Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Bratislavská sedačková lanovka Železná Studnička - Kamzík (Koliba) z dôvodu pokračovania rekonštrukcie hornej stanice premáva len do nedele 11. septembra 2022. Lanovka preto od 12.9.2022 nebude do odvolania premávať. Ukončenie rekonštrukcie ešte nebolo stanovené, hneď ako to bude možné termín uverejníme. https://www.lanovky.sk/?page=rep&idb=2496&str=bratislava
Reakcia na: Kubo03 #244260:
To je bežný modus operandi ŽSR, keďže obiehanie vlakov v nejakej stanici je ich najväčšia mora. Stačí si pozrieť CP z BA hlavnej na akýkoľvek smer.
Zaujímavé to bude na 110, kde majú ísť v špičke dva vlaky hneď po sebe do Bratislavy a potom tam je 45min diera
Reakcia na: Joyki #244256:
Po novom budú prichádzať do SC omnoho prázdnejšie vlaky , ktoré štartujú v GA po polhodine smer hl.st. .
Zo samotnej GA pôjde drvivá väčšina Rexom alebo R. Jedine , kde to poberie prvých ľudí je Sládkovičovo.
Čiže to bude určite lepšie ako teraz , keď do SC príde už plný vlak od NZ.
Reakcia na: Erasmus #244254:
Potvrdzujem. Minulý týždeň som trávil v Jizerských horách. A jeden deň som šiel z jizerskej koncovej dedinky Josefuv Dúl do Jablonca N.N. s prestupom v Smržovke. Celkovo to bolo tak 12 km a 30 min. jazdy bez času na prestup. No ten pendler na úseku J.Dúl-Smržovka mal hodinový takt (ráno a poobede dokonca 30 min.) k hlavnej trati Harachov-Liberec a na prípoj sa nečakalo dlhšie ako v rozpätí 3-30 min. A to ten courák vymietol 3 jizerské dedinky po Smržovku, vyložil ľudí na prestup a počkal na tie prípoje a šupajdil späť do Josefova Dúlu. Príroda z okna bol už len bonus. A všetko pekne klapalo a šlo na čas.
Reakcia na: Erasmus #244254:
Sviatočné obmedzenie sa týka všetkých trati, takže na celom Slovensku dorazia vlaky do cieľových staníc okolo 9, nielen na 130. Jedine medzinárodné zostali (napr. NZ - SA - GA - BA (6:03) - Pha hln.).
Reakcia na: TomJ #244249:
Len 6:24, čim už dnes jazdia školáci, potom R 6:47, Os 6:54 a stále sú včas v BA s tým o 7:11 (7:33 na Predmestí, 7:37 na Novom Meste). Dnes to jazdí v čase 7:13.
Pritom ani nemuseli pridať tieto zatiaľ negarantovane vlaky v jedenástej minúte, len zastaviť REXy v ôsmej minúte, ale ľudia v petícií žiadali zahustenie aj S65.
Reakcia na: Arrivaderci #244252:
Blbé je, že to je klasická príprava na minulú vojnu, pretože než to prebehne všetkými procesmi ,tak bude treba do DNV štvorkoľajku a trojkoľajku aspoň do Zohora.
Reakcia na: 810zssk #244248:
Na obmedzeniach prímestských vlakov na jednej z najvyťaženejších tratí na Slovensku v okolí hlavného mesta krásne vidieť, prečo je lepší model objednávania regionálnej železničnej dopravy krajmi (ako v ČR) oproti centrálnej objednávke Min. dopravy v SR.

Netvrdím, že český model nemá nedostatky, ale regionálna železničná doprava tam všeobecne funguje omnoho lepšie ako na Slovensku. V prípade trate 130 by obce a obyvatelia boli asi úspešnejší v tlaku na viac osobných vlakov, ak by ich objednávanie záviselo od kraja, ktorý by na to dostával príslušné daňové výnosy, než keď sa musia obracať na MinDop, ktoré má iné priority.
Tie čísla turnusov u Arrivy majú aj nejakú logiku, alebo je to náhodné?

Lebo v pôvodných rámcových obehoch to bolo XXXY, kde XXX bola kmeňová linka a Y "poradie", ale teraz sa mi nedarí nájsť žiaden kľúč.
Reakcia na: 810zssk #244251:
Su tam aj linky/odkazy na plan strojkolajnenia DNV - Lamac - HlSt tak mozno s tym vyhladovo rataju? Netusim aky je harmonogram.

Co sa tyka Zahorskej/Stupavy, podla mna by to mohli tahat 2 sposobmi (resp. viac menej v Stupave iba jednym):
- A: Popri dialnici po Lozorno (tam pred nim logicky odtiahnut od D2 a napojit na zeleznicu)
- B: v Zahorskej tahat okolo Markizy (medzi Markizou a tym druzstvom) a v Stupave fakt jedine popri D2 ak nema byt tunel. Alebo mooooozno ak by bol rozpocet a povykupovali domy napriklad popri Mierovej ulici zo zapadnej strany. Ale silno pochybujem.

Ale zas v Stupave by to tam kludne mohlo byt aj pri D2 napriklad s novou AS, P&R a napojenim na dialnicu. A ked zoberieme do uvahy, ze postupne budu stavat baraky ako je jazero "Hlinik" a urcite si budu brusit zuby aj na polia za D2...
Reakcia na: Arrivaderci #244250:
Tie dve nové trate by nepochybne mali veľký prínos, otázka je či konečne bude ochota *výrazne* zkapacitniť uzol Bratislava. Lebo už teraz nevieme pridávať potrebné vlaky (aj) kvôli kapacite vnútri mesta, takže dve nové linky mi bez jej zvýšenia prídu nerealistické.

Zaujímalo by ma či existuje nejaký nástrel kade tie trate majú viesť. Najmä v Stupave si to veľmi neviem predstaviť (ak nehovoríme vyslovene o podzemnom riešení, čo by bola megalománia).
Reakcia na: Joyki #244238:
A 6:11 zo Senca nie je v pláne? Lebo ten 7:11 môže byť pre žiakov cestujúcich do BA už trochu neskoro.
Reakcia na: Joyki #244238:
Tie sviatočné obmedzenia sú tiež super, to sa zas ušetria milióny na tom že zrušíme vlak dvakrát za rok. Jedna z mála vecí ktorá bola na železnici na Slovensku fakt pozitívna...
V Marianke na označníku síce 216 chýba, ale zato je tam stále 299 ktorá do Marianky nejazdí už od mája 😀 Takže aspoň počet liniek sedí.

Je to o to bizarnejšie že podľa dostupných informácií bol ten označník inštalovaný až v lete, teda keď už tam tá 299 nejazdila.
Reakcia na: samkoh #244243:
Mne zas dnes skoro ušla 216 zo Stupavy, AS lebo CP vylepili na nástupište B, hoci to podľa linkového CP (a aj v realite) jazdí z nástupišťa A. Samozrejme terčík nie je pridaný ani na jeden z označníkov. Do INPROPu sa zas stále generujú staré číselné označenia nástupíšť, ktoré ale na zastávkach už nie sú uvedené, takže podľa toho sa orientovať tiež nedá.

Ešte lepšie sú novozriadené zastávky v Stupave, kde sa nenachádza absolútne žiaden označník, takže cestujúci môže tipovať kde to zastavuje ♥️

Autobus ide aj smerom do Marianky označený číslom Stupava, čo tiež masívne prispieva k jednoduchej orientácii.

Totálny bordel. Hlavne že sa všetci zúčastnení urážajú keď ten systém niekto kritizuje.

Edit: Okej, ospravedlňujem sa, na tých novozriadených zastávkach je v tráve vedľa chodníka zapichnutý kolik so symbolom autobusu vo výške členkov 😀😀😀
Reakcia na: Cancer #244233:
Ja som stál na chodníku (resp. na zastávke). Auto zastavilo na ceste, teda na tom označenom mieste pre autobus približne na úrovni prístrešku. Ja som prešiel trochu viac dozadu, teda smerom do mesta, ostal som stáť na obrubníku, stále vedľa toho označeného priestoru pre zastavenie autobusu, takže predpokladám, že sa to stále definuje ako nástupište.
Písal som na vnútornú kontrolu, bohužiaľ som tú komunikáciu zmazal, nevidel som žiaden dôvod si ju ponechávať, ale formulácia bola v zmysle, že DPB nie je oprávnený kontrolovať kamerové záznamy.
Podobnú odpoveď na kontrolu kamier som dostal ešte dávnejšie, keď som o ňu žiadal, keď mi revízor pri pokute zobral peniaze a nedal papierik, takže som to nejako neriešil už.
(Cez prázdniny mi neplatil ISIC tak som musel vybavovať novú kartičku a po mesiaci som zabudol na predĺženie. Potom som prišiel na to, že bez potvrdenia nemôžem požiadať o odpustenie pokuty 😞 )
A keď sme už pri Groboch, ktorú múdru hlavu v ktorej inštitúcii napadlo, že sa má používať aj východnejšie stanovište zastávky Slovenský Grob, Dlhá? Za tri roky, čo tadiaľ chodím, sa vždy používalo len západnejšie a aj cestujúci boli na to zvyknutí, kým sa niekedy počas uplynulých prázdnin neosadil nový označník na východnejšej strane s ceduľkami smer BA. Následne tam nedávno ráno zopár ľudí čakalo, ale vodič zastavil tak, ako dovtedy, na západnejšom stanovišti, našťastie počkal, kým sa presunuli.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement