Viac vodičov (aj v najviac problematickom seneckom okruhu) už začína šoférovať v tento týždeň alebo budúci - po školeniach alebo s nástupom od 1.1. Momentálne je výprava 100 %-ná v okolí Senca.
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.
Lenže "sa hovoriť" nestačí... So získaním oprávnenia na prevádzkovanie dopravy, vypísaním výberka na vozidlá, zabezpečením plničky na CNG a podobne kľúčovými vecami sa zaoberali až v posledných mesiacoch.
PB bola proti tomu len papierová kuleha, tam sa reálne nestavala nová prevádzka na zelenej lúke.
Absurdne krátky čas? Veď o tom, že v MT chcú založiť podnik sa hovorilo snáď už vyše roka dozadu, marí sa mi, že prvé neformálne náznaky sa objavili zhruba krátko potom ako podobný zámer ohlásili v PB. To skôr práve v PB to bolo absurdne rýchlo.
Plus Transdevu sa zadarilo prilákať späť niektorých pôvodom lokálnych vodičov, ktorí pred praktikami Arrivy utiekli práve smer SL.
No a čas na prípravu... V Martine v absurdne krátkom čase založili dopravný podnik s novým vozoparkom a novým typom pohonu, a aj keď som si pred pár mesiacmi klepal na čelo nad ich harmonogramom, naozaj sa im to podarilo, vrátane dohody o prevode zamestnancov. Jasné, viacero vecí je vyriešených len dočasne, ale mimo menších nedostatkov v dopravnej informatike som zatiaľ nejaké ponosy nezachytil. Chaos v podaní AMS BA nie je podľa mňa ani tak o čase, ako o absolútnej manažérskej neschopnosti.
Je to kombinácia troch vecí - jedna je všeobecná tragickosť Arrivy (aj vo vzťahu k zamestnancom ako spomínaš), druhá je čas na prípravu, tretia je absencia sabotáže zo strany pôvodného dopravcu v Nitre (tu zas Arrive treba uznať že sa toho zhostili veľmi slušne).
Každopádne treba zdôrazniť že chaos pri zmene dopravcu NIE JE štandard. V Európe sa každý rok zmení dopravca v desiatkách až stovkách miest a väčšinou to prebehne tak hladko ako v Nitre.
Každopádne je Nitra skvelý vzor ako sa to má robiť a palec hore pre každého kto bol súčasťou procesu
Od 1.1. nastúpil v Nitre nový dopravca Transdev. Prechod na nového dopravcu tam prebehol bez väčších problémov a všetci vodiči údajne prešli do Transdevu. Viem, že oblasť IDS BK je väčšia ako MHD Nitra, ale u nás neprešli k Arrive zďaleka všetci vodiči. Je to spôsobené zlými podmienkami a povesťou Arrivy, alebo tým, že v Bratislave je tých vodičov celkovo menej, pretože toto nie je jediný prípad, kde tá zmena dopravcu nespôsobila taký chaos ako u nás?
ale len do 01.03. či ako to písali v článku, potom tie pseky budú aj spoplatnené. Každopádne, dnes nie je veľa vozidiel, čo by si nekupovali diaľničnú známku. Napríklad ja v čase keď som len príležitostne jazdil po diaľniciach som si tú známku kúpil (ročnú). Nebolo to až tak veľa, 50 ročne nikoho nezruinuje a odpadajú starosti s tým aby som kalkuloval a dával pozor na spoplatnené úseky diaľnic. Proste som mohol sadnúť a bez starostí sa vydať na cestu
"Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo."
Až také rovnaké nie je, sú tam síce malé, ale nie zanedbateľné rozdiely.
Je to debata ďaleko nad rámec tohto fóra, ale aký je vlastne logický význam rozdelenia vozidiel nad 3,5 t na skupiny C a D? Čo reálne vodiči skupiny C vedia a vodiči skupiny D nie a opačne?
Aj nákladné auto aj autobus môže mať šírku 2,55 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže byť vysoké 4,20 m.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať posed vodiča pred predným kolesom, na prednom kolese, alebo za predným kolesom.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôznu dĺžku.
Aj nákladné auto aj autobus môže mať rôzny rázvor.
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná zdravotná a psychologická spôsobilosť (navlas rovnaká).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebná kvalifikácia (ok, tu sú drobné rozdiely).
Aj na nákladné auto aj autobus je potrebné dodržiavať navlas rovnaké sociálne právo.
Čo je to rozdielové? Lebo medzi B a C/D je obrovský rozdiel. Tiež medzi E a ostatnými skupinami.
Tak toto je pekné svinstvo a podlosť. Ešte istý čas minister dopravy zvažoval, že úsek Lamač - Stupava bude bezplatný, aby sa odľahčili ťahy mimo diaľnice. Spoplatniť ale vnútorný obchvat mesta, to vyžaduje už určitú dávku nenažranosti. Ide o mestský obchvat a týmto riešením zabezpečia dva javy - prvé týždne budú cvakať ŠPZky a posielať pokuty do schránok a po druhé opäť preťažia mestské cesty (Hodonínska/Lamačská cesta/Brnianska/Pri Habánskom mlyne/nábrežie). Gratulujem, my sme národ d*bilov. To čo sa Sitinou úspešne vyriešilo, sa teraz vracia v čase a zhorší. Kde to žijem.. + som zvedavý, ako to bude s poplatkami pre MHD. Teraz tam bude mať 92 mýtnu jednotku, alebo ako?
A ja som další taký. V 20 na električke, po nejakom čase C na účet DPB, následne palicový kurz. Je faktom, že s drôtolezom som začal jazdiť až ako 25-ročný, keďže sa mi z električiek nechcelo ale nevidím vo veku samotnom problém. A dnes, keďže si robím aj HR, vidím, že vek je len jedno z kritérií a rozhodne nie to najpodstatnejšie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Joyki
Lenže sa blíži omikron, takže výpadky budú aj kvôli PN, a nielen u PAD.