Áno, odtiaľ je moja inšpirácia lebo to funguje dobre. Úprimne, ja ani veľmi neviem kedy som v meste a kedy nie
Ale tá legislatíva je tu zvláštna, v princípe hovorí že za verejnú dopravu sú zodpovedné obce a kraj, s tým že sa majú dohodnúť. Potom je tam nejaké ustanovenie že ak sa nedohodnú tak môže zasiahnuť štát. Vo výsledku to funguje tak že vo veľkej trojke miest je to jednoliaty systém (Sthlm a Gbg ani nevieš kde si, v Skåne farebne rozlišujú mestské a regiobusy ale tiež platí jednotný systém), inde sú to dva rôzne systémy s nejakou mierou integrácie alebo aj nie.
Ja som s tým skrátením regiobusov počítal skôr v dlhšom horizonte, keď už by boli snáď body 1 a 2 vyriešené. V blízkej dobe si skrátenie autobusov (najmä zo Záhoria) po nejakú zastávku v meste neviem veľmi predstaviť, aj keď sú na Nivách vysoké poplatky za vjazd.
Mne napadlo, či by sa nemohli v smere na AS čísla regionálnych liniek nahradiť nápisom "Regiobus," alebo niečo podobné, aby sa mohli všetky CP združiť do jedného.
FB Droba:
Arriva eviduje 70 záujemcov, chýba im asi 100 - tomuto číslu ťažko veriť, viď nevypravené spoje dnes
Arriva rieši subdodávku
nástupný bonus zvýšený na 4000 €
Hovorím o objednávateľovi, nie koordinátorovi (toho už máme). Teda o tom že by sa kompetencie mesta, župy a ministerstva (v regionálnej doprave) zlúčili pod jeden subjekt, zrejme župu.
Ale ako zabezpečíš, aby ten silný objednávateľ, najmä ak to bude obchodná spoločnosť, bude vedieť, čo má robiť? To by potom museli byť jeho akcionárom všetci dnešní relevantný objednávatelia, aby ho vedeli ovládať. A samozrejme, v správnom pomere
Neviete niekto, podľa akej logiky sa združujú zastávkové cestovné poriadky?
Na Račianskom mýte smer AS je pre prímestskú dopravu jeden združený CP pre 219+245+250+269 a na ňom uvedenú trasu od Stupava,aut.st. Ďalej sú tam samostatné CP pre 205, 209 a 251.
Zostávajúcu trasu majú všetky tieto linky totožnú a L251 dokonca ide aj cez Stupavu a z nej po rovnakej trase ako tie štyri zlúčené.
Je pri tlači cestovných poriadkov obmedzenie na maximálne štyri linky alebo nejaké iné dôvody?
Tu na iMHD si taký zlúčený cestovný poriadok pripraviť viem
1. Máme električky na posilnenie?
2. Narážame na problém že MHD objednáva niekto iný ako regionálku. Bude mesto platiť električky navyše kým župa šetriť na busoch? To je od začiatku problém s týmito úvahami o optimalizácii siete v rámci IDS, keďže prehadzovanie výkonov medzi módmi dopravy zároveň znamená prehadzovanie výkonov medzi objednávateľmi a teda aj rozpočtami. Potrebovali by sme jedného silného objednávateľa pre celú lokálnu dopravu.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike