tak skuste na jeden nelomeny listok prejazdit medzi BA-hlavna <-> BA-Vajnory ~1200km
(aj ked sucasny stav zeleznicnych spojeni nepoznam, mozno to uz dnes bude problem)
Vďaka za vysvetlenie. Z užívateľského hľadiska som nemal problém, iba teta smerom do SC mala zdvihnute obočie, ale nič nevravela. Išlo mi o tie interné procesy plus tu dekbu tržieb som opomenul.
De facto som teda išiel na čierno, lebo jeden dopravca nedostane takú tržby ako by mal.
K tejto téme mi teraz napadá - je vlastne povolené cestovať jedným vlakom na dva rôzne druhy CL? Na cesty do regiónu využívam po území mesta PCL 100+101 nezľavnený, s tým že z poslednej stanice na území 100+101 si kupujem cez eshop ZSSK zľavnený lístok, keďže som držiteľom Junior Railplus. Nikdy mi na to nikto nič nepovedal, no keď to tu tak čítam, tak netuším, či to je vlastne povolené.
Pokiaľ ale neplánuješ v Senci prestúpiť na prímestský autobus, tak lístok podľa tarify ZSSK v úseku BA-Vajnory - Senec vychádza 0,90€ čo mi príde najvýhodnejšia alternatíva aj vzhľadom na cenu, ako aj na jednoduchosť nákupu cestovného lístka.
Správna možnosť je a), pričom ten JCL by mal byť platný v čase prekročenia hranice zón, čo je niekde medzi stanicami Vajnory a Ivanka. Preto by bolo ideálne, ak by si ho mal platný už pri odchode z Vajnor, a tým pádom máš bez akejkoľvek pochybnosti platný lístok na celú cestu.
ZSSK vie skontrolovať lístok cez POPku, pri načítaní sa zobrazí stanica, po ktorú môžeš v danom vlaku cestovať na základe toho, aký lístok si predložil na kontrolu.
Zohľadnenie platného PCL pri kúpe lístka je predmetom najbližšieho rozvoja (ak to už náhodou aj nie je spustené), avšak bude fungovať len pri vyhľadaní spojenia cez vyhľadávač.
PCL (100+101) + 3 lístky sú na reláciu BA a SC podľa mňa v pohode. Áno, je to dokopy 5 zón a pri JCL potrebuješ 6, lebo zóna 100 sa počíta dvakrát.
Ale spravme si drobný debugging:
Mám PCL (100+101) a teda idem si kúpiť papierový lístok, ktorý bude adresný. Ktorá možnosť je správna?
a) tri zóny 610, 620 a 630 alebo
b) štyri zóny 101, 610, 620 a 630.
K bodu b) protiotázka:
Na základe čoho si mám kupovať zónu 101 dvakrát a deformovať tak deľbu tržieb? Ak sa nejaká zóna počíta 2x, tak je to zóna 100 a nie 101.
Ale v súvislosti s týmto ma napadá ďalšia otázka:
Mám PCL na zóny 620 a 630 a cestujem do zóny 610 a idem si kúpiť adresný lístok. Keďže neexistuje 1zónový lístok, ako určím, komu má byť upísaná tá druhá zóna?
Smer Záhorie: Bavíme sa o appke alebo papierových CL? Ak si označíš papierový CL v DNV (vystúpiš z vlaku?) tak ti platí po Zohor. Pri appkovom CL by to takto išlo ak dáš ako nástupnú zastávku niečo v 215ke (Stupava?).
A nie štvorzónový už od Bratislava-Vajnory? Keď si kúpiš lístok až od Ivanky pri Dunaji cestuješ medzi týmito dvomi zastávkami na čierno podla toho ako je systém nastavený ak sa nemýlim.
Príklad: Idem z HLST vlakom S20, pri odchode zo stanice DNV si označujem trojzónový lístok ďalej na Záhorie. Opačným smerom si označím lístok hneď v nástupnej stanici na Záhorí a ďalej na území BA idem na šalinkartu.
Ok, ale v mojom čisto-appkovom prípade som si mal 3-zónový lístok kúpiť od Ivanky pri Dunaji a nie podľa polohy (čo bola HLST), tak by to bolo správne. A ideálne som si ho mal kúpiť z vlaku, aby som nestratil časovú platnosť.
Papierový neadresný CL by ti tiež neplatil za Vajnory (či by si to personál všimol je druhá vec). Po správnosti si máš dať v pokladni ZSSK vydať adresný CL na príslušné zóny. Samozrejme čas platnosti ti beží už od hlavnej stanice, lebo sme v IDS BK a nikoho to nenapadlo vyriešiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Trammat