Spolahlivost je podobna pri ZSSK. Vcera niekolko vlakov na rozne smery meskanie 40-45 min. !!! Meskanie 10 min. je uz uplny standard napr. z Hl. do DS. Ako nechapem...
Cestujúci sa sťažuje na vodiča XY, ktorý ukazuje ostatným vodičom prostredník. Povie ze vodič XY viezol 21ku, ktorá bola na zastávke Račianske mýto o 18.00 v pracovný deň v smere do dnv. Mystery shopper su zistí identity vodiča a jeho turnus. Nasadené mu do busu a sleduje ci to naozaj robí.
Ja som sa spýtal pôvodne že ako sa dáju riešiť blbé reči bez dôkazov, na čo mi všetci dali mínusky a kecho napísal, že služba potrebuje zákazníkov, ale zákazníci nepotrebujú službu (čo je v prípade MHD tiež nie celkom pravdivé). Z toho mi vyplýva že ľuďom stačí ako dôkaz len to že sa niekto sťažoval na vodiča a ihneď by ho mali potrestať.
Kto tu navrhoval aby vodiča vyhodili z práce bez dôkazov?
Práve od toho má existovať interná kontrola - jednak všoebecný screening toho ako vodiči dodržujú predpisy a jednak osobitné kontroly v prípade sťažností ktoré overia či sa daný problém u vodiča vyskytuje bežne. Napr. je v tej firme dosť expertov ktorí sa za 15 rokov nenaučili ako fungujú zastávky na znamenie, tak ak na niekoho príde sťažnosť, má DPB niekoho poslať do terénu a overiť či ten vodič dodržuje predpis v tejto oblasti. Ak nie, DPB má vlastný dôkaz a nemusí sa spoliehať na niekoho tvrdenia. Ak áno, dá sa sťažnosť posúdiť tým spôsobom že buď je vymyslená, alebo sa vodič raz pomýlil a tomu potom môže zodpovedať aj jej riešenie (upozornenie vodiča na jeho povinnosti a žiadne ďalšie sankcie).
Paci sa mi ako sa vsetci na mna nahnevali lebo sa pytam ako sa maju riesit blbe reci bez dokazov. To akoze by sme mali hned kazdeho vodica potrestat ak nejaky cestujuci povie daco skarede o nom? Vy si myslite ze ludia neklamu ci ako to je? Hlavne ak by ho vodic vyhodil z vozidla. Som zvedavy, ci by sa to pacilo vam ak by vas chceli vyhodit z prace bez dokazov ze ste daco urobili.
To zhasnutie prednej časti interiéru je podľa mňa dobrým kompromisom, keďže je v autobuse aj osvetlená, aj tmavá časť, nehovoriac o tom, že pre vodiča je lepšie, keď má vpredu tmu a zase vzadu je kvôli bezpečnosti lepšie, ak tam je viac svetla.
Prečo sa vlastne začali montovať do autobusov také silné svetlá, veď aj LED-ky môžu mať slabšie/teplé svetlo, aby to nebol taký šok pre oči, keď človek nastúpi z tmavej ulice do vysvieteného autobusu.
Vodič by mal byť schopný situáciu deeskalovať nie ju ešte viac vyhrocovať.
Bez ohladu na to ako sa ku vodičom správajú cestujúci dobrý profesionálny vodič by na toto mal vždy myslieť a podla toho konať (aj keď pripúšťam, že to niekedy môže byť náročné).
Dúfam, že tu nikto z vás kto tu podobné správenie obhajujete nieje vodič hromadnej dopravy. Ale ak náhodou áno tak takéto správanie z vašej strany nikdy nieje v poriadku. Aj keby vám cestujúci vynadal do buz***ov a ko***ov ničomu nepomôže ak mu to opätujete a už vôbec keď sami od seba sa vy vyvŕšite na nejakom cestujúcom.
Vodič má možnosť cestujúcich vylúčiť z prepravy – tých čo ohrozujú bezpečnosť premávky, svoju vlastnú alebo ostatných cestujúcich; tých čo aj po upozornení nedodržiavajú ustanovenia prepravného poriadku; a tých čo obťažujú iných cestujúcich alebo oprávnenú osobu dopravcu (tam spadá aj vodič). V prípade ak cestujúci porušujú prepravný poriadok slušne ich na to upozornite, ak bola naplnená niektorá z týchto podmienok využite ju a vylúčte cestujúceho z prepravy (tých možností kedy možno cestujúcich vylúčiť z prepravy je tam kúsok viac).
Ale to by vyžadovalo zrejme mať aspoň všeobecný prehlad o tom čo sa píše v prepravnom poriadku a o vlastných povinnostiach.
A samozrejme ak dopravný podnik nebude niečo riešiť vôbec, lebo šak to sa nedá dokázať tak si to určite vodiči, ktorím robí problémy správať sa profesionálne budú plne uvedomovať a podľa toho sa správať.
Veď tá tvoja argumentácia, že cestujúci sú na našich chuďákov vodičov zlí tak nech si sú aj oni na cestujúcich je úplne šialená a je to cesta do pekla.
Ja si neviem veľmi predstaviť, ako by jedna, alebo druhá strana dokázala nevhodné správanie tej druhej, keďže kamery nezaznamenávajú zvuk, a preto by to bolo bez toho dosť ťažko dokázateľné.
WTF? To co to tu pises? Takze podla teba zakaznik ma pravo sa spravat ako hovado voci vodicovi/firme lebo vodic/firma potrebuju zakaznikov aby mali pracu? Na mna nechod s takymito nezmyslami.
Samozrejme, ak existuje dokaz ze vodic sa spraval hlupo voci zakaznikovi, tak nech sa to riesi, ale takyto postup ako si ty tu teraz napisal je uplne chory, a uplne bezny jav v severnej Amerike.
Nikdy sa nedá vyhovieť každému keď boli fólie tak sa pindalo že prečo sú tam že sa to má vypnúť a teraz keď sa to vypína tak tam znova majú byť fólie? To je to isté ako s klimatizáciou každému to inak vyhovuje. Poznám aj ľudí ktorým nevyhovuje osvetlenie v nových vozidlách všeobecne vraj je zbytočne silné a modré...vraj najlepšie osvetelnie bolo v BN alebo Karosách kde to tak silno nesvietilo.
Problem s riesenim "blbych reci" je ze vo vacsine pripadov sa neda dokazat kto co povedal a ako. Ak sa tu budeme stazovat na asocialnych vodicov tak treba uznat aj druhu stranu problemu, ze existuje minimalne taky isty pocet, ak nie vac, asocialnych zakaznikov ktori si myslia ze maju pravo na vsetko.
Preventivne vynadat vodicovi bez dokazov lebo niekto tvrdil ze ten vodic im nieco povedal sa robi skor v Amerike.
všetko je furt zlé substrát je povinná nepríjemnosť (česť výnimkám). a to ešte môžu byť radi že nemusia riadiť vozidlo v košeli a kravate (v prípade mužov)
Obavam sa ze toto je dan za nabor poslednych rokov, ked sa bralo vsetko co chcelo jazdit. A nerobila sa selekcia.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike