Vsak si sadni niekedy po zotmeni na prednu dvojsedacku a kukaj, kolko toho uvidis, akonahle sa dostanes mimo poulicne osvetlenie. Zvlast na SORkach, libchavaci sa v preziarivkovani interieru vyzivaju. Ci si vazne myslis, ze sa vodici vo volnom case prplu zo svetlami, pretoze ich to bavi?
Bratislavská sedačková lanovka Železná Studnička - Kamzík (Koliba) z dôvodu pokračovania rekonštrukcie hornej stanice premáva len do nedele 11. septembra 2022. Lanovka preto od 12.9.2022 nebude do odvolania premávať. Ukončenie rekonštrukcie ešte nebolo stanovené, hneď ako to bude možné termín uverejníme. https://www.lanovky.sk/?page=rep&idb=2496&str=bratislava
Po novom budú prichádzať do SC omnoho prázdnejšie vlaky , ktoré štartujú v GA po polhodine smer hl.st. .
Zo samotnej GA pôjde drvivá väčšina Rexom alebo R. Jedine , kde to poberie prvých ľudí je Sládkovičovo.
Čiže to bude určite lepšie ako teraz , keď do SC príde už plný vlak od NZ.
Potvrdzujem. Minulý týždeň som trávil v Jizerských horách. A jeden deň som šiel z jizerskej koncovej dedinky Josefuv Dúl do Jablonca N.N. s prestupom v Smržovke. Celkovo to bolo tak 12 km a 30 min. jazdy bez času na prestup. No ten pendler na úseku J.Dúl-Smržovka mal hodinový takt (ráno a poobede dokonca 30 min.) k hlavnej trati Harachov-Liberec a na prípoj sa nečakalo dlhšie ako v rozpätí 3-30 min. A to ten courák vymietol 3 jizerské dedinky po Smržovku, vyložil ľudí na prestup a počkal na tie prípoje a šupajdil späť do Josefova Dúlu. Príroda z okna bol už len bonus. A všetko pekne klapalo a šlo na čas.
Sviatočné obmedzenie sa týka všetkých trati, takže na celom Slovensku dorazia vlaky do cieľových staníc okolo 9, nielen na 130. Jedine medzinárodné zostali (napr. NZ - SA - GA - BA (6:03) - Pha hln.).
Len 6:24, čim už dnes jazdia školáci, potom R 6:47, Os 6:54 a stále sú včas v BA s tým o 7:11 (7:33 na Predmestí, 7:37 na Novom Meste). Dnes to jazdí v čase 7:13.
Pritom ani nemuseli pridať tieto zatiaľ negarantovane vlaky v jedenástej minúte, len zastaviť REXy v ôsmej minúte, ale ľudia v petícií žiadali zahustenie aj S65.
Blbé je, že to je klasická príprava na minulú vojnu, pretože než to prebehne všetkými procesmi ,tak bude treba do DNV štvorkoľajku a trojkoľajku aspoň do Zohora.
Na obmedzeniach prímestských vlakov na jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku v okolí hlavného mesta krásne vidieť, prečo je lepší model objednávania regionálnej železničnej dopravy krajmi (ako v ČR) oproti centrálnej objednávke Min. dopravy v SR.
Netvrdím, že český model nemá nedostatky, ale regionálna železničná doprava tam všeobecne funguje omnoho lepšie ako na Slovensku. V prípade trate 130 by obce a obyvatelia boli asi úspešnejší v tlaku na viac osobných vlakov, ak by ich objednávanie záviselo od kraja, ktorý by na to dostával príslušné daňové výnosy, než keď sa musia obracať na MinDop, ktoré má iné priority.
Su tam aj linky/odkazy na plan strojkolajnenia DNV - Lamac - HlSt tak mozno s tym vyhladovo rataju? Netusim aky je harmonogram.
Co sa tyka Zahorskej/Stupavy, podla mna by to mohli tahat 2 sposobmi (resp. viac menej v Stupave iba jednym):
- A: Popri dialnici po Lozorno (tam pred nim logicky odtiahnut od D2 a napojit na zeleznicu)
- B: v Zahorskej tahat okolo Markizy (medzi Markizou a tym druzstvom) a v Stupave fakt jedine popri D2 ak nema byt tunel. Alebo mooooozno ak by bol rozpocet a povykupovali domy napriklad popri Mierovej ulici zo zapadnej strany. Ale silno pochybujem.
Ale zas v Stupave by to tam kludne mohlo byt aj pri D2 napriklad s novou AS, P&R a napojenim na dialnicu. A ked zoberieme do uvahy, ze postupne budu stavat baraky ako je jazero "Hlinik" a urcite si budu brusit zuby aj na polia za D2...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk