostom VSS-oboje kvôli frekvencii a pod VSS aj kvôli komplikovanosti, ale v okrajových časoch som po KE necestoval.
Inak ako to podľa vyhlášky má byť, ak sú v jednom smere dva pruhy a v ľavom z nich je električková trať, ktorá je pojazďovaná aj inou dopravou? V Bratislave (napr. Radlinského) sa to rieši vyznačením priechodu iba v pravom pruhu a miesta na prechádzanie v ľavom pruhu, čoho dôsledkom je, že chodec má v časti vozovky prednosť a v druhej časti vozovky nie. To je podľa mňa veľmi nebezpečné riešenie...
Do extrému som to videl dotiahnuté aj tak, že priechod bol vyznačený iba do polovice pruhu, keď do neho zasahovala odbočujúca električková trať.
Reakcia na: N/A #244654:
"Na základe toho, že obnovovaním pôvodného stavu dochádza k porušovaniu súčasného zákona."
Buď konkrétny.
Reakcia na: Dispecer #244653:
Na základe toho, že obnovovaním pôvodného stavu dochádza k porušovaniu súčasného zákona. Netvrdím, že je to správne riešenie, skôr núdzové.
V nových TP to je už dokonca zakázané, aby sa takéto riešenia realizovali (t. j. staré určenie a platný nový stav).
Reakcia na: N/A #244652:
Na základe čoho to tvrdíš?
Reakcia na: Dispecer #244651:
Netreba. Stačilo by priechod ukončiť pri krajnej koľajnici.
Reakcia na: N/A #244650:
"No to mi je jasné, že je to prežitok starej vyhlášky. Len nerozumiem tomu obnovovaniu."
Ak by chceli meniť vodorovnú značku, je potrebné robiť nový projekt dopravného značenia... Na obnovenie vyobrazenia značky však žiaden projekt robiť netreba.
Reakcia na: Dispecer #244648:
No to mi je jasné, že je to prežitok starej vyhlášky. Len nerozumiem tomu obnovovaniu.
Namiesto toho, aby to pomaly odstraňovali, to ešte vyšperkovali červenou.
Sú tam aj neriadené priechody, takže mix.
Reakcia na: tbus #244647:
Domnievam sa, že červené podfarbenie priechodov cez električkovú trať je lokálna obdoba "Pozor TRAM!" na bratislavských priechodoch.
Reakcia na: N/A #244644:
1. Drvivá väčšina priechodov v KE vznikla pred začiatkom platnosti vyhlášky 30/2020 Z. z., v ktorej sa objavilo miesto pre predchádzanie, vrátane i tých cez rekonštruované električkové trate (posledné úseky boli dokončené v 2018). Odvtedy sa viac-menej iba obnovuje VDZ v takej podobe, v akej bol schválený CSO a KDI.
2. Veľa košických dopravných inžinierov nevie o viacerých nových prvkoch vodorovného značenia, za čo môže aj to, že aj 2 roky od začiatku platnosti vyššie uvedenej vyhlášky chýbajú VL 6.2, ktoré by presnejšie stanovili používanie vodorovných dopravných značiek.
3. Neviem či v KE je vôbec nejaký priechod pre chodcov cez električkovú trať, ktorý by bol svetelne riadený nonstop 24/7, drvivá väčšina CSS v meste sa prepína do blikavej oranžovej okolo 22:00 a zapína znova o cca 05:00.
Reakcia na: N/A #244644:
hej, tiež si lámem hlavu a ako bonus, úsek priechodu cez koľaje je ešte aj vyznačený červeným podfarbením
Reakcia na: Geravy #244645:
Príjemná rýchlosť v kombinácii so zastávkami na znamenie.
Reakcia na: N/A #244644:
To je rychlost blavaci, co? 65 kmh. 😃 No jo, ale to mame len na tom jednom useku.
Asi skôr otázka do MHD KE, ale všeobecne to platí aj pre BA.

Prečo je v KE drvivá väčšina priechodov pre chodcov vyznačovaná cez električkovú trať?

https://www.youtube.com/watch?v=kgIXPZsQwQI

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.