Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #243155:
Nehovoriac o tom, že ako inštitúcia verejnej správy majú na svojich pleciach bremeno spoločenskej zodpovednosti na rozdiel od súkromnej obchodnej spoločnosti, ktorej cieľom je mať priaznivý hospodársky výsledok dosiahnutý legálnym spôsobom.
a ja zas poviem, že neviem ako by to vyzeralo keby SL bol ten kto Arrivu nahradzuje, ale veľmi vysoko pravdepodobný by bol rovnaký scenár. zvlášť keď sa tá dohoda definitívne podpisovala dosť natesno pred spustením. Navyše SL som nemohol ani cítiť za to ich nemoderné myslenie (vyherkané 9xx Karosy stačia, low-entry busy sú na medzimesto nevhodné z rôznych vymyslených dôvodov...). Inak ponosy ktoré tu počúvam na vodičov Arriva- zo skúsenosti s SL môžem povedať, že neboli o nič lepší ich vodiči v prístupe k cestujúcim. takže v tomto sú zajedno.


btw. čo myslíte, koľko vydrží súčasné cestovné či už na PAD alebo MHD? ceny palív dosahujú 25% nárast v priebehu mesiaca a zrejme to stále nie je strop.
Reakcia na: Arrivaderci #243158:
Hádam nechceš tvrdiť, že László má vplyv na to, aká ponuka na odkup sa manažérom DB zdá dosť dobrá.
Reakcia na: N/A #243157:
Preco sme my len nepocuvali Sokola, vsak nepisal presne o tomto v knihe ked Nobinu striedal v Oslo (ci kde) niekto iny? 😃

EDIT: a kolko este, kym z Arrivy sa stane nieco nove (nieco na styl Veolia na Boreal - mozno Danube Mobility Solutions 😂 ) aby si Laszlo zlepsil meno?
Reakcia na: integrácia #243156:
Ja mám tiež dobré spomienky na Slovak Lines, opäť tvrdím, Arriva zničila to, čo sa tu celé roky budovalo a držalo. Nehovorím, treba ísť dopredu, inovovať, modernizovať, optimalizovať, ale Arriva dokázala docieliť všetko opačné. 😎
Reakcia na: N/A #243153:
Ja mám po zrušení auta a definitívnom dorazení osobnej vlakovej dopravy fikovým zadarmo cestovaním za sebou cirka 5 rokov denného cestovania expresnou linkou a nemôžem povedať pol zlého slova na SL, vždy šli presne ako švajčiarske hodinky, ak meškali, tak len kvôli dopravnej situácii.
Reakcia na: N/A #243153:
Ja tu menej viním Arrivu a viac BSK. Oni majú dohliadať na to aby si ich kontraktor nerobil zo zmluvy trhací kalendár. Ak sa nechajú odrbávať, tak si zaslúžia byť odrbávaní.
Reakcia na: N/A #243153:
Detto - tiež som za Slovák Lajnsov sem tam využil prímestskú dopravu aj keď viac ako 90% som chodil autom.

Teraz už chodím výlučne s autom (aj preto že sa zmenil CP a ráno do prace mi ide autobus príliš skoro alebo hodinu po nástupe) a tych jednotiek ciest keď je auto v servise, na prezúvaní, umývaní či nedostupné si radšej zaplatím Uber alebo idem vlakom. Lepšie ako hrať Arrivacku ruletu príde-nepríde.
Reakcia na: integrácia #243150:
Odkedy tu pôsobí Arriva, prímestká autobusová doprava pre mňa prestala existovať. Slovak Lines mal svoje muchy, ale keď som ním potreboval cestovať, mal som istotu, že síce s meškaním a vodičom jazdiacim na spotrebu, tak ten autobus príde. Pri Arrive sa neutešujem ničím a úspešne sa jej posledné týždne vyhýbam. Arriva je najväčšia chyba čo sa v budovaní regionálnej dopravy v BSK mohla stať a ľudia im to nezabudnú. Ani ja. 🙂
Ešte jedna otázka: Ak tento víkend napadne sneh, bude premávať sánkobus? 🙂
Reakcia na: integrácia #243150:
Autobusy su vo vyrobe inak suhlasim.
Reakcia na: Joyki #243142:
Bratislavská integrovaná doprava zahynula. V priebehu pár hodín jej v polovici novembra Arriva za výdatnej asistencie župy/Drobu zasadili smrteľnú ranu. To, na čom roky pracovali a čo sa podľa mňa celkom dobre zabehlo, bolo v mihu zničené. A takto to bude, žiaľ, celých 10 rokov, lebo Arriva s jej arogantnou politikou voči cestujúcim aj šoférom žiadnu nápravu neurobí, toto je jej firemná politika, navyše veľkoryso krytá županom.
Stále chodia vysokopodlažné črepy najrôznejších farieb, a to máme koniec marca, každú chvíľu máme iný typ busu a aj vodiča, očividne to lepia. Záložné busy žiadne, stále musím tesne pred odchodom pozerať do tých arriváckych pdfkových sajrajtov, či niečo na poslednú chvíľu nevyžltili, ako sa nám napríklad stalo v piatok poobede. Nastupovanie/vystupovanie je čistý adrenalín. Mňa na začiatku marca nechal šofér na drzovku ráno stáť na zastávke, roky chodím tým spojom, je posledný, ktorým sa viem dostať včas do práce. Myslel si, že je neviditeľný, bol to zjavne zájazdový bus, lebo ani nemal hore displej na číslo, predné sklá takmer cez celý predok a tam kdesi v rohu zdrap papiera odkiaľ kam ide. Akokeby, keďže už mali nabiehať pokuty, niekomu povedali vrť volantom, nech ťa je vidieť na mape (aj bolo), na zastávky kašli. Štvrtý týždeň čakám od Arrivy z tej slávnej adresy, čo zverejnil Droba, odpoveď, čo to malo znamenať. Vystupovanie: česky mluvící vodička pretelefonuje polovicu jazdy súkromne, v priebehu 15 minút 2x nezastaví vystupujúcim, hoci znamenie dali a v jednom prípade prešla vystupujúca dokonca k nej k predným dverám, vôbec ju nevnímala.
Keď to Arriva nezvláda, mali by sa zrušiť zastávky na znamenie a pekne sa vrátiť k tomu, aby sa muselo stáť na každej zastávke, inak sa to nenaučia.
Meškania/prestupy: šoféri neskoro pristavujú busy na východzie zastávky, pomaly robia s čítačkami, naberajú meškanie, neviem, kto z BID vymyslel tie krátke časy na prestupy, pár minút je málo. Zvlášť pri neschopnej Arrive. To, že prípoje nečakajú, je ale fatálne maslo na hlave BID, za niečo sú predsa platení. Asi pred 2 týždňami sme po príchode z BA meškali 10 minút, na prestup bolo 5, takže prípoje preč, jeden cestujúci vyletel na šoféra a ten na neho zavolal políciu. Takže sme meškali nakoniec 30 minút. Na ďalší deň sa iný asertívny vodič vyjadril, že máme byť radi, že vôbec niečo ide. Sme to dopracovali.
Máte niekto informáciu, kedy budú zverejnené obmedzenia kvôli nedeľňajšiemu maratónu?
Reakcia na: Adam3 #243104:
Hečkova v plnej kráse po dokončení:
Reakcia na: Trammat #243146:
Ako bolo spomenuté nižšie, nič sa nemenilo. Dokonca PP IDS BK síce dopyt/stop nerozlišuje, ale už pár rokov platí v DPB dopravný príkaz, ktorý explicitne hovorí, že vodič musí na zastávke na znamenie zastaviť aj po stlačení dopytu.
Reakcia na: Cancer #243143:
Vo všetkých prípadoch sa jednalo o NB 12 a minimálne v dvoch sa nad konkrétnymi dverami stopka rozsvietila (v treťom neviem, situáciu som sledoval až po tom, čo sa ozvala cestujúca, ktorá chcela vystupovať). Jeden z vodičov v tej zastávke dokonca aj zastavil, ale okamžite sa rozbehol preč. Nepísal som práve z toho dôvodu, že som si nebol istý, či od nejakého obdobia naozaj netreba používať stopku.
Reakcia na: N/A #243144:
Na Citelisoch nie sú dopytové tlačidlá pri prvých dverách, tie sa museli osobitne otvárať a zrejme kvôli tomu sa to vôbec nepoužívalo. Na trolejbusových Citelisoch to normálne funguje.
Reakcia na: Cancer #243143:
Na Tedomoch sa dopyt zvykol používať ešte v časoch pred NB 12, bolo to celkom bežné a cestujúci na daných linkách čo cestovali pravidelne vedeli, že dopyt funguje až keď autobus zastaví, hoci som raz zažil, že autobus išiel ďalej, lebo to tlačidlo nereagovalo, alebo sa stláčala stopka. Každopádne pri Citelisoch sa dopyt nepoužíval údajne kvôli tomu, že z výroby je nad dverami fotobunka, ktorá sa najprv nejako prelepovala, ale robilo to šarapatu, tak sa dopyt úplne odstavil, aby sa dali dvere normálne používať. Na druhej strane som minule išiel BN 9,5 a stlačil som STOP (v kabíne vodiča zapípal signál), no ani nad jednými dverami sa nerozsvietilo "ZASTAVÍME". Tu je problém, že sa celkom prestali riešiť vypálené žiarovky, hoci sú tam dokonca tri vedľa seba. A v neposlednom rade bola zaujímavosť, že na kinderkách bol dopyt aj na prvých dverách, ktoré sa otvárali v smere dopredu a na novších BN 9.5/10.5 dopytové tlačidlo na prvých dverách zvonku chýbalo, čo často viedlo k tomu (zažil som asi 3x) že cestujúci otočil odvzdušnenie dverí (núdzové otváranie) a o zábavu bolo postarané.
Reakcia na: N/A #243140:
Vidíš, na Tedom som zabudol. A tam je to veselé aj v tom, že tam sú dve tlačidlá, jedno z každej strany dverí: jedno je dopyt a jedno stop. Ale ktoré je ktoré netuší nikto keďže tam zvykli byť namontované najrôznejšie druhy tlačidiel v posledných rokoch.

Čiže v Tedome treba stláčať tlačidlá až kým sa nerozblikajú tie svetielka nad dverami, keďže toto nijako neboli od dodania schopní vyriešiť. V nejakej vyspelejšej spoločnosti by boli dopytové tlačidlá s dopytovým otváraním na takýchto vozidlách zrušené keď fungujú úplne inak ako v ostatných prevádzkovaných vozidlách alebo by takéto vozidlá zastavovali na všetkých zastávkach aby sa nestalo, že niekto bude prevezený na inú zastávku ako na ktorej plánoval vystúpiť.

Doplňujúca otázka pre Trammata: rozsvietila sa nejaká signalizácia v salóne tých vozidiel v ktorých sa stalo to čo si popisoval? Či už nejaký z nápisov stop/zastavíme alebo sa rozsvietilo tlačidlo po stlačení na zeleno? Ak áno tak to bol beusácky výmysel a určite prosím napíš e-mail na vnutorna.kontrola@dpb.sk

Na Citelisoch všetky tlačidlá rozsvietia signalizáciu STOP nad kabínou vodiča ak sa nemýlim, čiže by sa to malo ukazovať aj vodičovi. A dopytové otváranie na Citelisoch vodiči nepoužívali dávno predtým ako sa zaviedlo otváranie všetkých dverí počas pandémie.

Nepamätám si čo je tam za problém pri Citelise, ale používať dopytové otváranie na Tedome je rovnaká zvrhlosť ako na Citelise kvôli tomu ako to (ne)funguje. Napriek tomu si pamätám, že ho vodiči zvykli používať na Tedomoch.
Reakcia na: 810zssk #243141:
Nemajú žiadnu výhovorku, BID totiž mlčí, evidentne po zavedení 24h služby a zverejnení garancii nadväzností majú buď na háku alebo nechcú "prilievať olej do ohňa a vyštvať vodičov"... za to vyštvú cestujúcich. 😂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement