Tak neviem, ako by sa kompetentné inštitúcie tvárili na dlhodobú neochotu vracať časť cestovného za odrieknuté medzištátne vlaky. A neviem, ako to je v prípade zníženej kvality, ale keď raz namiesto pendolina v úseku Košice - Kráľova Lehota - Košice išla 861, tak ani cestujúcim v prvej triede s lístkom zakúpeným u zssk nič nebolo vrátené.
Ak si dobre pamätám, 120 zvládli bez NADiek, tak verím že to podobne bude aj tu.
Čo sa týka vhodných vozidiel, na hradenie vlakov na nosných linkách by boli najlepšie kĺbové LE vozidlá, ale tie na Slovensku prakticky nie sú. Určite sa mi nepáči ani idea mať tam mestské vozidlá.
Pravdepodobne sa buď ukázalo, že z toho prípojného vlaku nikto neprestupuje, alebo sa meškanie zväčšilo tak, že čakanie už nemalo cenu. Ono ťažko niečo konkrétne odpovedať, keď nepovieš dátum, čas, číslo vlaku.
Ak to bude business as usual, tak mám vážne obavy, že okrem čakania na prednosť iným vlakom hrozí aj NAD v podobe vysokopodlažných diaľkových zájazdových autobusov. Lebo, však čo iné potrebuje priemerný komjuter. Chápem, že zohnať mestský autobus so záznamovým zariadením asi nie je úplne ľahké (ale ani nie nemožné) a že takéto vozidlo má nižší komfort jazdy, ale zase je to vykompenzované vyšším komfortom nástupu/výstupu.
Normálny dopravca by riešil NAD za všetky nepokryté spoje. Zlé je, že na to ZSSK pri osobákoch kašle, nie to, že aspoň v medzinárodnej doprave sa snaží poskytovať normálne služby.
Určite súhlasím že rozbíjanie celej regiodopravy kvôli EC je nesprávne. A neviem ako si MDV predstavuje fungovanie IDS, najmä počas reko 110ky, ak osobáky jazdia náhodne - očakávajú snáď že podobne náhodne budú jazdiť aj regiobusy ktoré budú čakať kým dá Os prednosť 32 iným vlakom?
Ono by ani nebolo nutné mať nejakú dohodu. ZSSK ako dopravca v IDS môže cestujúcim vydať lístky platné aj na MHD a stále by to asi bolo lacnejšie ako tá NAD.
(A len aby bolo jasné, ja s tebou súhlasím, nepísal som to preto že by som mal nejaký problém s tvojim argumentom :))
Teraz počas korony zrejme jeho vyťaženosť klesla, no keď som ním išiel pred dvoma rokmi, už z HLST sme išli slušne obsadení, v Petržalke tiež nastúpilo dosť ľudí a medzi Viedňou a St Poltenom ľudia aj stáli.
Jasné. Išlo mi o to, že asi ťažko nájdeš človeka cestujúceho povedzme z Bratislavy, ktorý by Ti povedal "no minule sme boli v holding patternu hodinu, nabudúce idem [autom|vlakom|autobusom*]"
*nehodiace sa prečiarknite
Pričom čiastočne to platí aj na medzištátne vlaky s reláciami s väčšou vzdialenosťou.
V porovnaní s tým, je pre spoločnosť, životné prostredie a udržateľnosť dopravy oveľa horšie, keď si to povie človek denne dochádzajúci z Malaciek do Bratislavy. A kým z nejakého dôvodu na tých prvých dvoch prípadoch z môjho príkladu záleží, na tom poslednom nie a úplne v pohode nemeškajúci osobák idúci na HLST v Lamači necháme čakať na 1. koľaji 20 minút, aby hodinu meškajúce ECčko nemeškalo ani o minútu viac. A samozrejme zmienku o MHD si necháme pre seba (vlastná skúsenosť).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Viko
Normálny dopravca by riešil NAD za všetky nepokryté spoje. Zlé je, že na to ZSSK pri osobákoch kašle, nie to, že aspoň v medzinárodnej doprave sa snaží poskytovať normálne služby.