Ja tomu nerozumiem, to až podpisom zmluvy bolo známe, čo je treba naprogramovať? Až podpisom zmluvy bolo známe, k čomu bude treba spracovať informácie pre cestujúcich? Čakal by som presný opak, t.j. že čas oneskorenia sa využije na predpripravenie detailov tak, aby sa dalo od prvého dňa po podpise zmluvy nastaviť stroj tak, aby šlapal. Škoda, zbytočne sa demotivujú cestujúci týmto prístupom, že najprv majú info že je zmluva, potom majú info že sú autobusy, a až týždeň a pol pred začiatkom dostanú prvé info, ako približne sa bude cestovať.
Samotná tlač by mala byť vypnutá, ale zvyšok zostane. Za dva mesiace žiadne zázračné riešenie nenaprogramuješ (a na to, aby si vedel inak skontrolovať PCL programovať musíš).
Mne to vychádza, že taká karta by už ani nemala existovať, leda ak s predĺženou platnosťou kvôli PCL. Každopádne prepis nutný bude, keďže je to EP SL a tým pádom nepôjde nikde dobiť a cestovať s ňou bude možné len do 31.3.2022.
Najviac hlúpe riesenie pokračuje: kúp si PCL, lebo pravidelne cestuješ, aj tak ti vydajú nulový papier o tom zakaždým, takže darmo zmena charakteru zastávok na znamenie a zrušenie povinnosti zastavovať na všetkých zastávkach bez cestujúcich (čo som ja osobne nikdy v živote nezažil za posledných desať rokov pôsobenia SL u žiadneho vodiča), zdržanie pokračuje: odbavenie CL z aplikácie aj tak trvá, s papierovým ledva niekto nastupuje, eCL sa aj tak pýta adresne a aj k PCL musím oznámiť svoj cieľ. Nič sa teda nemení, žiadna časová úspora.
Aha, ja som to vnímal tak že rušenie evidenčných lístkov k PCL nie je závislé na zavedení zavedení check-in/check-out systému. To je dosť nešťastné a podľa mňa aj v rozpore so štandardami ktoré zakazujú tlač evidenčných lístkov a zisťovanie cieľovej zastávky u ľudí ktorí už lístok majú (nerozlišuje sa tam forma CL).
Všetko odznelo na dnešnej tlačovke, takže aj tie informácie sa dostanú čochvíľa von. Od 15.11. budú dva režimy:
- pri jazde po BA smerom do centra sa odbavuješ ako v MHD
- pri jazde po BA smerom z centra a pri jazde po regióne súčasný stav s tým rozdielom, že k papierovému CL a k CL v aplikácii sa nič hlásiť nemusí a nič sa tlačiť nebude.
Tebou popisovaný režim mal fungovať (podľa štandardov) od roku 2022. Bude to ale neskôr, keďže všetko bolo na poslednú chvíľu a naviac stále nie je doriešené fungovanie platobných kariet, ktoré s tým celým súvisia.
1. No mne to príde pomerne zásadné. Čo sa stane ak niekto 15.11. príde do autobusu a vypýta si lístok na trasu kde má PCL? Správny postup je po novom si len pípnúť a ísť dnu? A ku ktorej z tých dvoch čítačiek vo vozidle? Ako sa riešia doplatky k PCL? Toto sú otázky ktoré mi prídu dosť zásadné (rozhodne viac než to aké tabule bude mať vozidlo, alebo že bude mať determálne sklá, čo sú príklady veci v tom texte uvedených :)), ja by som nevedel podľa toho ako cestovať od 15.11.
2. Ďakujem za info, to znie dobre. O tom by asi tiež bolo dobré cestujúcich informovať.
1. Zrušenie evidenčných lístkov je v celom balíku taká nepatrná zmena, že nemá veľký zmysel o nej extra hovoriť. Lebo tým len nafúkneš balík informácií tak, že sa v ňom budú ľudia strácať.
2. Formulácia je odpoveď pre všetkých tých, čo sa pýtali, či im kredit neprepadne (a na FB sám zistíš, že takých otázok sú ak nie stovky, tak aspoň desiatky). V praxi to ale bude fungovať tak, že každá karta SL prejde pri kontakte s čítačkou AMS prepisom emitenta. Do prepisu bude možné dočerpávať kredit vo všetkých zariadeniach IDS BK, po prepise robiť všetky operácie ako doteraz. Kto si prepis nestihne vykonať do konca marca 2022, bude si môcť požiadať SL o vrátenie kreditu.
Pri kredite funguje to vyúčtovanie trochu inak, navyše PCL SL budú platiť max do 15.12.2022, kredit potenciálne aj dlhšie. Čiže z pohľadu vnútornej logiky by som tomu rozumel, ale bolo by to nešťastné riešenie.
Nezabúdaj že pri tomto riešení by si akékoľvek kombinácie PCL+CL1C musel riešiť v hotovosti.
"Formulácia "O finančný kredit nahratý na čipových kartách dopravcu Slovak Lines cestujúci určite neprídu." - To znie ako keby sa to išlo refundovať a ďalej sa už tými kartami platiť nedalo. To je celkom prúser, aj pre SL (budú musieť riešiť vratky na dosť veľa kartách), aj pre Arrivy/IDS ako systém (nutnosť vydať veľké množstvo kariet prakticky do týždňa)."
Toto je podľa mňa veľmi dobrý dôvod, prečo aj túto časť tarifnej infraštruktúry presnunúť na plecia BID v budúcnosti (napr. aj spolu s infocentrami). Lebo absolvovať to každých 10 rokov, resp. vždy pri zmene dopravcu, nebude úplne príjemná záležitosť - a to ako z pohľadu cestujúceho, starého dopravcu i nového dopravcu.
Ide ale po R7 SAD DS (okrem DS) niektorými spojmi aj do Šamorína? Minulý mesiac som pozeral že všetky SAD DS stoja aj v Podunajských Biskupiciach pri nemocnici, takže logicky nejdú po R7.
Zrýchlená linka SAD DS do Dunajskej Stredy je jediná, ktorá v súčasnosti využíva R7 / D4 (teda iba R7)?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jak44