Uplatnenie opcie musí podľa zmluvy s min. polročným predstihom. Takže by sa to od podpisu zmluvy nestihlo tak či tak. Pritom SL oznámil zrušenie tejto linky v stredu popoludní (a to dokonca ani nie BSK).
Akurát prečipovanie kariet musíš riešiť, lebo bez toho by to nefungovalo.
Zatiaľ čo kontrolu PCL len priložením karty by si možno vyžiadala 2 hodiny (a možno aj 20 hodín, ja do toho nevidím) programovania, ale zároveň k tomu potrebuješ aj vstupnú analýzu, testovanie rôznych scenárov.... a hneď sa dostaneš s násobku toho počtu. Tie ale dodávateľ nemá, keďže jeho zamestnanci nesedia so založenými rukami a okrem zmeny dopravcu v BSK (ktorá o.i. znamená vybaviť a oživiť systém v 230 vozidlách) pracujú aj niekoľko iných projektov po Slovensku.
Nemám na toto vyhranený názor - podľa mňa je kľúčové aby pod BID prešlo vydávanie kariet. Na druhé miesto by som dal predajné miesta. Kto obstará vozidlový systém je pomerne jedno, ale je možné že keby to bolo jednotné, darilo by sa nachádzať isté finančné úspory.
S týmto asi nemajú nič. Keď chceš vidieť výsledok práce diletantov, tak sa choď pozrieť na Kamenné námestie.
Porozhadzovali tam nejaké značky do cesty chodcom a cyklistom v trase od Prioru ku Mc Donaldu. Pritom možno budúci týždeň tam začnú nejaké práce na vyhybkách, ak vyjde čas.
Lebo však ľuďom treba znepríjemniť život aspoň na 3 mesiace, aby videli, že niečo robíme.
Je to rovnaké ako za Neschopnala, keď zavreli ulicu na Špitálskej výhradne kvôli výstavbe opačného nástupíšťa zastávky Mariánska. Zápchy ako prasa a zastávka nevznikla.
Som posledný, kto by sa zastával Arrivy, ale podľa mňa opäť prichádzame k dlhodobo omieľanému problému: nepredvídateľnosti komerčnej dopravy.
Keby tá linka už dávno bola objednávaná, automaticky by bola v balíku a nemuseli by sme dnes rozmýšľať, kedy uzavrieť opciu a či to dopravcovi bude vychádzať (aj keď teda úprimne, pripadá mi ako ideálny výkon na subdodávku, vzhľadom na svoju oddelenosť od ostatnej siete).
Druhá vec je, že SL týmto fakticky priznali, že tú linku krížovo financovali z dotovaných výkonov, keď ju po ich strate už nedokážu ďalej prevádzkovať. Celkom som zvedavý na reakciu kompetentých.
Presne tak. Ak raz dopravu zrušíš, ľudia jednoducho musia mať auto a už ich je veľmi ťažké neskôr dostať späť do VHD. Aj keď treba povedať že odkedy to po DPB prebral SL, tak tá ponuka dopravy bola beztak mizerná (a možno to bol ten dôvod prečo SL ich kalkulácie nevychádzali, lebo tam klesol počet cestujúcich oproti DPB časom).
Zmluva s Arrivou obsahuje opciu na ex-801 a ex-901. Ideálne by bolo keby sa uplatnila hneď k 15.11., ale je otázne ako je na tom Arriva naozaj personálne - ak budú mať problém vôbec pokryť BSK, tak toto bude samozrejme nižšia priorita. Tiež na to treba extra vozy, ktoré bohvie či Arriva má.
Tak. Toto mal mimochodom chvíľu aj Slovak Lines, ale Transdata to implementovala tak hlúpo že si to vodiči občas nevšimli (najmä v kombe s mizerným školením ktoré v SL dostávali), tak sa to potom zas zmenilo tak že sa začali tlačiť nulové lístky.
To je už úplne iný argument, tam chápem že pre krátkosť času môžu tieto veci trvať (aj keď teoreticky je za to Arriva pokutovateľná, zo strany BSK je priestor na istú zdržanlivosť keďže problém vznikol na ich strane). Zároveň by som ale čakal že sa to opraví čo najskôr, nie až k termínu veľkej zmeny tarifneho systému (aj keď samozrejme závisí kedy nastane, ja som to bral tak že je to otázka relatívne ďalekej budúcnosti).
Čo sa programovania tyka, už dnes pri priložení karty bez zasahu vodiča (zadania CL) sa zobrazí typ karty ak je zľavnená (teda čítačka je už dnes stále aktívna). K tomu stačí pridať aby sa načítali aj CL a ak je medzi nimi nejaký platný pre aktuálnu zónu + zónu najbližšej zastávky, zobrazilo by sa to a vydal nejaký zvukový signál. Nehovorím že je to práca na dve hodiny, ale rozhodne mi to pôsobí jednoduchšie ako "prečipovanie" kariet a mohlo by sa to stihnúť v relatívne krátkom termíne (netvrdím že nevyhnutne k 15.11.). Aj keby tam bola nejaká časová "prodleva", úspora z odbavenia veľkého množstva cestujúcich týmto spôsobom by zrejme stále bola pozitívna oproti ťukaniu do palubáku.
objednanie zo strany bsk by bolo rozmne, rakusanom to moze byt +- jedno (tam im tych aut asi az tolko nejazi ze by im to robilo v obciach az tak zasadne problemy ze by sa im chcelo prispievat na nieco taketo); avsak po tom co to prestane premavat uplne a potom sa zas bude nanovo zavadzat, tak bude trvat roky kym si na to ludia opat zvyknu a zacnu pouzivat (aj ked tusim ze ta sadisticka verzia uz tiez velmi pouzitelna nebola, takze tych ludi ktori to vyuzivali asi tiez uz vela nebolo)
Ale veď nič sa nemení v cestovaní, akurát, že v rámci BA smer centrum sa bude dat nastúpiť aj vzadu, čo aj tak využije len zopár ľudí a naďalej si budú pýtať lístky vpredu u vodiča.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk
Čo sa programovania tyka, už dnes pri priložení karty bez zasahu vodiča (zadania CL) sa zobrazí typ karty ak je zľavnená (teda čítačka je už dnes stále aktívna). K tomu stačí pridať aby sa načítali aj CL a ak je medzi nimi nejaký platný pre aktuálnu zónu + zónu najbližšej zastávky, zobrazilo by sa to a vydal nejaký zvukový signál. Nehovorím že je to práca na dve hodiny, ale rozhodne mi to pôsobí jednoduchšie ako "prečipovanie" kariet a mohlo by sa to stihnúť v relatívne krátkom termíne (netvrdím že nevyhnutne k 15.11.). Aj keby tam bola nejaká časová "prodleva", úspora z odbavenia veľkého množstva cestujúcich týmto spôsobom by zrejme stále bola pozitívna oproti ťukaniu do palubáku.