Reakcia na: si #242107:
Aj v súčasnosti mi príde električka ako celkom rýchly druh dopravy, jej hlavným problémom je to, že v podstate neobsluhuje južnú a juhovýchodnú časť mesta a poskytuje len spojenie s centrom. Vrakuni a PB by sa určite zišli 2 trate, Petržalke tiež aspoň 2 trate. Ďalej chýbajú trate na Tomášikovej, Pražskej a Košickej. Ak by sa tieto trate postavili, tak by električkovú dopravu využívalo viac ľudí, aj keby zrovna nemala mimoúrovňové kríženia (nemyslím, že by zdieľala pruh s autami). Problémom podľa mňa nie je rýchlosť električiek, ale hlavne nedostatok tratí.
810zssk
Ako správne píšeš, vymetáky potrebujeme. Ale to neznamená že nepotrebujeme rýchle linky ktoré pôjdu po priamych trasách - v BA je problematickým najmä malé využívanie diaľničného prieťahu verejnou dopravou. Tam je auto často niekoľkonásobne rýchlejšie.
Prístup že všetko preženieme centrom je fajn ak robíme socku pre ľudí čo nemajú na auto a nejak ich treba odviezť. Je to lacnejšie. Ale ak chceme aby MHD bola konkurencieschopnou alternatívou, musíme sa baviť aj o cestujúcich medzi periférnymi časťami - aspoň tými kde sa koncentruje dopyt (rozumiem že linka Vajnory - diaľnica - Petržalka je ekonomicky ťažko zdovodniteľná).
Ako úplne prvý krok by som konečne 92+192 spravil celotýždennou a celodennou linkou (aspoň v úseku Námestie hraničiarov - Patrónka). Ďalej si viem predstaviť nejakú 1196 (pracovné číslo :)) ktorá by išla z Petržalky (tak aby mala pripoje na miestne linky) po diaľnici k Avionu a ďalej na Zlaté piesky (prípadne úplne ideálne ešte na ŽST Vajnory).