Pravdepodobne sa buď ukázalo, že z toho prípojného vlaku nikto neprestupuje, alebo sa meškanie zväčšilo tak, že čakanie už nemalo cenu. Ono ťažko niečo konkrétne odpovedať, keď nepovieš dátum, čas, číslo vlaku.
Ak to bude business as usual, tak mám vážne obavy, že okrem čakania na prednosť iným vlakom hrozí aj NAD v podobe vysokopodlažných diaľkových zájazdových autobusov. Lebo, však čo iné potrebuje priemerný komjuter. Chápem, že zohnať mestský autobus so záznamovým zariadením asi nie je úplne ľahké (ale ani nie nemožné) a že takéto vozidlo má nižší komfort jazdy, ale zase je to vykompenzované vyšším komfortom nástupu/výstupu.
Normálny dopravca by riešil NAD za všetky nepokryté spoje. Zlé je, že na to ZSSK pri osobákoch kašle, nie to, že aspoň v medzinárodnej doprave sa snaží poskytovať normálne služby.
Určite súhlasím že rozbíjanie celej regiodopravy kvôli EC je nesprávne. A neviem ako si MDV predstavuje fungovanie IDS, najmä počas reko 110ky, ak osobáky jazdia náhodne - očakávajú snáď že podobne náhodne budú jazdiť aj regiobusy ktoré budú čakať kým dá Os prednosť 32 iným vlakom?
Ono by ani nebolo nutné mať nejakú dohodu. ZSSK ako dopravca v IDS môže cestujúcim vydať lístky platné aj na MHD a stále by to asi bolo lacnejšie ako tá NAD.
(A len aby bolo jasné, ja s tebou súhlasím, nepísal som to preto že by som mal nejaký problém s tvojim argumentom :))
Teraz počas korony zrejme jeho vyťaženosť klesla, no keď som ním išiel pred dvoma rokmi, už z HLST sme išli slušne obsadení, v Petržalke tiež nastúpilo dosť ľudí a medzi Viedňou a St Poltenom ľudia aj stáli.
Jasné. Išlo mi o to, že asi ťažko nájdeš človeka cestujúceho povedzme z Bratislavy, ktorý by Ti povedal "no minule sme boli v holding patternu hodinu, nabudúce idem [autom|vlakom|autobusom*]"
*nehodiace sa prečiarknite
Pričom čiastočne to platí aj na medzištátne vlaky s reláciami s väčšou vzdialenosťou.
V porovnaní s tým, je pre spoločnosť, životné prostredie a udržateľnosť dopravy oveľa horšie, keď si to povie človek denne dochádzajúci z Malaciek do Bratislavy. A kým z nejakého dôvodu na tých prvých dvoch prípadoch z môjho príkladu záleží, na tom poslednom nie a úplne v pohode nemeškajúci osobák idúci na HLST v Lamači necháme čakať na 1. koľaji 20 minút, aby hodinu meškajúce ECčko nemeškalo ani o minútu viac. A samozrejme zmienku o MHD si necháme pre seba (vlastná skúsenosť).
Veď o tom celom bol môj príspevok. Že na trase, kde je použiteľná náhrada v podobe 93, ktorá je rýchlejšia ako vlak a jazdí každých pár minút, sa ide ZSSK roztrhnúť, aby zabezpečila náhradnú dopravu. Pritom by stačilo dohodnúť sa s DPB o mimoriadnom uznávaní lístkov, napríklad.
A v kontraste s týmto, len pár dní dozadu, úplne bez náhrady zrušia posledný večerný spoj z DS do KN, deň na to vyrobia trojhodinovú dieru z BA do DS. Bez náhrady, bez alternatívy, proste nezáujem...
Chcel som len poukázať na to, že zbytočne sa niekto snaží vytvoriť funkčný IDS. S takýmto myslením, aké prevláda na ŽSR & ZSSK, sa to nikdy nepodarí
To by si sa divil koľko ľudí na lete do Londýna, alebo inde po Európe očakáva že prídu na čas. Také London City Airport má celý biznis model postavený na tom že vieš byť na mítingu 30-40 minút po pristátí
rjx 160 ide z BA hlavnej o 5:39 a z Petržalky o 6:07. Ak by ZSSK cestujúcim ako NAD ponúkla 93 o 5:52, v Petržalke na stanici by boli 6:01 a rjx by do Zürichu odišiel nanajvýš s 5-10 minútami
Btw, aj keď máš na lístku len tarifný bod Bratislava, stále máš nárok docestovať do tej bratislavskej stanice do ktorej si zamýšľal.
a keby bol dobre informovany, tak v 99% pripadov by bol z hlavnej stanice na zst petrzalka skor 93kou ako zeleznicnym okruhom okolo bratislavy, takze nejake nestihnutie by mu nehrozilo.... len este raz, musel by byt informovany.....
Záleží od toho, kto by mal ako vydaný lístok. Pri lístkoch z/do Bratislavy by asi cestujúci nemal nárok na nič, lebo vlak ho predsa do Bratislavy doviezol a na lístku by s najväčšou pravdepodobnosťou mal uvedené iba "Bratislava" bez špecifikácie, či na Hl. st. alebo do Petržalky.
Ak by mal niekto vydaný lístok povedzme Košice - Zürich, a kvôli chýbajúcej NAD by v Petržalke nestihol rjx 160, tak by pravdepodobne nárok na kompenzáciu mal. V takom prípade by do Zürichu prišiel o vlak neskôr, teda s meškaním +120 min. oproti plánu. V opačnom smere, ak by rjx 167 výraznejšie meškal a cestujúci nestihol napr. Poľanu, by meškanie v cieli cesty bolo ešte vyššie. Ale podľa mňa je takýchto cestujúcich absolútne minimum, keďže predpokladám, že väčšina ľudí si lístky delí v Bratislave.
A stále platí, že nikto zo zamestnancov ZSSK by to neplatil zo svojho. Tu proste ide o rokmi zaužívanú dogmu, že vlak vyššej kvality, a ešte k tomu medzištátny, je proste nadvlak...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
barack40
A v kontraste s týmto, len pár dní dozadu, úplne bez náhrady zrušia posledný večerný spoj z DS do KN, deň na to vyrobia trojhodinovú dieru z BA do DS. Bez náhrady, bez alternatívy, proste nezáujem...
Chcel som len poukázať na to, že zbytočne sa niekto snaží vytvoriť funkčný IDS. S takýmto myslením, aké prevláda na ŽSR & ZSSK, sa to nikdy nepodarí