Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
FB Droba:
Arriva eviduje 70 záujemcov, chýba im asi 100 - tomuto číslu ťažko veriť, viď nevypravené spoje dnes
Arriva rieši subdodávku
nástupný bonus zvýšený na 4000 €
Reakcia na: birch #241696:
Áno, max. 4 linky na jeden CP.
Reakcia na: Urbanway 2423 #241694:
Cestuješ v smere na SC ?
Reakcia na: Ike #241697:
Hovorím o objednávateľovi, nie koordinátorovi (toho už máme). Teda o tom že by sa kompetencie mesta, župy a ministerstva (v regionálnej doprave) zlúčili pod jeden subjekt, zrejme župu.
Reakcia na: 810zssk #241695:
Ale ako zabezpečíš, aby ten silný objednávateľ, najmä ak to bude obchodná spoločnosť, bude vedieť, čo má robiť? To by potom museli byť jeho akcionárom všetci dnešní relevantný objednávatelia, aby ho vedeli ovládať. A samozrejme, v správnom pomere 🙂
Neviete niekto, podľa akej logiky sa združujú zastávkové cestovné poriadky?

Na Račianskom mýte smer AS je pre prímestskú dopravu jeden združený CP pre 219+245+250+269 a na ňom uvedenú trasu od Stupava,aut.st. Ďalej sú tam samostatné CP pre 205, 209 a 251.
Zostávajúcu trasu majú všetky tieto linky totožnú a L251 dokonca ide aj cez Stupavu a z nej po rovnakej trase ako tie štyri zlúčené.

Je pri tlači cestovných poriadkov obmedzenie na maximálne štyri linky alebo nejaké iné dôvody?
Tu na iMHD si taký zlúčený cestovný poriadok pripraviť viem
Reakcia na: Urbanway 2423 #241694:
1. Máme električky na posilnenie?
2. Narážame na problém že MHD objednáva niekto iný ako regionálku. Bude mesto platiť električky navyše kým župa šetriť na busoch? To je od začiatku problém s týmito úvahami o optimalizácii siete v rámci IDS, keďže prehadzovanie výkonov medzi módmi dopravy zároveň znamená prehadzovanie výkonov medzi objednávateľmi a teda aj rozpočtami. Potrebovali by sme jedného silného objednávateľa pre celú lokálnu dopravu.
Reakcia na: 810zssk #241691:
Veď píšem, že tie autobusy by mohli ísť zo ZP až na Bajkalskú (kvôli lepším prestupom na ostatné linky) a takisto by sa dali električky na ZP aj posilniť. To parkovanie na Košickej aj malo byť len také dočasné riešenie, kým by sa nenašlo/nevyjednalo iné vhodné miesto (ideálne na parkovisku, kde končí 90).
Reakcia na: zakaznik #241692:
Lebo ešte nie je pred voľbami a to nie je tak jednoduchá záležitosť, ako nakresliť pár farebných kruhov na zem. Počkaj rok a začne sa to opäť riešiť.
Reakcia na: Urbanway 2423 #241688:
Meniť ulice na parkovisko mi určite nepríde ako dlhodobé riešenie. Zo ZP zas nemáš dostatočnú kapacitu MHD.
Reakcia na: Arrivaderci #241689:
Z Janíkovho dvora by si do SC išiel celkom dlho, pre smer Šamorín by to už bolo reálnejšie, aj keď by asi cesta do Petržalky bola pre väčšinu cestujúcich do Šamorína aj tak zachádzka. Z Janíkovho dvora si viem predstaviť skôr linky do Vojky a Rajky.

Pre smer od Šamorína by sa mohol vybudovať terminál niekde pri Kauflande, kadiaľ by mala viesť električka zo Slovnaftu do PB a autobusy by nemuseli zachádzať až ku Slovnaftu.

Linky od SC by mohli kľudne končiť na ZP, kde by sa tiež dal vybudovať dôstojný prestupný terminál.

Čo sa terminálu pri ŽST Vinohrady týka, tak neviem, či tam naň bolo miesto, nehovoriac o tom, že by autobusy zbytočne uviazli v zápche na Račianskej. Smer od PK by som skôr riešil potiahnutím električky Rybničnú, kde by bol prestupný terminál, alebo dobudovaním terminálu pre autobusy niekde pri Komisárkach tam, kde sa má vybudovať P+R (tieto dve stavby by sa dali aj skombinovať do jednej).
Reakcia na: 810zssk #241687:
Ono vo svete fantazmagorie by sa potiahli elektricky a mohlo spravit
- pre Samorin/Senec Juh Janikov dvor [ https://www.google.com/maps/@48.0936373,17.109761,504m/data=!3m1!1e3 ]
- alt. Samorin/Senec Juh niekde pri Slovnafte [ https://www.google.com/maps/@48.1311219,17.1749576,928m/data=!3m1!1e3 ]
- pre Senec k Jurajovmu dvoru [ https://www.google.com/maps/@48.1818711,17.1621505,175m/data=!3m1!1e3 ]
- pre Zahorie ZST Bory (s elektrickou aj cez Lamac/Patronku) [ https://www.google.com/maps/@48.2027761,17.0396035,675m/data=!3m1!1e3 ]
- pre Pezinok pri ZST Vinohrady (ci uz blizsie ku vozovni Krasnany alebo vyuzit priestor pred ZST Predmestie) [ https://www.google.com/maps/@48.1866357,17.1345977,556m/data=!3m1!1e3 ]

Bud tam je vlak/elektricka, alebo je to zaciatok trasy (miesto v elektricke) alebo je to pri vozovni, kde vedia v pripade potreby pridat dalsie elektricky).

Ale to skor bude BA Metro ako nieco taketo 😂 Aj ked na druhej strane okrem elektricky k Slovnaftu nie su ostatne pripadne upravy az tak komplikovane z laickeho pohladu...
Reakcia na: 810zssk #241676:
Linky z PK a SC by sa mohli ukončiť na Bajkalskej, kde by sa buď odstavovali na zastávkach (ak by tam akurát bolo miesto), alebo by sa možno dalo dohodnúť parkovanie autobusov na tom parkovisku, kde je vchod na štadión Pasienky. Časť liniek zo smeru PK/SC (najmä tie kratšie, ako 510, 525 a pod. by mohli naďalej končiť na Nám. A. Hlinku a ZP).

Linky z SC by sa mohli teoreticky ukončiť aj na ZP (okrem posilových spojov), kde je miesta na odstavovanie autobusov dosť, pokiaľ by nebolo na to miesto na Bajkalskej. Spolu s dobudovaním električkovej zastávky pre ŽST NM, ako píše TomJ a tým pádom aj posilnením električiek na ZP by to nemusel byť až taký zlý nápad, aj keď pár spojov by malo ísť naďalej minimálne po Bajkalskú, resp. k Novému SND.

Linky zo Záhoria a Šamorína sú aj dnes slušne využité už od AS, takže by som ich určite neskracoval a namiesto AS by som sa ich pokúsil potiahnuť k Novému SND, kde stojí 90. Miesta je tam dosť (aj pre prípadné posilové spoje z PK a SC), len či by s tým súhlasilo SND. Pri najhoršom by mohli autobusy vysadiť cestujúcich na AS a na krátku dobu by sa mohli odstavovať v BUS pruhoch na Košickej a Landererovej, kvôli čomu by sa asi musela časť BUS pruhu zrušiť.
Reakcia na: Viko #241685:
Súhlasím že z dopravného hľadiska Nivy určite nie sú stred vesmíru. Ide skôr o to kde je pre tie autobusy miesto.

Ex-Filiálka je celkom dobrý nápad pre pezinský a senecký smer, ak by sa to nejak uhralo so ŽSR.
Reakcia na: zakaznik #241680:
Keď sa tu už načrtla téma, myslíte, že ak by DPB predal svoje terajšie sídlo nejakému developerovi (kvôli pozemku v downtowne) a postavil si novú administratívnu budovu napr. na Jurajovom dvore, tak by na tom zarobil?
Reakcia na: 810zssk #241676:
Neviem, či je nutné sa držať zrovna lokality Nív. Koľko je ľudí, čo reálne chodia tými spojmi až na AS a potom už nepresadajú do MHD?
Napadá mi Trnavské mýto miesto parkoviska pri Tržnici alebo Istropolise (filiálkofili by zaplesali), ŽST Nové Mesto (tu by šlo jednoducho ukončiť posily MHD), prípadne dnes voľný pozemok na rohu Bajkalská/Prievozská.
Reakcia na: 810zssk #241681:
Ja som myslel presne to isté parkovisko, čo ty. Ale je dosť blízko SND na to, aby nadľudia zo SND mohli protestovať.
Napadla ma taká vec, keď už tu riešime tieto nápady so skracovaním prímestských spojov. Vzhľadom k tomu, že bude zrejme časom nutné posilniť dopravu na Zlaté piesky (ak tam bude končiť viac spojov), nedala by sa v rámci reko Vajnorskej (alebo aj skôr) posunúť električková zastávka Kuchajda až k železničnému nadjazdu, spraviť tam schody hore a predĺžiť prvé nástupište stanice až po nadjazd? Tým by spoje na Zlaté piesky obslúžili aj stanicu a mohli by všetky 4ky jazdiť na Zlaté piesky a obratisko pri stanici by zostalo ako manipulačné, prípadne pre nejakú špičkovú posilovú linku.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.