Ja už sa nad zmýšľaním a inteligenciou ľudí čo pracujú okolo dopravy ani nezamýšľam, iba mi to dvíhalo tlak. To, čo predvádzali stavební pracovníci na Vinohradoch počas prác okolo zastávok ani nekomentujem, škoda reči.
To tie oznacniky osadzali nejakí mentálne retardovani ľudia alebo čo? Toľko chýb, čo pri tom spravili nemôžu normálni ľudia spraviť. Dúfam, že za dodatočný výjazd kvôli náprave nedostali zaplatené.
Na zastávke Prievozská smer DH som tuším videl aj tabuľky prímestských liniek, hoci tie stoja až ďalej pri McDonalde.
9.-ho alebo 10. 9. bol Chorvátsky grob, Hornodvorská napravený, ale na CP 527 smer z BA chýbali písmenká Viničné/Pezinok, čo je dosť podstatná informácia. Zato som predvčerom objavil ďalšiu zastávku, kde osádzači nevedeli, ktorým smerom sa ide do BA: Most pri Bratislave, Krátka.
Ešte by nebodaj niekto chcel, aby to fungovalo aj pre PCL, ktoré nie sú v apke, a bola by tam promile šanca, že to niekto nejako skúsi ošpekulovať používaním viacero apiek na to isté PCL, a teda #cestujúcibytozneužívali
Ako je to vlastne, prosím, s cestovaním do regiónu s mobilnou aplikáciou IDS BK ak má niekto na časť trasy PCL? Máte niekto skúsenosť?
Ak by som mal teda PCL 100+101 v appke, tak systém to dokáže rozpoznať, a teda jednorazový lístok do regiónu mi appka automaticky predá iba na regionálne zóny (= tak ako je to pri použití BČK)?
A kombinovanie lístkov že by som vodičovi Arrivy napr. ukázal v appke PCL 100+101 a on by mi vydal jednorazový lístok v hotovosti iba na regionálne zóny, to asi nie je možné, však?
E+T
Vstupná LP:
ostrosť zraku 6/6 (5/5) s korekciou obojstranne. Povolená je ostrosť zraku 6/9 (5/7,5) s korekciou každým okom osobitne za predpokladu, že binokulárne videnie dosiahne ostrosť zraku 6/6 (5/5). U krátkozrakých je povolená korekcia maximálne 4 D, u ďalekozrakých maximálne 4 D. Jednookosť nie je povolená. Pri zistení nižšej ostrosti zraku ako požadovanej sa vyžaduje odborné očné vyšetrenie
(Pre porovnanie - rušňovodič
Zrak – musia sa dodržiavať tieto podmienky:
– hodnota korigovanej alebo nekorigovanej zrakovej ostrosti: 1,0, ale najmenej 0,5 pre horšie oko,
– najvyššie korekčné šošovky: hypermetropia + 5/myopia – 8; lekár povolí odchýlku len vo výnimočných prípadoch a na základe stanoviska oftalmológa,
– videnie do blízka a na strednú vzdialenosť: dostatočné buď s korekciou, alebo bez nej,
– kontaktné šošovky a okuliare sú povolené len za podmienky pravidelných kontrol u odborníka,
– normálne farebné videnie: použitie uznávaného testu, ako napríklad testu podľa Išiharu,
– zorné pole: úplné,
– zrak oboch očí: efektívny,
– binokulárne videnie: efektívne,
– rozlišovanie farebných signálov: test sa zakladá na rozlišovaní jednotlivých farieb a nie na rozlišovaní relatívnych rozdielov,
– citlivosť na kontrasty: dobrá,
– žiadne zhoršujúce sa očné ochorenie,
– implantáty šošoviek, keratómie a keratektómie sú povolené len ak sú sledované každoročne alebo v inom intervale určenom lekárom,
– schopnosť zniesť oslnenie,
– farebné kontaktné šošovky alebo fotochromatické šošovky nie sú povolené; šošovky s UV filtrom sú povolené.)
Periodická LP:
ostrosť zraku: 6/9 (5/7,5) s korekciou obojstranne. Povolená je ostrosť zraku 6/12 (5/10) s korekciou každým okom osobitne za predpokladu, že binokulárne videnie dosiahne ostrosť zraku najmenej 6/9 (5/7,5). U krátkozrakých je povolená korekcia najviac 6 D, u ďalekozrakých najviac 6 D. Jednookosť nie je povolená. Pri zistení nižšej ostrosti zraku ako požadovanej sa vyžaduje odborné očné vyšetrenie
To neviem, ja mám mínusky jedno oko 3, druhé 3,5 a v pohode som dlhé roky riadil električku, ale neviem ako je to dnes. V každom prípade keď sa pozrieš, tak je veľa vodičov, ktorý nosia dioptrické okuliare (alebo kontaktné šošovky).
Neviem ako je to u DPB alebo ZSSK, ale napríklad v moskovskom metre je tuším zakázané vôbec riadiť súpravu pokiaľ nemá dobrý zrak a to je jedno či má okuliare.
Môže, ale sú stanovené maximálne dioptrie. U trolejbusov a električiek (dráhové vozidlá) sú trochu prísnejšie kritériá ako autobusov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
N/A