Samozrejme, kultúrne nánosy sú kontinuálne. Akurát sa dnes už vyznáva, že každá zmena by mala byť čo najmenej invazívna (ideálne reverzibilná), aby pri vyššom stave poznania/pokroku/vývoja vôbec ešte bolo na čom robiť ďalšie zmeny.
viac stojí než jazdí- neviem ako máš aktuálne informácie, ale toto platilo najmä v začiatku ich prevádzky. Počas tohto predĺženovíkendovej návštevy východu som na miestnej lokálke videl behať iba 861.
Aj funkcionalistické priemyselné stavby majú nárok na ochranu, a dokonca nie je obsahovo o nič iný ako pri gotickej katedrále či rímskej vykopávke. Kultúrno-historické hodnoty zďaleka nie sú len o vysokom veku a vznešenej funkcii.
Tak ale SORky, hoci hnusne lacne ostblokove stavebnice, si svoju funkciu plnia vyhovujuco. Zatial co 861 viac stoji nez jazdi, plus teda tie ostatne ufom vymenovane veci.
aha, takže keď napíšem, že nastaviť súťaž tak, že sa ide prioritne po cene a zasa tu budú Sorovraky a je to v oblasti dopravy málo ambiciózne na tak rozvinutý región, schytám tu zo stránky hejt, ale keď 861 sa kritizovať môže
Potrebu kapacitnejších vozidiel vôbec nerozporujem. Ak však objendávateľ požaduje plus mínus toto (vôbec netuším, aká požiadavka je v súťaži), tak by bola hlúposť, ak by robil záujemca prezentačnú (alebo testovaciu) jazdu niečim úplne iným.
Aj skladačka sa dá poskladať z nevhodných komponentov. V prípade 861 ide o motory určené pre kombajny a poľnohospodárske stroje (zdroj posudok od ŽU, ktorý si dalo ZSSK urobiť). Chladenie a klimatizácia vyžadovali vyššie otáčky, preto je motor na 861 aj pri státi v podstate vo výkone, atď atď.
je to otázkou, prečo to tak je, lebo v podstate celé to je skladačka. Veď dobre poskladaný motor by napr. chladiacu kvapalinu žrať nemal alebo sa mýlim?
nie nevadí. Ten hukot bol výsostnou doménou prvých vyrobených kusov. (práve v našom okolí jazdili) následne prechádzali nejakými úpravami aj dodatočne tie prvé vyrobené kusy, kde bol ten hukot potlačený na prijateľnú medzu. určite sa v nej vezie pohodlnejšie ako 810 a jej derivátoch.
Je to naprojektované ako nepodarok. Jedna trojdielna 861 má spotrebu nafty ako 750+3B (porovnané predraženým meraním spotreby nafty, ktoré ZSSK nakúpila), a nielen nafty ale aj oleja, chladiacej kvapaliny. To vozidlo svojími nákladmi na prevádzku položí posledné zbytky regionálnych tratí na Slovensku, keď ZSSK už nikto nedá úvery na refinancovanie starších úverov, tak ako sa to zatiaľ deje.
Neviem, akú kapacitu požaduje objednávateľ, ale je fakt, že očividne mu to je jedno. Za čias RJSK bolo narvané sólo Desiro v špičke absolútnym štandardom, teraz za čias ZSSK je to o niečo lepšie, ale narvaná 840 v špičke tiež nie je výnimka.
Preto hovorím, že vozidlo s kapacitou Desira nemá na tejto trati čo hľadať. Tá trať nemá bohvieakú kapacitu, preto sa to musí kompenzovať kapacitnejšími súpravami.
To spomalené odblokovanie je ale vlastnosťou všetkých moderných železničných vozidiel. Ani ten hukot im nevadi?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
zakaznik
https://www.shutterstock.com/cs/image-photo/hague-hollandaugust-02-tram-15-nootdorp-130781870
Žižkov